1.237 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

valg af racekat? valg af racekat?

Hej:-)

Jeg skal finde mig en ny kat eller to, når jeg kommer hjem fra island. Jeg har lavet en aftale med min far om at han nemlig skal beholde de to andre når jeg flytter hjemmefra:)
Så hvad er jeres forslag? Foretrækker gerne en social race. Kom gerne med bud og input om hvorfor jeres race netop er jeres yndlings:-)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  valg af racekat?
  • #2   14. nov 2011 Hvis det er en social race (som du skriver) du søger, så vil jeg klart anbefale siameseren. Super social, snakkende, og så er de bare nogle pusse-, putte- og nussekatte. Har aldrig mødt så kælen en kat, som en siameser.
    De er gerne med i ALT.

• #3   14. nov 2011 Jeg har aldrig mødt så smuk, naturlig, hengiven, kærlig, trofast, sjov, sund, klog og i den grad vanedannene kat som Abyssinieren

• #4   14. nov 2011 Skynder mig at sige alle katte er dejlige - hvad er det bedste for mig behøver ikke være det for dig.

Derfor kan du ikke bruge din forespørgsel her til noget som helst - enhver syntes jo bedst om sine ,,,

Du må ud og opleve kattene i deres vante miljø - så er jeg sikker på du finder den helt rigtige kat - og ikke bliver påduttet noget herindefra

• #6   14. nov 2011 Jeg går ikke ud fra at jeg finder min kat igennem den her tråd. Det var for at høre jeres oplevelser og erfaringer med.den enkelte race.:)

• #8   14. nov 2011 exoticen er en dejlig rolig kat med et bamset udseende, vi har valgt denne race altså perser/exotic fordi de er så rolige og så trives de endda fint i lejlighed smiley

• #9   14. nov 2011 Ja det er rigtigt svært at vælge hvilken race eller racer man gerne vil have. Men for mig er det vigtigt at man vælger en racer der passer med en selv og den hverdag man har.

Jeg har valgt mine racer fordi det er 2 af de meget få oprindelige racer der er tilbage. De er begge det der kaldes naturracer og så er de begge uden arvelige sygdomme. Dog kan der forekomme døvhed ved angoraen, men da de meget få opdrættere der er af denne race er meget seriøse vedrørende deres opdræt, sker det meget sjældent og killingen/katten er ALTID tjekket inden salg.
    Begge racer er som de også var for laaaang tid siden, der er ikke ændret på noget, kun er der kommet flere farver til.
    Begge racer er meget sociale og aktive katte, der ubetinget elsker der ejer. De snakker meget, især angoraen. Især Van har en selvtillid, der ikke sådan er at sige skiii til. De er legesyge, elsker vand og at apporterer og er begge racer man kan udfordre ved træning. De er begge meget intelligente og skal nok regne tingene ud. Vanen bærer nag, hvis nogen har behandlet den grimt.
    Jeg kan selvfølgelig sige meget mere om begge racer. Men vil man have en sund og rask race, så er begge "tyrkere" helt rigtige.
    Selv om de er semi-langhårede (de sætter først pels sent) er der stort set ingen pelspleje, mest for hyggens skyld.
    Uanset hvilke racer du falder for, så tag ud og besøg forskellige racer, så du kan se dem irl og gerne flere opdrættere af racerne.

• #10   14. nov 2011 Jeg har balinesere og orientalsk langhårede katte fordi jeg elsker deres temperament og Pelstype. Jeg elsker det at pelsen er lang, men at katten ikke virker langhåret. De kræver ingen pelspleje og halen er stadig tyk af pels. For mig minder de om egern.

Noget jeg nyder meget er at de passer til mit temperament. Jeg elsker at havde dem under og på dynen og jeg elsker at de er hvor jeg. De kan få mig til at grine, smile, blive sur, frustreret, overrasket og jeg oplever de gør det samme ved min mand.

Men der er også andre ting, men dette er lige de tanker jeg har lige nu om hvorfor jeg elsker min race

• #11   14. nov 2011 Hov jeg læste indlægget som hvorfor du elsker din race.

Jeg vil aldrig sige køb min race fordi.. Jeg vil hellere sige oplev min race først og beslut ud fra det. Jeg tror at man kan finde de kvaliteter man elsker i alle racer og nogle perser har også en pels som er nem at holde.

Men skriv dig en liste over dine forventninger til kat og opdrætter og brug den til at vælge ud fra

• #12   14. nov 2011 Jeg synes du skal kikke billeder, og derefter læse om de racer du synes om, udvælg dig få, og skriv eller ring til nogen opdrætter tæt på dg, og spørg om du må komme på besøg..

for vi hver især, vil jo mener at netop vores race er den rigtige..

Men Maine coonen er en meget social kat, største delen er som en hund, den skal være med i det hele, og elsker at putte.. i hvert til fald mine..

• #13   14. nov 2011 Jeg er fuldstændig forelsket i Siamesere, nok os derfor jeg har 3 lige pt... De snakker, elsker kontakt, varme, de er med i alt du laver og de er ret ofte enmands katte... Men ud over det så er jeg os lidt vild med de hårløse, de er godt nok charmerende....

Men hvis du vil vide mere om Siam katte er du meget velkommen til og skrive :0)

• #15   14. nov 2011 Jyrak afholder katteudstilling lørdag den 26. november i Vorbasse så kom og få en snak med opdættere og hils på de forskellige racer og en snak om dem.
    Barbara

• #16   14. nov 2011 Alle katte er jo skønne på hver deres måde smiley

Da vi valgte race, havde vi hjemmefra læst os frem til, at British Shorthair nok ville passe godt til os og vores hverdag (bl.a. havde vi ikke mod på en masse pelspleje eller bad, men ville samtidig have en sund kat der ikke var avlet til et "unaturligt" udseende)

Da vi så havde fundet frem til British Shorthair tog vi kontakt til en rigtig sød opdrætter der inviterede os hjem så vi kunne se hendes katte og få en snak om racen og dens behov. Her var ingen katte til salg, så det var udelukkende for at danne et indtryk.

Vi endte med at være helt overbeviste og købte en kat fra det opdræt et halvt år efter (hele ventetiden værd!)

Når alt dette er sagt, er jeg ikke i tvivl om, at rigtig mange andre racer også havde passet til vores hverdag og ønsker. Så i bund og grund handler det måske også meget om at finde den rigtige opdrætter, og en killing man ikke kan stå for smiley

• #18   15. nov 2011 Jeg har også tænkt mig at besøge en masse opdrættere. Men ville gerne lave lidt "researh" inden, og det bliver først aktuelt om i vert fald et halvt år, da jeg lige skal hjem fra Island igen:o) men jeg ved simpelthen ikke hvor jeg skal begynde med at kigge? For jeg syntes jo nogle af de forskellige racer er dejlige på hver deres måde. Men kan dog bedst lide katte som skiller sig lidt ud. Pt har jeg maine coon og cornish rex, men dem overdrager jeg pænt til min far, da jeg gerne vil have en kat eller to, som kan bruges til udstilling, og det kan ingen af dem jeg har.. Jeg vil ha to katte, for syntes det er vigtigt de kan have hinandens selvskab:-)

Inden jeg fik Preben som er maine coon, havde jeg min cornish recx, og hverken min far eller jeg ville have en langhåret kat, men vi faldte pladask for ham. Så både langhåret, korthåret eller helt uden pels er okay med mig. Det vigtigste er temperamentet.

• #20   15. nov 2011 Lotte
    Jeg var på udstilling i weekenden med Preben, og der snakkede min far og jeg også med en masse. Og jeg var simpelthen solgt ved alle racerne, for de har jo hver især noget godt, men syntes bare det er svært(:

• #22   15. nov 2011 Lotte
    Haha ja, så skal jeg vidst have et større hus;-)

Kommentér på:
valg af racekat?

Annonce