4.241 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Mus - Hvor store mængder ?! Mus - Hvor store mængder ?!

Hej .. Vores elskede Mussefaælde er i fuld gang..

Det viser sig at vi ligepludselig har fået en masse mus i vores skraldespandsskab .. Så Ziva åd én igår og idag er hun igang med sin tredje .. :S
Vores anden, Abby, fanger dem og leger kun med dem, så det ender med Ziva spiser dem.

Men må hun æde lige så mange hun orker ??

Vi ligger selvf ikke mussegift ud, nu hvor vi har katte, men jeg tør ej heller sætte fælder.. Tænk hvis kattene eller hunden "gik i" dem .. smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Fjerne ukrudt 500 kr.
  • Rengøring af lille sommerhus 400 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mus - Hvor store mængder ?!
  • #1   17. dec 2011 Du kan få nogle lukkede brune musefælder som katten ikk kan komme i klemme i. Brug dem. Gør vi herhjemme.
    En udekat kan man jo ikk styre gvir mange mus den spiser. Så tror da ikk der er en grænse for det. Ser vores udekat spise flere om dagen som bobcat slæber hjem til den. Bare man sørger for at passe deres ormekur og vaccinationer. Så tror jeg da ikk der sker det helt store.

• #2   17. dec 2011 Okay .. Super ..

Hvor køber du fælder henne ?! Og dør mussene i dem ?

• #3   17. dec 2011 Jeg ved faktisk ikk hvor de er købt henne. Har fået dem af min svigermor. Men ska da lig høre hende ad.
    Ja de dør i dem. De er ikk ligesom de andre hvor de kan risikere kun at blive slået halvt fordærvet. smiley

• #4   17. dec 2011 hun siger hun har købt dem i spar.. smiley

• #5   17. dec 2011 Du skal være opmærksom på at kattene får orm jævnligt når de spiser bla mus

• #7   18. dec 2011 Okay, tal alle sammen ..

Oh 10 mus, så æder hun jo bare smiley

• #8   18. dec 2011 Vores huskat Mea kunne også sagtens fange en 5-15 stykker om dagen på de rigtig gode dage, dengang hun levede... Oplevede ingen problemer, udover at hun skulle have en ormekur indimellem :o)

• #10   19. dec 2011 Hun skriver jo ikk noget om at ville styre det. Hun spørger bar om en kat MÅ indtage så mange mus. Så rolig nu.

• #12   19. dec 2011 Øhh. Nej. Siger det heller ikk.! Skrev en udekat kan man jo ikke styr i hvor mange mus den spiser, så tror da ikk der er en grænse...... INTET om at styre det.

• #14   19. dec 2011 Omg...... NEJ. Jeg skrev det som et eksempel. At man jo heller ikk kunne styre en udekat i hvor mange mus den indtager. Så med det svar, siger man lidt sig selv, at ved en indekat kan man da heller ikk styre hvor mange den indtager.
    Det var jo lig netop for at give et eksempel. Det er jo også et svar på at man jo så heller ikk kan holde øje med HVOR MANGE den spiser når det er en udekat.
    Læs og forstå susan.

• #16   19. dec 2011 susan - du er da den eneste der ikk forstår det.. men ja okay.. overgiver mig.. kan HELT sikkert godt se det fra din side at jeg KLART skriver om at med indekatte er det, det modsatte med udekatte...
    det er skrevet som man skriver det... problemet ligger nok bare bag den andens skærm med at læse hva der står...

• #17   19. dec 2011 Det er da muligt at jeg er tankelæser, men jeg forstod klart og tydeligt hvad Line skrev.
    For selvfølgelig kan og skal man ikke styre sunde og raske kattes indtag af mad, som mus også er eller kan være. Man skal blot huske på at det kræver ormekure nogle gange årligt.

• #19   19. dec 2011 susan - fornærmede dig overhovedet ikk..

• #20   19. dec 2011 Line: Altså jeg forstår fuldt ud hvad du mener og lige netop det svar var nok "det bedste" eller mest sigende om man vil .. Det gav et godt billede af at ude katte spiser hvad de kan fange. Så selvf kan min lille prinsesse spise lige så mange hun orker, uden at jeg skal være bekymret .. :O)

Det er FINT formuleret til mig ... Og det var j mig der skulle bruge svaret .. smiley

Og må indrømme jeg sys Susan er meget angribende .. Så Line tager jo bare samme skrivemåde i brug !??

• #21   19. dec 2011 michelle - super.. ja regnede jeg også med når nu du ikk spurgte ind til mere.. smiley og ja hun kan bar spise.. det er da kun lækkert og have sådan en lille "musefælde" i stedet for de andre.. hehe.. jeg har hunden der tager dem herinde.. smiley og kattene tager dem udenfor.. så vi har meget sjældent mus.. smiley og vi har endda kornmarker hele vejen rundt om huset.. så man skulle jo mene vi ville se rigtig mange.. men vi har faktisk kun set én herinde hele året og resten er katten kommet med udenfor.. men bare sørg for hun får en lille ormekur engang imellem efter behov.. så ska hun nok klare den.. smiley

• #22   19. dec 2011 Ja vi bor også midt på en kornmark, med marker til alle sider, så vi forventede en masse af dem, derfor vi har fået katte.. Men Ziva (min lille prinsesse) er fuldstændig sindsyg til det der med mus smiley
    Som skrevet er Abby ikke sååååå up to date smiley
    Hun vil helst bare stjæle Ziva's og lege med dem og så kan Ziva få dem tilbage når hun er færdi .. *GGG*

• #23   20. dec 2011 Line - Jeg forstod også sagtens hvad du mente.. Jeg har det på samme måde med planterne i min have.. Jeg kan ikke styre hvad kattene ville spise ude i den store verden, og eftersom de ikke sådan går og skvatter døde om der, så er det nok heller ikke det store problem med hvad jeg har i haven :o)

• #24   20. dec 2011 michelle - hehe.. lyder som gang i huset.. smiley herhjemme er det bobcat der kommer hjem med dem og hunden der stjæler dem, tygger lidt i dem og levere dem så tilbage til bobcat som så ikk vil have dem igen.. men så har vi en rød hankat der render udenfor.. han kommer så også spiser dem.. er nu glad for bobcat ikk får dem slæbt ind for det er absolut ikk de små mus han kommer med.. det er gerne mosegrise han kommer med.. de er lidt store og ulækre.. hehe..

• #25   20. dec 2011 eva - lig præcis.. jeg sku godt nok være over bobcat hvis jeg skulle styre hva han spiser udenfor.. hehe.. men han er da heller ikk skvattet endnu.. så han må da ikk spise noget der er farligt for ham.. men vil da også vær ærlig og sige, det er jo en farlig verden vi har, og har da mere lyst til at finde ham død ude i haven end jeg vil finde ham død oppe ved hovedvejen.. men tror nu min lille kat passer på sig selv.. smiley han har 7-9-13 aldrig fejlet noget.. så det håber jeg da heller ikk han kommer til..

• #26   20. dec 2011 Line: Ja her er ikke meget ro .. smiley
    Abby lider af ADHD i en meget slem grad .. smiley Så hun er all over the place. smiley
    Men ja. Ziva fangede også noget MEGET stort her for nogle mdr siden .. FØJ .. aner ikke præcis hvad det var, for det var for stort til at jeg skulle for tæt på !! Hehe

Addd hunden ligefrem .. Hehe .. Ved sku ikke om Zimba ville tage dem!? Den stakkels hund får ikke et ben til jorden så længe damerne er i nærheden .. *GGG* Herhjemme styres huset af Kattene, ikke hunden.. smiley

• #27   20. dec 2011 hehe.. ja okay... så kan jeg godt forstå der er gang i den.. tror også min bettepjok har noget adhd nogle gange.. hehe.. han kan da i hvert fald være overalt når der er gang i ham... det kan da vær en mosegris hun er kommet hjem med hvis den var stor.. smiley

ja hunden.. hehe.. før kattene kom til huset var hun musefælden.. hun var tit med ude når der sku hentes baller ind, så var hun hurtig når der kom en mus.. det samme når der køres træ ind.. hun stjæler den også fra katten.. det er ikk noget med at katten ska gi hende lov til at tage dem.. hun tager dem bare.. hehe.. men har ikk set hende spise en endnu.. det er også lidt kattene der styre det herhjemme.. for hunden kan være lidt af en tøsetøs.. smiley

Kommentér på:
Mus - Hvor store mængder ?!

Annonce