619 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

N-A
N-A
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 92

Alvin er en strejfer - råd? Alvin er en strejfer - råd?

Alvin er så småt begyndt at blive lukket ud, men han strejfer helt vildt.

Første gang var han væk i to dage, og jeg fandt ham nede i et kvarter hvor han havde holdt til i et døgns tid... Det var tydeligt han ikke kunne finde hjem, selvom det kun var 200 meter væk max.

Igår blev han lukket ud hele dagen, og han løb ud og kom hjem ca. hver halve time, men omkring kl 8 smuttede han ud, og blev væk hele natten og dagen idag, hvor jeg så får et opkald fra falck omkring kl 16 at en sød dame havde fundet ham og taget ham ind.

Problemet er at damen her har givet ham mad, vand og kattebakke, og han har været der hele dagen, så nu vil jeg da tro han vil søge derned igen?

Er der noget som helst jeg kan gøre for at forebygge, afhjælpe hans strejferi?

Jeg har sat kattebakken ud, og smidt brugt kattegrus rundt omkring i haven.

Er det eneste alternativ at han bliver indekat? Ville synes det var så synd, specielt fordi han elsker at være ude.

Han er kastreret.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Have mand 500 kr.
  • Nedtagning af ladeboks 1.000 kr.
  • hækklipning 1.490 kr.
  • Installation af vaskemaskine og tørretumbler 1.500 kr.
  • Rulle en rullegardin op 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alvin er en strejfer - råd?
  • N-A
    N-A Tilmeldt:
    jun 2012

#2   12. aug 2012 Man kan ikke rigtig sige have.. Det er et lille bitte frimærke man dårligt kan vende på, og man går direkte ud på terassen, og det er derfra han smutter.

Det er ikke muligt at lave noget på terassen, så han ikke kan komme ud.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #3   12. aug 2012 Der er mange der hegner deres altaner ind og nogle er ikke så store, så måske kunne det godt lade sig gøre på din lille frimærke på terassen, tror ikke han ville længes ud hvis du får det gjort hurtigst muligt. smiley Bare en ide. smiley

• N-A
    N-A Tilmeldt:
    jun 2012

#5   12. aug 2012 Jeg ventede en måned, og så begyndte han at komme med på terassen, og nu er han begyndt at få lov at rende..

Okay, jamen der er vist ikke andet for.

• #6   12. aug 2012 Du skriver ikke hvor gammel din kat er, men til info så er en kats hjerne ikke færdig udviklet før den er ca 6 mdr, og den sans der gør af de kan finde hjem, bliver først udviklet ved 6 måneders alderen..
    Så vidt jeg har læst mig frem til..

• #7   13. aug 2012 Du kan ikke forvente at holde ham på matriklen , enten er han udekat og så må i lave en kattegård ellers skal han være indekat.
    Jeg synes personligt ikke at katte skal strejfe rundt

Kommentér på:
Alvin er en strejfer - råd?

Annonce