{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
754 visninger | Oprettet:

"stor" prisforskel... {{forumTopicSubject}}

hvorfor er der så prisforskel på forskellige opdrætters katte... tager man en mco så svinger prisen på en kælekat mellem 2500kr og 4000kr og man får hos de fleste det samme for pengene, hos birmaen svinger prisen på en kælekat mellem 3700kr og 5000kr og en avls kat ligger mellem 4500kr 6500 igen får man hos de fleste det samme for pengene så hvad er grunden til disse forskelle når en opdrætter sætter en pris på deres killinger...?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "stor" prisforskel...
  • #1   14. apr 2007 Du skriver at man får det samme for pengene for 2500 kr. til 4000 kr. er det begge priser med begge vacc., chip/tato og neutralisering?? Jeg tænker bare at det kan ikke gøres for 2500 kr. disse ting.


  • #2   14. apr 2007 Jeg har selv maine coon og
    Jeg tror det kommer an på om katten er steriliseret/kastreret og chippe samt færdig vaccineret hjemmefra, det er som regel med i de dyre priser på kælekattene, så i grunden koster de det samme, opdrætteren har bare lagt nogle penge ud til det der alligevel skal gøres.

    På avlskatte er det noget af gøre med kvaliteten af avlsmaterialet.

    Formentligt er det det samme der spiller ind ved birmaen



  • #3   14. apr 2007 Tavlerne kan godt have en del at sige. Jeg har nogle ca. priser nu, men det rander altså også meget op at have et kuld killinger, og det skulle gerne bare kunne løbe lidt rundt. smiley samt, feks. kælekatte herfra vil være neutraliseret, chippet, 2x vacc, fået ormekur, og alle de ting.. smiley skal så siges jeg er ved at tjekke efter nogle andre småting som de også skal have, og prisen stiger ikke af den grund. Men avlskatte har jeg ikke nogen helt fast pris, den kan svinge efter kattens kvalitet som avlskat, osv.

    Sabrina - gå ikke blot efter prisen, men gå efter det du vil have og den type du helst vil have ind i dit opdræt. smiley

    Og, hvis jeg stod med feks. en parring der hed WW04 WW 06 EC. Opdræt Far JW DSM og WW 05 EC Opdræt mor JW DM DSM.. Så kunne det godt være prisen liige steg lidt.. :)..


  • #5   15. apr 2007 så er jeg lige tilbage og læse tråden.... man får som sagt de fleste steder det samme for pengene alrstå vacine chip osv så det var egentligt derfor jeg studsede over priserne men det kan måske os være fordi nogen henter katte hjem fra udlandet og bruger i deres som så bliver halv dyrt for dem og de så er nød til at få det til at balancere.

Kommentér på:
"stor" prisforskel...

Annonce