1.731 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Kattetoilet + min maine coon killing? Kattetoilet + min maine coon killing?

Det hænger ikke sammen med vore killing vi fik for 1½ måned siden.
Hver gang den går på toilet, kommer den ud med lort på bagpoterne, og en masse kattegrus. Vi gør toilettet rent hver dag. Han suser bagefter rundt i hele huset med lort på sig.
Har i et tricks til hvordan man kan lære katten det? smiley Trænger til hjælp, da vi er ved at blive sindsyge over alt det grisseri.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klipning af hæk 1.000 kr.
  • Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 800 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og billeder 900 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kattetoilet + min maine coon killing?
  • #1   13. jun 2008 Vi køber det dyre kattegrus der tager lugt osv.

• #2   13. jun 2008 Vi har en stor hankat, og han gør det ikke. Det er ikke noget med grusset at gøre, men den bette kat.
    Det er som om den lille kat bare lokker oven i alt lortet og skraber op af hele siden af bakken.

• #4   14. jun 2008 Nej det er rigtigt. Men havde håbet nogle havde et lille tricks eller noget smiley

• #5   14. jun 2008 Hans afføring er i aften tyndt.. Kan det hjælpe hvis katten får antibiotika i pilleform?

• #6   14. jun 2008 Er bakken stor nok, og er gruslaget tykt nok?
    Han skraber på siderne for at rense sine poter, men kan selvfølgelig ikke gøre det samme med bagpoterne.

Jeg har små kludetæpper liggende foran bakkerne. De er nemme at ryste og også lige til at komme i vaskemaskinen, men prøv først og fremmest at få styr på hans mave.

Hvad fodrer du ham med?

• #8   14. jun 2008 Min første tanke er: er kattebakken lukket og med låge? Lågen svinger ofte ret voldsomt og kan daske katten bagi - det er der ikke mange katte, der bryder sig om... Vi tager altid lågerne af vores lukkede kattebakker.

• #9   14. jun 2008 Det kunne også være en ide at ha en åben bakke stående , den kan han nemmere hoppe ud af fra alle sider .............

• #10   19. jun 2008 Det førster jeg ville kigge på var om killingen har tynd mave, hvis den har det, så kan det være en del af problemet. Hvis den har tynd mave, så prøv med noget Zoolac, dosering står på og de fleste dyrehandler og dyrlæger har det.
    Det er nogle gode mælkebakterier som hjælper med at få maven i balance igen. ;o)

En god ide er at få en lille grusmåtte/plastikmåtte foran bakken, som tager noget af alt gruset, evt. kan I prøve med en åben bakke eller tage lågen af den I har, hvis den er overdækket, en anden type grus kunne måske også hjælpe?

En ting er lidt grus, men den skal helst ikke have lort på poterne, så for mig kunne det lyde som om I skal se om den har tynd afføring, for normalt træder killinger ikke i deres efterladenskaber.

• #11   4. aug 2008 Måske giver du ham noget mad han dårligt tåler eller mælk måske - det er ikke alle katte der tåler mælk.
    prøv at se på hvad den får at spise det er sikkert løsningen, den skal jo ikke have tynd afføring. :0)

Kommentér på:
Kattetoilet + min maine coon killing?

Annonce