{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.382 visninger | Oprettet:

N-A
N-A
Tilmeldt:
19. jun 2012
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 92

Nogle katte fanger mus..... {{forumTopicSubject}}

Alvin fanger halve gulerodsboller! smiley

Hans første fangst, og jeg gad vide hvor langt han har slæbt den..

Det tog et stykke tid før han fik mast den igennem kattelemmen, og så forbi hundene, og op på bordet og endelig fik han fred og satte kløerne i gevinsten..

Åh hvor jeg dog elsker den skøre kat.

Hvilke tossede ting har jeres kat slæbt med hjem?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogle katte fanger mus.....
  • #1   20. nov 2012 Hvor skønt smiley Det smager da sikkert også bedre end mus smiley

    Min gamle kat fangede et egern, og havde slæbt det med ind af kattelemmen, og lagt den pænt på tæppet i stuen, så vi fik os noget af en overraskelse, da vi vågnede smiley
    Derudover har Lucky og Pjuske fanget fugle, tudser og mus smiley
    Tarzan har kun fanget mus. Men han faanger da også nogle gange et stykke kød fra min tallerken, hvis ikke jeg lige er på vagt smiley


  • #2   20. nov 2012 Ved ikke om man kan sige at han fanger dem, men Sylvester ynder at tage sine egne små kæledyr med hjem...Det sker meget ofte at han kommer hjem med en snegl eller to i pelsen! smiley det er ikke sådan at det er nogen som sidder på siderne af ham, næh nej de sidder helt oppe på ryggen af ham og en dag havde han en siddende på hovedet lige midt mellem hans ører smiley

  • #3   20. nov 2012 Baby fangede også en skive kerne franskbrød som hun slæbte hjem her den anden dag - Hun så så stolt ud smiley Aner dog ikke hvor hun snuppede det fra, det så noget trist ud da det endelig kom hjem!

    Min gamle kat kaffe gad tilgengæld ikke brød. Hun fangede smøgpakker og regnorme :S Hver eneste morgen når jeg stod op og kiggede for enden af sengen havde hun fundet smøgpakker og regnorme ude i naboens have, slæbt dem ind ad vinduet, trukket dem henover sengen, og samlet det hele i en stor bunke i fodenden. Og ligemeget hvor mange gange jeg smed det ud fandt hun altid nyt :S Der var jord overalt, og hold da op hvor det lugtede. smiley


  • #4   20. nov 2012 Ud over forskellige arter mus, muldvapper, rotter, mosegrise, frøer, osv
    Har jeg haft indtil flere halvdøde flaksende fugle, til at oversprøjte min stue med blod og fjer..... Det værste er nok en stor skade som var særdeles levende og gal.
    Loke (den sorte) har haft en par killinger med hjem engang.... som fulgte efter ham... men vi fandt heldigvis ejeren, så de kom hjem igen*S*


  • #5   20. nov 2012 Han har vel fanget den på et fuglebræt xD Når det nu var det eneste på det bræt han kunne fange :D..

  • #6   20. nov 2012 Vores Odin er også til "den grove ende". Ligesom G.H's kat, er han også en nådeløs jæger af rang. I sit syv-årige liv han han budt os ikke så få chokerende oplevelser (mest mig). Især glemmer jeg aldrig en nat kl. 02, hvor begge vores to små Chihuahuaer, pludselig forlod sengen og bare blev borte i lang tid.Helt stille var de. Det måtte jeg lige undersøge.
    Begge hunde stod helt stift og gloede på en mægtig stor Blishøne, der lå på ryggen, ude i bryggerset. Katten sad nok så stolt et stykke fra og lignede en der sagde til hundene: "Så drenge. Så er der lidt godt til ganen, værs'go".
    Halleluja hvor blev jeg panikslagen, da Blishønen begyndte at snurre vildt rundt på gulvet. Dens hovede sad så underligt. Som om halsen var brækket.
    Min mand var selvfølgelig på arbejde. Vores sønner er begge flyttet hjemmefra. Så jeg var virkelig "on my own":o(
    Gode råd var dyre. Det var frostvejr og der var masser af sne sidst i Marts 2012. Jeg trak en frakke over nattøjet. Lukkede hunde og katten inde i stuen.og gik ud i vores skur efter en stor sneskraber. Med den kunne jeg få den der vildt flaksende Blishøne skubbet over i en stor vasketøjsbalje. Det hele var ganske forfærdeligt. Og jeg er ikke selv i stand til at aflive sådan en stor fugl. Så jeg må indrømme at jeg bare satte den ud i vores skur og håbede på at den ville dø MEGET SNART!
    Den var død næste morgen. Men jeg kunne næsten ikke falde i søvn igen, fordi jeg havde det så skidt med at lade den stakkels fugl ligge der og lide. Hvis den gjorde det? For som sagt så det ud som om at dens hals var brækket vinkelret. Og så har den flakset rundt i lighed med hovedløse høns, der gør det en tid efter de har fået halsen knækket. Det var i hvert fald noget jeg aldrig glemmer. Og hvordan hulen katten har fået svuppet den ind igennem den lille kattelem, er mig en gåde.
    Men han er storslem. For han har slæbt meget forskelligt hjem. 2 stk. Grønbenede Rørhøns. 1 Blishøne mere, En Skovsneppe, mange ællinger, masser af småfugle, mus, rotter, mosegrise, muldvarpe. Dog håber jeg ALDRIG at jeg skal opleve at han kommer med en harekilling, som der er en del af herude på markerne i foråret.


  • #7   20. nov 2012 haha sikke nogle tossede ting jeres misser kommer hjem med. Min Tyson som er ude/indekat kommer ikke sådan hjem med interessante ting og sager, kun en mus i ny og næ som han dog ikke får lov at tage med ind. Men da jeg boede i hus og havde kattelem, blev der slæbt fugle og mus med hjem af min gamle mis, hun var en ferm jæger, en dag kom hun hjem med en harekilling, den skreg som en besat og gudskelov fik jeg den fra hende og kunne slippe den løs i god behold.
    Så var der en killing jeg havde, Frejas datter, hun slæbte blade med ind og lagde dem stolt foran mig, højlydt mjavende *se mor, er jeg ikk dygtig* ggg


  • #8   20. nov 2012 Haha ja min Buller har indtil videre også kun fanget blade - men det kan sørme også blive til mange på en dag smiley

  • #10   20. nov 2012 Sikke nogle fangster.... Nu er mine så absolut ikke ude katte, men det betyder ikke de ikke kommer med gaver.... Min den ældste Alex, han får tit de små legetøjs mus med pels og når han synes det er ved og være tid til noget lækkert så tager han en af dem og aflevere i madskålen med tør kost, som står fremme med mad i 24/7... Alex er helt tosset med pels så alt han gider røre ved skal der være pels på... Alex fik så nyt lege tøj som er en plade med pels, en fjeder og en kugle med pels i toppen, han fik så den ide da han var rendt tør for ødelagte mus, at slæbe det nye legetøj med ud i køkkenet for så at sætte den op på bordet som gave... Der gik en hel måned hvor jeg tit fandt den stående ude på køkken gulvet (De har deres eget bord med mad i køkkenet hvor de kan sole sig og have deres mad i fred for hunden) fordi Alex ville give mig den i gave, men han havde åbenbart givet op pga det var for bøvlet og få den op på bordet, men en dag for 14 dage siden vågnede jeg op til det her billede.... ;0) Dyyyygtig mis.....

    profilbillede
  • #11   20. nov 2012 Ps: den yngste kat Fighter kommer også med gaver, han har bare misforstået det og smider den i vandet i stedet for, problemet ligger bare i det altid er hans bedste legetøj så han står og fisker efter den med poten for så at lege med den våde legetøj i hele lejligheden ;0) Men han mener det jo godt og der er også faldet noget af selvom den ikke lå i madskålen ;0)

  • #12   20. nov 2012 wow hvor er jeg glad for vores kattelem kun fører ud til en lukket løbegård smiley
    Det forhindrer dog ikke Thit i at hjembringe både mus (gerne flere på een nat) og skovsnegle. Heldigvis er de adresseret til min kæreste smiley
    Bianca har en mere hyggelig form for gaver. Hun sover gerne på en pude ved siden af mig, så hun henter gerne en stak af sine ynglings tøjdyr til mig, så det er ikke ualmindeligt at vågne med sokke musen, klunke elgen, nissemanden og hajen i sengen.


  • #13   21. nov 2012 Godmorgen smiley
    Sidder lige og griner over Dåse slaven og siameserdrengenes fortælling om Alex og legetøjet der skulle slæbes op på køkkenbordet hihi. Min Tyson har den sjove idé at hans ene legepind skal slæbes ud i køkkenet, og enden af den som er lædersnore, skal lægges i madskålen. Undrer mig til dato over hvad det mon skal gøre godt for. Saga synes det er ret irriterende, for det er jo svært at komme til at spise når der ligger sådan noget rod smiley
    Da Tyson var killing, og min søn kom hjem fra skole, kom Tyson altid styrtende med sin legepind, han elskede at lege med min søn med legepinden, og så smed han den foran fødderne på min søn: Leg med mig, NU! smiley


  • #14   21. nov 2012 Hihi Camilla, jeg kan lige se det for mig, vågne op med sengen fuld af legetøj, ja du skal da ikke mangle noget når du sådan ligger og driver den af, betænksom mis haha smiley

  • #15   21. nov 2012 Sjove fortællinger
    Min Kat kommer hjem med regnorme smiley
    En aften tænkte jeg : Hvad er det der ligger der ? En pind,men nej en regnorm
    Og den anden dag lå der en bunke orme foran kattelemmen indenfor altså smiley
    Og Mis er så stolt he smiley
    En gang er den kommet hjem med en levende mus,min søn og jeg var på vej i skole og jeg på arbejde, da jeg stak foden i støvlen LÅ DER EN LEVENDE MUS smiley
    Jeg skreg og Daniel skrev og musen løb ud af døren. Puha smiley


  • #16   21. nov 2012 Lady og hemi tør ikke gå ud uden os så Lady kommer med kanin øre og poter og smider dem foran os eller hvis vi stikker hånden frem nå hun kommer får vi den i hånden også venter hun ellers på at de bliver kastet. det samme gør Hemi dog med bolde.
    Darling fanger mosegrise, mus, muldvarper og alverdens fugle fra haven, Ligger dem klokken lort om natten på køkken gulvet og skriger til man kommer og roser hende, tossede kat smiley

    Min gamle kat han kom hjem med mange underlige ting som en klipklap, en fisk en rigtig en altså, fandt senere ud a at han fik en fisk på havnen i ny og næ af fiskehandleren;), sokker, et par badebukser og en masse andre ting smiley


  • #17   21. nov 2012 Haha Marie, han var da en rigtig kræmmer, ham din gamle mis smiley

  • #18   21. nov 2012 Så er der mad, mor*GG*

    profilbillede
  • #19   21. nov 2012 Stuen: Ja det var helt utrolig hvad han havde med hjem smiley Han tog bare hvad der lige var på vejen hjem hehe

  • #20   21. nov 2012 Ih hvor er jeg glad for Feline er indekat.... HADER mus!!! Virkelig hader...

    Men jeg får da gaver i sengen. Hun har nemlig også den ide, at sengen skal fyldes med div. legesager om morgenen inden jeg står op... Så når jeg ikke kan finde en af hendes ting, så er det første sted at kigge under vores dyner. Ofte vågner vi op og opdager vi har sovet ovenpå div. mus og fisk og hvad ved jeg.

    Og ligesom hos "Dåseslaven" smider Feline også sine små mus i vandskålen. Har aldrig rigtig forstået hvorfor. Nogen gange fisker hun dem op igen andre gange ligger de der i lang tid, og er helt sjaskvåde, når jeg så endelig finder dem. Hun er også begyndt at smide dem ned i vasken på badeværelset. Men kun hvis den er våd. Så nu bliver toiletbrættet ALTID slået ned ellers er jeg bange for, hun begynder at smide dem derned:)

    Hun har dog en gang fanget en mus. En rigtig levende en. Vi boede hos mine svigerforældre i et halvt år, og de havde i forvejen en kat Maise. Maise var udekat, men gik normalt først hjemmefra når det var blevet mørkt. En aften kom hun så hjem med en levende mus lige inden vi gik i seng. Jeg var heldigvis inde på værelset med Feline. Men musen slap fri og rendte ind i stuen og gemte sig. Vild ståhej. Maise gad ik fange den igen og gik sin vej. Så blev tilløberkatten Skipper, der boede ude på teressen hentet ind, men han fattede ik en brik, og så fiki min kæreste den idé at Feline da ku fange den.
    Jeg var ik meget for det, men da kæresten sov på gulvet på stuen VILLE han ha den mus ud. Så Feline kom ud og så gik den vilde musejagt. Og hun var faktisk utrolig dygtig til det. 10 min senere var musen paralyseret og blev smidt ud.

    Så jeg var en stolt (og lidt freaket out) missemor:)


  • #21   21. nov 2012 Min tidligere kat Tolle, fangede engang en flagermus på altanen, som var det eneste sted han kom ud. Og der valgte selvfølgelig at holde fernisering på gulvtæppet i stuen. smiley

  • N-A
    N-A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 92
    #22   22. nov 2012 Sikke nogle sjove historier.. Jeg venter spændt på hvad Alvins næste påfund er. Gulerodsbollen er hans første fangst, men han er jo også ung, så der skal nok komme en masse spændene ting fremover smiley

  • #23   22. nov 2012 Vores lunte er indekat.. Til gengæld fanger han alt af insekter der kommer ind.. Det ser virkelig sjovt ud når han løber huset rundt og glor op fordi der er en flue.. Det er ikke altid han lige rammer døråbningerne rigtigt når han sådan glor opad.. når fluen så er fanget og ikke kan flyve mere men kun kravler.. så skal der leges med den.. så tager han den i munden kommer hen og ligger den foran mig.. går så videre med den og ligger den et sted og ligger sig til at kigge på den.. og hvis den ikke kravler så får den lige et dask med poten..kom så igang.. tilsidst blive den spist. Det samme gælder edderkopperne.. dem ville jeg dog virkelig ønske han ikke kom og viste mig.. smiley


  • #24   22. nov 2012 Haha Luntes madmor, det der med edderkopper er jeg meget enig med dig i. Min Saga kom også en dag med en kæmpestor edderkop og den skulle da helt op i face på mig så jeg rigtig ku se hvor dygtig en jæger hun havde været smiley

  • #25   22. nov 2012 Mine fanger alt mad der kommer på gulvet, og alt der bevæger sig lidt smiley De er så også kun store killinger..

    Engang imellem prøver de på at fange hamsteren i dens bur (som er et glasbur (ikke akvarie), så den er nem at se) og de dasker også ud efter mine tamrotter, men har efterhånden lært at sådan nogle godt kan nappe smiley


  • N-A
    N-A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 92
    #27   27. nov 2012 Jesper

    Åh gud - jeg håber jeg slipper for fugle. Jeg er rædselsslagen for fugle, så jeg ville ikke kunne hjælpe til med kampen smiley


Kommentér på:
Nogle katte fanger mus.....

Annonce