1.066 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Er for "fin" til sin mad! Er for "fin" til sin mad!

Ja...Min kat Pjuske er meget mærkelig smiley

Han er begyndt at syntes han er for fin til sin normale Whiskas katte mad. Jeg giver ham nogengange leverpostej, eller kødpølse smiley Han er helt tosset med leverpostej! smiley Men nu gider han nærmest ikke spise andet, og før I begynder på alt det der "Du skulle aldrig have givet ham det" ovs. Så har jeg prøvet med noget andet tørfoder som hanogså syntes han er for fin til. Og hvis han endelig SKAL spise det så Skal jeg se på når han spiser.

Har I nogle forslag til hvad jeg kan gøre for at han måske vil spise normalt igen smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er for "fin" til sin mad!
  • #2   21. feb 2015 mine gider ikke lux - vil så hellere ikke give pengene for det.

find noget ordenlig foder med lidt mere kød i.
    her i huset er det bozita og smilla

hvis du endelig vil købe whiskas så køb whiskas mmmm (dog ikke deres Kød: Lækkerbisken menu for den indeholder korn). Og det er lige så godt som lux

når du skal have foder til katten så besøg en dyreforretning, eller andre som lever af at sælge foder.
    jeg bruger selv kun zooplus.de - til alt foder til alle mine dyr. de har et super godt stort udvalg, og til billige penge

men jeg kender dog det med at de gerne ser at vi bliver og kigger på og gerne roser dem. Tror at de syntes at det er hyggeligt - lidt sjovt når man så lige har 15 styks. jeg gør gerne det at jeg bliver lidt, roser når de så spiser, og så går jeg lige så stille igen.
    men find noget foder som lugter fint. de fleste plejer at kunne lidt noget med fisk - ikke alle desværre, men mange.

• #3   22. feb 2015 Får katten slet ikke vådmad? Det kunne lyde, som om den gerne vil have pate. Der findes flere typer pate til katte, der ikke indeholder korn og sukker.

• #4   22. feb 2015 Felis: jeg fodre ham ikke lige frem med det ....hvis det skal være for han det maks to gange om ugen smiley

• #6   22. feb 2015 Whiskas og det andet menneske mad, du giver, er ikke kattemad. Desværre bliver der solgt meget i butikkerne, som katte ikke burde have.

Jeg bruger zooplus.de, da man ka spare en del penge, hvis man køber stort ind smiley
    Prøv, at give din kat noget foder uden korn, og med højt indhold af kød. Katten skal dog vænnes til foder uden korn i 4 uger, når de har været vant til korn i foderet, da maven pludselig kan optage alt det der er i foderet smiley
    En billig løsning er porta21 grain free, det koster 300 for 10 kg. og holder i 5 - 6 måneder med en kat.
    Jeg fodre med en blanding af porta21, applaws og purizon. Lige pt er kingsmoor og arion dog også med, da jeg har prøvet en del på det sidste smiley
    Ved, at blande forskellige mærke og smage, undgår du også, at katten pludselig bliver kræsen.
    Vådfoder er kun en god ting, jeg fodre pt med LUX, cosma orginal, cosma nature, cosma thai osv. Har også prøvet porta21, applaws, bonitza og nogle flere, men dem er hunkatte desværre ikke så vild med smiley
    Du ka også give den råt kød, det har de også rigtig godt af. Der er en masse tråde herinde om det, så det er bare, at søge i forum, så kommer der en masse frem smiley

• #7   22. feb 2015 Det er er sket er at du har vænnet katten til foder/godbidder med et meget højt salt indhold (katte elsker salt)
    Det er bare rigtig skadeligt for kattens nyre..

Stop med at give ham menneskemad, altså alt færdiglavet mad til mennesker og få ham over på et ordenligt kornfrit tørkost og vådfoder...
    Ligenu vil han kun have mad der er saltet... så han skal på afvænning...

Han er ikke blevet for "fin" ... han vil bare helts spise saltholdigt mad, selvom det er rigtig skadeligt for ham.

• #8   22. feb 2015 Din kat Pjusket er bestemt ikke mærkelig, han har blot fundet ud af at han kan styre dig til at give ham det han vil have..

Jeg vil sige som de andre kødpølse, leverpostej og whiskas er junkfood, og nør end ikke gives som godbidder og menneske mad 2 gange om ugen er for ofte..

Jeg ser du kun er 14 så hvis du ikke har mulighed for at købe foder på internettet så vil jeg anbefale dig at købe tørfoder om Maxi zoo og køb så enten Select gold eller Kingsmoore begge er sunde og rimelige i pris.
    Og som felis nævner så er lux fra Aldi et godt og billigt dåsefodrr som du kan give ham lidt af dagligt..

• hanne  O
    hanne O Tilmeldt:
    feb 2015

Følger: 1 Svar: 3
    #9   25. feb 2015 Han fortæller dig at han vil have noget ordentlig mad at spise,noget som mætter,og så maven for noget at arbejde med,kattemad med højt indhold af kød,der er mange netbutikker du kan bestille fra,du må i gang med at Google

Kommentér på:
Er for "fin" til sin mad!

Annonce