Er for "fin" til sin mad! Er for "fin" til sin mad!
Ja...Min kat Pjuske er meget mærkelig
Han er begyndt at syntes han er for fin til sin normale Whiskas katte mad. Jeg giver ham nogengange leverpostej, eller kødpølse Han er helt tosset med leverpostej!
Men nu gider han nærmest ikke spise andet, og før I begynder på alt det der "Du skulle aldrig have givet ham det" ovs. Så har jeg prøvet med noget andet tørfoder som hanogså syntes han er for fin til. Og hvis han endelig SKAL spise det så Skal jeg se på når han spiser.
Har I nogle forslag til hvad jeg kan gøre for at han måske vil spise normalt igen
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.008
find noget ordenlig foder med lidt mere kød i.
her i huset er det bozita og smilla
hvis du endelig vil købe whiskas så køb whiskas mmmm (dog ikke deres Kød: Lækkerbisken menu for den indeholder korn). Og det er lige så godt som lux
når du skal have foder til katten så besøg en dyreforretning, eller andre som lever af at sælge foder.
jeg bruger selv kun zooplus.de - til alt foder til alle mine dyr. de har et super godt stort udvalg, og til billige penge
men jeg kender dog det med at de gerne ser at vi bliver og kigger på og gerne roser dem. Tror at de syntes at det er hyggeligt - lidt sjovt når man så lige har 15 styks. jeg gør gerne det at jeg bliver lidt, roser når de så spiser, og så går jeg lige så stille igen.
men find noget foder som lugter fint. de fleste plejer at kunne lidt noget med fisk - ikke alle desværre, men mange.
dec 2004
Følger: 249 Følgere: 206 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 69 Svar: 3.130
jan 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 9
okt 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 32 Svar: 869
Jeg bruger zooplus.de, da man ka spare en del penge, hvis man køber stort ind
Prøv, at give din kat noget foder uden korn, og med højt indhold af kød. Katten skal dog vænnes til foder uden korn i 4 uger, når de har været vant til korn i foderet, da maven pludselig kan optage alt det der er i foderet
En billig løsning er porta21 grain free, det koster 300 for 10 kg. og holder i 5 - 6 måneder med en kat.
Jeg fodre med en blanding af porta21, applaws og purizon. Lige pt er kingsmoor og arion dog også med, da jeg har prøvet en del på det sidste
Ved, at blande forskellige mærke og smage, undgår du også, at katten pludselig bliver kræsen.
Vådfoder er kun en god ting, jeg fodre pt med LUX, cosma orginal, cosma nature, cosma thai osv. Har også prøvet porta21, applaws, bonitza og nogle flere, men dem er hunkatte desværre ikke så vild med
Du ka også give den råt kød, det har de også rigtig godt af. Der er en masse tråde herinde om det, så det er bare, at søge i forum, så kommer der en masse frem
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
Det er bare rigtig skadeligt for kattens nyre..
Stop med at give ham menneskemad, altså alt færdiglavet mad til mennesker og få ham over på et ordenligt kornfrit tørkost og vådfoder...
Ligenu vil han kun have mad der er saltet... så han skal på afvænning...
Han er ikke blevet for "fin" ... han vil bare helts spise saltholdigt mad, selvom det er rigtig skadeligt for ham.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Jeg vil sige som de andre kødpølse, leverpostej og whiskas er junkfood, og nør end ikke gives som godbidder og menneske mad 2 gange om ugen er for ofte..
Jeg ser du kun er 14 så hvis du ikke har mulighed for at købe foder på internettet så vil jeg anbefale dig at købe tørfoder om Maxi zoo og køb så enten Select gold eller Kingsmoore begge er sunde og rimelige i pris.
Og som felis nævner så er lux fra Aldi et godt og billigt dåsefodrr som du kan give ham lidt af dagligt..
feb 2015
Følger: 1 Svar: 3
Er for "fin" til sin mad!