1.334 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Udstilling og pelspleje Udstilling og pelspleje

Hej alle sammen

Jeg er nybegynder når det kommer til udstilling og her sidst jeg var til en, fik jeg af vide at babypudder er godt til at glatte pelsen, så den ikke sidder i klumper pga varmen. Lagde også mærke til at der var rigtig mange som brugte det.
Køber man bare babypudder fra Matas eller?
Er der andre plejeprodukter/skønhedsprodukter som i ville anbefale til en langhårskat. Har kigget på mysterycoons og aner slet ikke hvad man skal bruge halvdelen af det til. Herhjemme har vi købt en katteshampoo og den bruger vi dagen før udstillingen. Tips og ideer er velkomne smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udstilling og pelspleje
  • #2   18. aug 2015 Kan din opdrætter ikke hjælpe med gode råd?

• #4   18. aug 2015 Det er katten på billedet (altså mco) jeg skal have med. Og nej, opdrætter kan ikke hjælpe, da de ikke længere udstiller, kan hverken dansk eller engelsk (så man forstår det), og bor satans langt væk. Kan aldrig få fat i Ann-dorit og alle de gange jeg har snakket med hende på udstilling har hun altid været møg uhøflig, haft travlt med sniksnak med veninder og "køb eller gå jeg har travlt". Så har absolut ikke de bedste oplevelser med hende, samt forsinkede produkter (3 måneder!!!)...
    Alle dem på den sidste udstilling på min række af mco puttede pudder i pelsen på deres kat, både mave og hale, nemlig for at det ikke skal klumpe. Har fået dem til at vise mig det i hast, alle havde jo travlt med deres egne katte smiley og det ikke flad pels der er problemet, det er klumpende pels der er problemet smiley
    Tak for svar.

• #6   18. aug 2015 Har prøvet i flere måneder (siden marts) at finde nogen med mco der kan hjælpe til udstilling, men det virker fuldstændig umuligt medmindre jeg er til udstillingen og spørger om hjælp. Så har de lige fem minutter til at hjælpe. Har fået af vide at showshine skulle være godt, men ja kender intet til det xP
    Og nej Ribe er meget for langt væk. Den næste jeg er tilmeldt er i Køge smiley

• #7   18. aug 2015 indrømmer jeg syntes det lyder utrolig at du ikke kan få mere hjælp af medudstiller. Jeg har aldrig mødt andet en hjælp og høflighed, jeg startede som udstiller i 2011 og Ann- Dorit har altid være enorm hjælpsom.

Maine Coon skal som regel vaskes 3-4 dage før show og de skal føntørres, en god show vask kræver øvelse.

showvask trin for trin.
    1. katten gøre våd i en balje med lunken vand, hvor der er tilsat shampoo, grunden til at der skal være shampoo i er at det bryder pelsen, så den kan gøres våd helt ned i bunden.
    2. Affedter shampoo masseres grundig ind i pelsen.
    3. affedter shampoen skylles ud.
    4. farveshampoo masseres grundig ind i pelsen.
    5. shampooen skylles ud.
    6. Texture shampoo fordeles i pelsen, nogle skal sidde i lidt tid, det afhænger af mærke.
    7; texture skylles ud, skyl grundig, når man skyller ud og gnider hånden hen ad pelsen, så skal det føles som om der er modstand.Det er her ekstrem vigtig at den bliver skyllet ekstra grundig, for er Texturen ikke skyldet ordentlig ud, så fedter pelsen og sætter sig i klumper.
    8. MCO skal føntørres

Hvad der skal gøres på selve showdagen, kan jeg ikke hjælpe dig med, da jeg ikke kender katten

• #8   19. aug 2015 Hvis du laver en god show vask så er det godt nok sjælden du har brug for pudder, måske lidt ved ørene eller hvis halen skulle være blevet fedte det er mest ved fertile katte.
    Jeg er selv rigtig glad for pitstop for PETs , jerob produkter til showvask og jan og hans kone er søde til at rådgive også, men jeg har nu også altid fået en god behandling ved anN-dorrit og er rigtig glad for hendes tørshampoo/pudder fra Baldecchi den er genial.
    Tja jeg gør nogenlunde som JeaTri's beskriver .
    Jeg starter så ud med at komme den affedter jeg bruger i en tør pels og pakker katten ind i et håndklæde og sidder med den i armene i ti minutter .
    Det er forskelligt hvornår jeg vasker mine 1-2-3 dage før det kommer an på hvordan deres pels er og hvad hvor resultatet bliver bedst . Der må du prøve vaske for at se hvad der fungere bedst.
    På selv dagen kommer jeg lige et sprøjt spray texture spray på børsten og evt lidt pudder ved ørene hvis det er nødvendig, evt en lille dråbe silke dråber for lige at fremhæve gløden og mønster, eller hvis man har haft en hunkat i løb (der ikke er blevet parret) og hun er lidt strid pelsen ned over det bageste af ryggen.

• #9   19. aug 2015 Når ja , jeg fønner. Men mine mors show katte har aldrig set en føn, de bliver reddet op hver halve time til de er tørre.
    Der er det vigtig du få så meget vand ud med håndklæder som muligt smiley

• #10   19. aug 2015 Jeg glemte at skrive, jeg kun har vaske og udstillet MCO to gange, da jeg startede med at udstille i 2011 - jeg mener dog at huske at MCO pels også skyr vand lige som Kurilean Bobtail.

Jeg bruger One-Step Grease Removing Shampoo fra Jerob, men farve shampooer er både fra Jerob og Ann-Dorit. Til Bobtailene bruger jeg dog ikke længere Texture shampoo, men aftenen før show får de texture spray i pelsen, men om det kan gå til MCO ved jeg ikke.

som Heidi skrive er tørshampoo/pudder fra Baldecchi genial

• #11   19. aug 2015 Først: Shock over hvor mange produkter i bruger xP Det må da tage en evighed? Og få katten til at sidde i en balje 0.o Tror jeg aldrig jeg får min til, han hader vand som er man ved at slå ham ihjel, så vi bader sammen (sidder på gulvet i bruseren med ham på skødet ellers stikker han af).
    Jeg ejer ikke engang en føntørre xP men han elsker at blive tørret med håndklæder og bliver også redt som du beskriver Heidi at din mor gør smiley
    Sidst jeg mødte Ann-dorit sagde hun at det var nemmere at snakke med min mor eller far... Tror hun har troet jeg var et barn og nok derfor jeg har følt mig mega dårligt behandlet. Det er desværre ikke første gang det sker og sikkert heller ikke den sidste hvor folk spørger efter mine forældre -.-'

• #12   19. aug 2015 Og tusind tak for jeres råd og vejledning smiley Har en del jeg kan arbejde med smiley

• #15   19. aug 2015 Her kommer bruser hovedet også af, det er både mere behageligt for katten og jeg synes jeg bedre kan styre hvor vandet kommer hen på kroppen.
    Nej en show vask kan ikke klares på en 30 minutter.
    Nu har jeg show vasket mco i snart ti år sammen med min familie (mand, mor, Brors/svigerinde (godt nok birma) og svorger)
    Såder blevet vasket en del katte i de sidste mange år også fordi familie klanen tit har haft en del katte med når vi har været afsted.
    Og jo mere rutine og teknik man få jo hurtigere går det også.
    Det vigtigste er at du er sikker på at du har fået skyllet al sæbe ud ellers klasker pelsen.
    Og min første mentor vasket også altid sådan som du ned og sidde og tage et bad med katten, det fungeret fint og det vigtigste er jo at katten har det godt på den måde. smiley

• #16   19. aug 2015 Tror stadig jeg vil sidde sammen med ham i badet, men vil da helt sikkert tage brusehovedet af, da det er lyden han som oftest reagerer på smiley

Og så må jeg da have fundet nogle shampoos smiley
    Vil i anbefale at jeg vasker ham med jævne mellemrum inden udstillingen for at øve mig og katten i en ny slags badning?

• #17   19. aug 2015 vil være godt og øve sig ja inden udstillingen. et MUST også til ragdolls er faktisk Balsam få netop ikke og få knuder og filtrer. en MCO pels skal faktisk være lige så silkeblød som en ragdoll pels smiley

• #18   19. aug 2015 Så har vi lidt lang vej endnu kan jeg høre smiley

• #19   19. aug 2015 det her startede jeg ud med i sin tid og det holdt til flere omgange vask.
    Super godt produkt og ja jeg bruger det stadig smiley

http://www.pitstoppets.dk/shop/chris-christensen-startkit-780p.html

• #20   20. aug 2015 Tak for linket smiley
    De næste to måneder står i badeandens tegn, så der skal eksperimenteres med min lille mcos pels smiley

Kommentér på:
Udstilling og pelspleje

Annonce