{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
694 visninger | Oprettet:

Noget smart ved chipning {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har netop for et par dage siden været ved dyrlægen for at få min killing på 15 uger vaccineret og chippet.
- Da han så skal chippes spørger min dyrlæge mig om, om jeg ikke vil vente til han skal neutraliseres, da de i så fald vil tatovere et lille kryds i hvert øre på ham, sådan så folk der ikke kender til chipmærkning, kan se at han har ejermand, og derfor afleverer ham til en dyrlæge hvis der en dag skulle ske ham noget.

DET ANEDE JEG IKKE, og nu er sagen jo desværre allerede den at han ER blevet neutraliseret, så derfor kunne det ikke lade sig gøre med krydset, da han ikke var under narkose.

Alle mine katte er nu chippet, og 2 af dem i samme omgang som de blev neutraliseret, og jeg ville dælme gerne have haft et lille diskret kryds i hvert deres øre, så hvis de en dag ved et uheld skulle slippe ud, at fremmede kunne se at de har ejermænd.

Jeg har netop valgt ikke at få mine katte tatoverede, da det var så stort og dominerende, og de alligevel ikke var udekatte...
Men sådan et lille diskret kryds betyder jo ingenting og kan kun ses hvis man leder efter det.

Så jeg vil bare godt lige informere om at man altså nu kan (ja jeg ved ikke om man også kunne det før, men det anede jeg som sagt ikke en døjt om) få chippet sin kat - så det kan ses også. - bare med et lille kryds i hvert øre.
Simpelthen så smart!

Så jer der skal have jeres katte chippede, samt neutraliserede.. FÅ ET KRYDS. :0) Det ville jeg have gjort hvis jeg havde vidst noget om det.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Noget smart ved chipning
  • #1   18. jul 2007 Det er satme smart.. smiley Det viste jeg ikke. Lucas og Laura er øremærket, og Cabotine er chippet. Men når tiden kommer får Cabotine da det kryds. smiley

Tak for rådet. smiley

• #2   18. jul 2007 Hvor smart....
    Det vil jeg huske når Zeus skal neutraliseres...
    Takker...

• #3   18. jul 2007 Jeanette, nu mener jeg et lille diskret kryds i en fløj af øret, og ikke en hel øretatovering der faktisk dækker størstedelen af øret.
    Tror du ikke at det kan have noget at sige?
    Og det er jo BÅDE chipningen, samt det lille kryds jeg mener.
    Krydset bruges blot til at informere om at der sidder en chip i denne kat.

• #4   18. jul 2007 Hmmm... Altså jeg kan godt forstå hvad du mener Jeanette, men... Ja.. Altså jeg kan næsten ikke forestille mig at sådan et lille kryds kan have særlig meget at sige.
    Jeg vil da også helst undgå at have en kat uden hår på ørene, indrømmet... Men kan sådan et lille kryds virkeligt resultere i ingen tufser, og ingen hår på hverken inder- og ydersiden af øret?
    Jeg mener, det kommer jo til at være så småt det kryds, at det næsten må blive begrænset hvor meget hår der har kunnet vokse lige dér uanset..!??

Og så kan jeg til dels give dig ret i det med at folk godt ved at racekatte, eller katte der ligner racekatte, som regel har ejere, men hvis ikke der er tegn på at katten er mærket i ørerne, så kan folk måske komme i tvivl, eller de kan tænke at "Så må ejerne til denne kat ikke være interesseret nok i den, siden de ikke har fået den mærket", og så tager de ikke afsted til en dyrlæge for at få den tjekket for en chip. - Og når de så tager til dyrlægen med katten, vil dyrlægen jo ikke af sig selv tjekke katten for en chip, hvis ikke det bliver nævnt..
    Forstår du?

• #5   18. jul 2007 Ser du det som en tatovering som sådan??
    Jeg tror personligt ikke en gang at dommerne på udstillingerne rigtigt vil lægge mærke til sådan et lille kryds, når det netop er så lille og sidder så ubemærket som det gør..
    Er det bare mig der ser det meget lyserødt med det kryds dér? *GG*

• #6   18. jul 2007 hellere et grimt kryds i øret end aldrig og få min kat tilbage så jo jeg synes bestemt at deter smart.

• #9   18. jul 2007 Jeg syntes det er skidesmart - og jeg vil hellere risikere lidt arvæv end jeg vil risikere at skulle gå i uvished fordi chippen ikke kan ses. For bliver en kat kørt over, så bliver de kun tjekket for øremærke - IKKE chip.

• #10   18. jul 2007 Vi har for kort tid siden fået Missi øretatoveret og hun har mistet hårerne i et område ovenpå det ene øre. Hun havde så store ører og hårene siddende på en måde, så dyrlægen ikke behøvede at fjerne hårene. Heldigvis for det - men jeg må indrømme, at jeg netop har tænkt på det Jeanette skriver. Nemlig at der ikke kommer hår igen på området af det øre, hvor de nu er væk. Skide ærgerligt, hvis det er, men endnu mere ærgerligt ville det trods alt være, hvis hun forsvinder og ikke kan spores.

• #11   18. jul 2007 Alle vores katte er øretatoveret og det vil vores lille Faruq også blive, vi tør ikke andet og det må så blive på bekostning af udseendet.

• #12   18. jul 2007 Jo selvfølgelig barberer de så ørerne på katten når den skal tatoveres, men jeg går da ud fra at det normaltvis vokser ud igen..?

Iiih altså Jeanette.. Nu bliver jeg sgu selv sådan helt... og jeg synes altså ellers at det er en super idé.
    Det KAN vel ikke dreje sig om særlig meget arvæv med sådan et lille kryds for søren da?
    Hmmmm... Men det skal jeg heldigvis kun selv bekymre mig om hvis jeg en dag skal have mine katte i narkose alligevel, da de så nok skal have sig et lille kryds!!

Men stadig.. Så synes jeg at folk bør vide det, og jeg håber at der er en masse der vil benytte sig af det fremover. Synes dælme det er smart!

• #13   18. jul 2007 Natascha - jeg tror at dér bekymringen hos mange ligger, er når de har udstillingskatte - så er det ikke just det bedste at møde op med en kat uden hår på ørerne (slet ikke på NFO og MCO hvor der gerne ønskes tufser.)

Hvis man var ligeglad med om hvorvidt der var hår eller ej, var man nok også ligeglad med om der var en tatovering eller ej..? Ja det er blot min tanke.
    Så derfor er chippen jo en formiddabel løsning for udstillingsmennesker, da det derfor ikke er synligt på udstillinger at katten er mærket. - Dette er dog så heller ikke synligt for nogen som helst anden, andet end dem der er udstyret med en speciel scanner.

Jeg synes at krydset er et meget godt alternativ til dem der egentlig godt ville have deres katte øremærket, men som ikke bryder sig om den måde den kommer til at dominere med sin sorte, blå eller grønne farve. - og som så heller ikke helt synes at en chip er helt tilstrækkelig, når nu den ikke kan ses udefra.

• #14   18. jul 2007 Super godt alternativ, for det er jo kun chippen som bliver international og så oveni det, kan folk der ikke lige tænker 'CHIP' når de ser en fremmed kat, se at den altså har et hjem, og så kan man få sin kat tilbage hvis den er løbet væk.

Tusind tak for informationen - den vil jeg helt klart bruge når jeg skal have oscar chippet ;D

• #15   19. jul 2007 Jeg syns nu det er lidt smart med et X i øret. Mange killinger (der bliver neutraliseret tidligt) har jo ikke ørerne med sig til en tatovering, men de kan sagtens have plads til et X.

Kommentér på:
Noget smart ved chipning

Annonce