{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chip eller øretatovering?
  • #1   19. feb 2009 Chip gøres uden bedøvelse - den er altid læselig med en chiplæser.
    Øremærkning gøres under fuld bedøvelse (gerne i forbindelse med neutralisation) - den kan læses af alle, men kan blive utydelig med årene.

• #3   19. feb 2009 min kat har chip, men øretatoo er nok bedre hvis den bliver væk så har folk nemmere for at se at den har en ejer :O) er ikke mange som tænker over det når det er chip i med mindre katten har et halsbånd med navn på.
    Så tror nok du selv må finde ud af hvad som er best for dig og misseren smiley

• #4   19. feb 2009 Krista: Jamen så skal hun chippes smiley
    Jeg Vil nemlig gerne have et kuld på hende, når hun er gammel nok, så hun skal ikke neutraliseres endnu smiley

• #5   19. feb 2009 man kan sagtens øremærke hende uden hun skal neutraliseres...
    Det er jo en smagssag, men jeg går ind for tatovering, for så kan alle se hun har en ejer. Og hvis nu (7,9,13) hun bliver kørt ned, kan man let se hun har en ejer, hvor du så bliver kontaktet.. Man man jo ikke se på en kat den er chippet....

• #6   19. feb 2009 PS. jeg fik nemo fra internatet, så da hun var lille havde hun svært ved at lære hvor hun hørte til, og hun løb ofte lagt væk hjemme fra... En gang var hun væk i 3 dage, og jeg troede faktisk aldrig jeg skulle se hende igen, men så var der en dame der ringede og sagde hun havde nemo. Da jeg kom efter hende fortalte hun at de havde taget den til sig, og havde i sinde at beholde den, men så opdagede de den var øremærket..

-forresten, hvis din kat skal udstilles, så skal den være chippet

• #7   19. feb 2009 Jamen det er nemlig meningen at hun skal udstilles og have et kuld killinger.. smiley Så skal hun så neutraliseres efter hun har fået killinger (afhængig af hendes løbetider, hvor slemme de er for hende, for hvis de ikke er slemme vil jeg overveje kuld nummer 2)
    Men skal de ikke under bedøvelse for at blive øretatoveret?? Mine 2 andre damer er nemlig øretatoveret, men de blev de dengang de blev neutraliseret smiley
    Risikoen for at hun bliver kørt ned eller render væk er meget lav, for ingen af mine katte kommer ud nemlig smiley Vi laver en løbegård her til sommer, som går ud fra stuendøren af og ud på terassen, så de ikke skal gå inde i varmen smiley

• #8   19. feb 2009 Husk at du skal have opdrætter tilladelse til at lave killinger på en tavle-kat.

Min udstillings-brite er chippet. øremærkning trækker ikke ned, men de er grimme og jeg synes britens ører er meget i fokus og det ødelægger da lidt helhedsindtrykket af katten. så klart chipning!

• #9   19. feb 2009 Jeg har fået tilladelse fra opdrætterne smiley De har også tilbudt at være til rådighed igennem det hele, når det nu er min første racekat smiley

Jeg får hende også chippet i første omgang smiley Så kan hun få en tatovering den dag hun bliver neutraliseret smiley

• #10   19. feb 2009 du kan godt udstille selvom damen er neutraliseret. jeg ville vente med øremærkning til du ikke længere går på udstillinger.

lyder spændende med killinger, jeg har en fertil creme dreng hvis det skulle blive aktuelt smiley ej lidt tidligt at planlægge det måske *G*

• #11   19. feb 2009 Hæhæ.. jaa.. lige lidt tidligt smiley Hun er kun 18-19 uger smiley
    Men jeg er skam begyndt at se efter hanner smiley eller rettesagt farver smiley Kan ikke helt bestemme mig for om jeg skal finde en Blå han eller om det skal være en anden farve smiley Er der regler for det endelig?? smiley
    Der er vel en chance for at der kommer creme i nogen af hendes fremtidige killinger, for hendes mors mor har creme i pelsen smiley

• #12   19. feb 2009 så er der tortie i hendes linier, så kan der godt falde creme killinger af hvis hun parres med en creme dreng så vidt jeg ved, men jeg er ikke haj på området smiley

det kommer jo an på hvad du vil have for killinger, skal de være blå skal du ihvertfald ikke bruge chester. han er i øvrigt også kun til udlån til registreret opdrætter, men det skal du vel være siden du skal avle på missen smiley

• #13   19. feb 2009 Jeg synes helt sikkert chip er det bedste, synes det er synd med øremærkning, det er ikke særlig pænt og ofte er de ikke til at læse alligevel. Og har man en racekat, som ikke løber ude normalt, synes jeg ikke det er så nødvendigt at signalere med øretattoo at katten har en ejer.

Skulle uheldet være ude og katten løber ud, så kan folk nok godt se at det er en racekat og at der derfor er stor sandsynlighed for at den har en ejer smiley

• #14   19. feb 2009 Nej, det er jeg bare heller ikke... men det kommer forhåbentlig når jeg kommer mere indi den verden smiley

jo, så skal jeg være registreret opdrætter.. tænker også gevaldig over et stamnavn..hehe smiley Det ville være nemmere hvis jeg havde et speciel efternavn smiley
    Ja, det er lige det smiley Kan jo også godt li de cremefarvede smiley Men ved slet ikke endnu.. hehe smiley Skulle det stå til mig, havde jeg jo en kat i hver farve.. hæhæ smiley

• #15   19. feb 2009 mine mco er chippet - men hvad nu hvis de stikker af en dag... det er altså nemmere at se en kat tilhører nogen når der er øre tatoo.
    Jeg vil næste gang mine dyr skal i bedøvelse vil jeg give dem en øre tatoo - men jeg vil ikke ligge dem i bedøvelse for kun at få dem tatoveret... så venter til de engang bliver syge.....

Så håber det aldrig sker.... men det gør det jo nok...

• #16   19. feb 2009 Jeg får også Dia chippet nu, og så den dag hun skal steriliseres får en tatoveringen smiley

• #17   19. feb 2009 Ikke alle kan se, at den bortløbne kat er en racekat. Ikke engang Falck scanner påkørte katte for chip, så jeg ville vælge begge dele.

• #18   19. feb 2009 Nej, det er ikke sikkert at alle kan se det, men jeg tror nu mine falder så meget ved siden af den almindelige standard huskat at de godt kan smiley

Jeg har nu hørt at Falck scanner påkørte katte, hvorfor mener du ikke de gør det?

• #19   19. feb 2009 Mille:
    Ulykkeligvis af egen erfaring. Min kat stak af og blev kørt ned, men jeg fik kun besked ved hjælp af signalement og påkørselssted, da jeg selv ringede til Falck. De scanner ikke katte for chip, kun hunde var beskeden. Min kat var ikke øretatoveret, kun chippet. Jeg får aldrig endelig besked om det virkelig var min kat, for de havde ikke den ikke længere hos dem.

• #20   19. feb 2009 Øv, hvor forfærdeligt smiley Hvis de kan scanne hunde, må de da også kunne finde ud af at scanne katte. Der er jo rigtig mange katte som er chippet i dag, så det virker da helt oldnordisk hvis de ikke gør det. Det kræver vel bare at de har sådan et scanningsapperat..

• #21   19. feb 2009 Jeg har talt med Dyrenes Beskyttelse om problemet, men det er nok stærkere kræfter end mine, der skal sættes igang. Det var Falck i Helsingør, og de lovede fremover også at scanne påkørte katte. De vidste simpelthen ikke, at mange katte også var chipmærket. smiley

• #22   19. feb 2009 Mine mco'er er indekatte med adgang til lukket have. De er chippet, men har også halsbånd på med navn, telefon nummer, adresse og besked om at de også er chipmærket. Til HVIS NU, at de 7-9-13 skulle forsvinde, på trods af hegnet. ....Vores gæster er desværre meget dårlige til, at holde vores hoveddør lukket, ud til vejen, når de skal ind og ud ;o(

Kommentér på:
Chip eller øretatovering?

Annonce