{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.186 visninger | Oprettet:

Corona - hvad gør I nu? {{forumTopicSubject}}

Sidste nye er at Danmark lukker ned fra fredag/mandag

hvad gør I?

vi har planlagt at vi i de næste 14 dage holder os hjemme så vidt det er muligt.
sørger for at få handlet ind til især dyrene
købt medicin så man ikke behøver at skulle på apotek
vil også forsøge at få købt madvare ind så vi ikke skal ud og handle.

og så må man jo bare se hvad tiden bringer



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Corona - hvad gør I nu?
  • #1   11. mar 2020 Det ved jeg ikke....
    Har en lungesygdom og arbejder på en skole, dog som administrativt personale....
    Overvejer at diskutere det med chefen klokken meget tidligt i morgen.


  • #2   11. mar 2020 Og det er jo ikke hele DK der lukker ned - endnu!

  • #3   11. mar 2020 Graver mig ned og sørger helt indtil November, hvor jeg kan få mine udstillingsabstinenser udløst. smiley

  • #4   11. mar 2020 det er skoler, daginstitutter, børnehaver mm
    samt det offentlige som ikke lige varetager kritiske arbejdsopgaver (sosuer sygeplejesker, læger mm)

    ja mangler så bare det private


  • #5   11. mar 2020 susanne det gør vi næsten også. ved ikke hvad vi ellers skal gøre

    nu er det faktisk 3 gang at jeg skulle være på udstilling men ikke kommer der.... bare på 1 år. så nu må det altså snart være min tur



  • #6   11. mar 2020 Jeg er meget i tvivl, om drengene skal blive hjemme fra i morgen. Ingen af dem kan få fat på en lærer. Den ældste går jo på en specialuddannelse, hvor de kun er 4 elever i klassen.

  • #7   11. mar 2020 de anbefaler jo at man holder sine børn hjemme allerede fra i morgen
    skolerne lukker helt fra fredag

    tænker at det gælder alle typer skoler


  • #9   12. mar 2020 Jeg er chokeret over folks opførsel. Der bliver sagt, at der ingen grund er til, at hamstre og hvad gør tosserne HAMSTRER smiley smiley

    De kan simpelhen ikke være det bekendt. Jeg håber de allerede i morgen sætter begrænsninger på, hvor meget af hver ting pr dag man må købe i hver forretninger. Det tror jeg kunne sætte en dæmper på folks vanvittige indkøb.

    Det er ikke corona jeg frygter. Jeg frygter de mennesker der ikke tænker og handler så voldsomt, at det bliver dem, der forskubber alting. Dem frygter jeg. smiley


  • #10   12. mar 2020 Som førtidspensionist er jeg hjemme hver dag, har lige været til DV messe sidste fredag,det tager jeg nu helt rolig.
    Har heste ude som skal passes, lejer en stald med græs så de skal ud hver dag uanset vejeret smiley .
    Så længe man tager vare på sig selv og sine med mennesker og ikke knuser og giver hånd, skal vi vist ikke male fanden på vægen.
    Jeg skal til begravelse i næste uge der har vi (familien) bestemt os ikke at hilse med hånd eller give knus til dem der kommer , håber min mors begravelse bliver fin og god.


  • #11   12. mar 2020 Yngstesønnen er hjemme i dag.
    Ældstedrengen har fået besked fra skolen om at møde i dag og i morgen.


  • #12   12. mar 2020 Jeg ved det sgi ikke. Jeg tror jeg fortsætter som jeg plejer egentlig. Ikke at jeg går ret meget ud i forvejen dog. Men i fitness og mine cykelturer skal jeg altså have! Ellers graver jeg min egen grav, og kravler ned i dyb depression :3

  • #13   12. mar 2020 der er nogle fitnesscentre som har lukket fra i dag af.

    men ud i den friske luft - nok lige lidt for frisk for min smag i dag - det skader ikke smiley

    men hvor folk dog hamster. var i 3 butikker i dag, og ingen af dem havde noget rugbrød som jeg kan tåle - bare ganske alm mørkt uden kærner.
    heldigvis har jeg altid et par pakker ekstra i fryseren.
    men så fik vi købt ind til suppe, og lidt godt til kaffen
    vi køber nemlig altid ind hver d 1. til en hel mdr. Og har altid lidt ekstra i skabene

    men hvis der er nogen som mangler tolietpapir så har spar i Humble smiley smiley smiley smiley


  • #14   12. mar 2020 Hvorfor skulle vi hamstre toiletpapir? Det hjælper ikke mod Covid19 kun ved racermave. smiley

  • #15   12. mar 2020 Mit fitness center er heldigvis ikke lukket, har jeg lige opdaget, men jeg er faktisk ikke så sikker på, at jeg tør tage derned. Min mening har ændret sig over dagen, og jeg synes faktisk, at de skulle have lukket ned, som fx Fitness World gør. Især fordi brugerne af Fitness 1, hvor jeg bor, er ELENDIGE til at spritte af efter sig.

    Så jeg må vel nøjes med mine cykelturer, når ellers vinden lægger sig lidt smiley


  • #16   12. mar 2020 Egentlig hamstring har jeg ikke fundet anledning til, men har da tænkt at jeg lige skulle kigge et par dage frem, så jeg ikke behøver handle hver dag. Købte to pakker hakket kød istedet for en og en pakke rugbrød til fryseren i tilfælde af vi får symptomer og dermed ikke længere kan handle. Ellers tænker jeg, at der nok ligger noget mad i fryseren og jeg har altid lidt pasta og ris på lager, så vi klarer os smiley
    Jeg er offentlig ansat og er bedt om at arbejde hjemmefra. Det kan heldigvis sagtens lade sig gøre.
    Så Tinka går dejlige 14 dage i møde - hun elsker når jeg arbejder hjemme og ligger gerne lige ved siden af mig smiley
    Til jer alle her på KG: Pas på jer selv og vores sundhedssystem smiley :)


  • #17   12. mar 2020 Her var der ikke så meget at købe af i Fakta. Vi plejer at få boller til morgenmad, men boller, yoghurt, rugbrød, mælk osv. var heeelt udsolgt. Godt at vi også har en Brugs i byen. smiley

  • #18   12. mar 2020 Susanne I har en rigtig lækker brugs smiley

  • #19   12. mar 2020 Mange tak, der mangler bare voksen arbejdskraft i brugsen, for der sker for mange fejl på bonen. smiley

  • #21   12. mar 2020 Her har vi jo været underdrejet det meste af ugen, Malling skole var den første folkeskole som lukkede, men Emma går jo ikke lokalt men på special skole, og Gud nu skal hun være hjemme i 14 dage smiley vi får vores sag for, selv med medicin har hun ikke meget ro på sig, og vi skal passe på, når hun er sammen med lillesøster, for det kan gå galt.
    Min ældste datter arbejder i daginstitution, så det slutter jo i morgen,,, min søn arbejder på Danish crown og holder maskinerne igang, så vi kan få kød på bordet, de har skærpet de ellers altid skrappe regler, og gør hvad de kan for, at fortsætte, ja min søn sætter ikke benene i Malling, så længe der er smitterisiko, uanset om det er corona, eller bare snot.
    Jeg passer af og til en af pigerne, har vi aftalt, og kommer også ned til dem, og hjælper lidt til, så handler min datter ind for os begge, ikke hamstring smiley , så skal hun ikke have børn med,sådan en lille en på 2 år, holder sig ikke for munden, og har fingeren i munden og alle andre steder, så både for hende og andre er det en god løsning, og hun har så været hjemme i over 14 dage, med maven, så corona har hun ikke!, og jeg skal så helst undgå smitte, så lidt isoleret bliver man, her ude plejer vi at stoppe og tale med alle, og hilse, men det har ændret sig en del i denne uge, det bliver bare et smil og et nik, ikke hej til søde babyer 8 min datter måtte bede en ældre dame om, at holde afstand til Kaya, sidste gang hun varmed i butik, en grund mere til ikke at have hende med.


  • #22   12. mar 2020 vi har været ude og handle lidt i dag
    dels til hestene og dels manglede vi lidt mad til de næste par dage. så ingen hamstning her
    jo min mor købte 4 pakker gær, men hun bager altså så også hele tiden (boller mm) - også selvom at vi har fryseren fyldt med boller så er friske boller bare sagen
    men nu regner vi med at holde lidt afstand til div butikker i en periode. bare indtil vi ser tingene an
    Min mor bliver 70 år i næste mdr og endelig skulle vi holde stor fødselsdag for hende. Men lige nu er vi i tvivl om det ikke er bedre at udsætte den lidt.
    fordelen vil så også være at vi kan få det forsamlingshus vi gerne vil have

    men syntes det er svært når man ikke ved om det man gør er rigtig eller forkert

    men kattene nyder da at vi er mere hjemme. Og så ser vi nok lidt mere tv og så er der dømt hygge i sofaen


  • #23   13. mar 2020 De næste 14 dage er alt ryddet i kalenderen.
    Hjemsendt fra arbejde for min egen sikkerhed og dem der kan skal afvikle ferie eller afspadsering eller arbejde hjemmefra.
    Der er hamstret helt vildt i byen i dag, men jeg synes at det er det rene vanvid - og svar mig lige på:
    Hvorfor skal man have et gigantisk lager af toiletpapir???????????
    Jeg har hørt om en der har købt 400 PAKKER!


  • #24   13. mar 2020 Vi tager det stille og roligt og handler, som vi plejer.

    En dame blev vildt sur over, at vi havde handlet i Tyskland i starten af måneden.
    Tja da var DK ikke lukket, og der var faktisk færre i kø i Tyskland, end der er i vores Fakta en helt almindelig dag. Køen i Real var på 3, hvor vi stod i midten. smiley

    Så jeg tvivler på, at vi har været mere udsat for smitte, end alle dem der hamstrede i går aftes. smiley

    Den store får fjernundervisning fra næste uge. De skal lige have planerne klar, når nu det her ikke var beregnet. Den lille går og fiser husleje af. smiley

    Så det er ikke meget anderledes, end når ungerne har ferie/fri. smiley


    Jeg går faktisk og snotter lidt, men det har jeg gjort de sidste næsten 3 uger, så det er bare den obligatoriske vinterforkølelse. smiley


  • #25   13. mar 2020 Her hos os - arbejder jeg hjemmefra - smiley
    Min mand rep. maskiner på hospital (han havde ferie idag men er blevet kaldt på arb) Så han er på fuld tid, han passer godt på, men er i nærheden af smitten skal også rep. de maskiner der tester for corona. smiley smiley
    Sønnen arbejder i undervisning og er sendt hjem smiley
    tænkte at vi igår ville handle lidt, men de fleste hylder og kølediske var tomme - vi plejer at handle til en uge af gangen - så der er vel fyldt op igen om 2 dage igen.
    Ellers vil vi holde os for os selv - holder heller ikke fødselsdag - tid til hygge - katte og have smiley


  • #26   13. mar 2020 Her i familien er en 75års fødselsdag aflyst, og der´t er jo også det de råder til.

    Min far på 90 år, skulle min søster have hentet i Sverige, hans lejlighed skal renoveres, men vi håber de udsætter det, for at rejse er en risiko, så vi ser hvad som sker, men er nervøse, for der er mange smittede i det område han bor i.
    Her i Malling er forbindelsen på nettet og mobil ret svingende i øjeblikket, men måske er det overbelastet, med alle de mennesker som er hjemme nu smiley


  • #27   13. mar 2020 Jeg arbejder hjemme og barnet fik allerede opgaver fra skolen igår, så vi har nok at lave. Jeg er helt kvæstet pga manglende/dårlig søvn de sidste par dage

  • #28   13. mar 2020 tror faktisk at rigtig mange sover dårligt i øjeblikket
    man bliver jo totalt stresset af alt dette.

    jeg ligger også med snot i øjeblikket. troede jeg var smart og starte op på rødsolhat i går, men det kan give bagslag i starten, så i dag er jeg totalt snottet.
    ville bare give imunforsvaret et bust- men det var så ikke helt så god ide.

    jeg tror jeg springer over indkøb i dag. folk risikere bare at tro at jeg er smittet smiley

    men det er sjovt at se hvor lidt trafik der er i disse dage. vi bor ud til en gennemgående vej på Langeland. Og der er vel kun1/3 af de biler som der plejer at kører sådan en fredag.
    vi har også venner som er gået i karantæne uden at være syge. de er bare nået en alder hvor man bør passe på.
    vi nøjes med bare at passe os selv. Bor på landet, og har jo heste, som skal ud hver dag.
    og så forsøger vi at undgå at handle så mange gange som vi plejer
    Skal dog i haven og have plantet krukker til. venter bare lige på lidt solskin

    men fatter altså ikke de ting folk hamster
    wc-papir og gær!!!
    de køber jo ikke mel.så hvad vil de bruge alt den gær til?
    Og det er jo ikke en roskildesyge vi har gang i..... smiley

    om ikke andet så kan man da bare morer sig over hvordan folk dog opfører sig smiley


  • #29   13. mar 2020 Jah indtil man står og ikke kan få noget mad, fordi hylderne er tomme. Sådan nogle tosser.


    Vi tager det stille og roligt, handler som vi plejer men tænker over at holde lidt afstand og ikke deltage i så meget, der indebærer mennesker. Men det er vist ikke så nødvendigt at tænke over, for stort set alt er jo lukket. Selv kirken. smiley


  • #30   13. mar 2020 nu kan vi næsten ikke få bland-selv-slik mere smiley smiley smiley smiley
    og det er fredag.....

    vi kan komme i zoo smiley
    hvis der er nogen som keder sig


  • #31   13. mar 2020 Der er lukket helt for bland-selv slik.

    Men jeg har fredagsslik. smiley


    Jeg tror egentlig bare, at jeg bliver hjemme pt. og ser. For selv mit pokemon spil er blevet aflyst på søndag. Det er så træls, da ingen jo siger, at man skal gå i større flokke rundt og fange pokemon. smiley


  • #32   13. mar 2020 I min by kan vi stadig købe bland selv slik smiley der er også masser af brød, grønsager og wc-papir smiley :) .
    Var i Rødekro i går og Rema 1000 havde ingen brød,grønsager eller wc-papir smiley
    Der var en mand i køen der sagde, han håbede nogen brændte inde al den brød folk hamstede ...


  • #33   13. mar 2020 Sidste nye er at grænserne lukker helt i morgen kl 12

  • #34   13. mar 2020 Ja, så vi bliver nok nødt til at køre til Tyskland i morgen tidlig og hamstre. smiley

  • #35   13. mar 2020 tag nu rigeligt smiley smiley smiley
    der går jo 1 mdr inden I kan komme derned igen


  • #36   13. mar 2020 Vi plejer at handle en gang om måneden, men vi løber jo tør, hvis vi først kan komme derned tidligst den 14. igen.

  • #37   13. mar 2020 så ville jeg nok også lige smutte forbi i morgen
    bare pas godt på jer selv


  • #38   13. mar 2020 Det gør vi altid. Men kattemad er noget skidt at undvære, især når kræene er kræsne. Vi køber 4 kasser Topic hver md. smiley

  • #39   13. mar 2020 Der er jo intet alternativ. Alle midler må sættes ind. Her i byen har det været ligeså stille som det plejer at være nytårsdag!!!
    Jeg måtte desværre til lægen - det var jeg ikke tryg ved, men jeg har fået et voldsomt udbrud af nældefeber og det har jeg da aldrig haft før, så jeg troede at jeg fejlede noget smitsomt smiley
    Nå, men så har Freddie og jeg slået pjalterne sammen og spiser binyrebarkhormon i rå mængder!
    Kalenderen er tom - og den var ellers sået til med kurser og aftaler i næste uge. Nu mangler vi bare, at de lukkeral offentlig trafik.


  • #40   13. mar 2020 At lukke grænserne er lidt tosset. Sidst vi var i Tyskland, stod vi 3 !!!!! i køen. Der står flere i vores lokale Fakta.

    Heldigvis bestemmer de endnu ikke, hvor vi skal færdes i DK:


  • #41   13. mar 2020 Det er jo ikke butikkerne. Det er for at der ikke kommer folk ind i landet som bringer noget med.

  • #42   13. mar 2020 Jaa gælder jo ligesom også os, at VI ikke kan slæbe noget med ind fra Tyskland, men vi er jo ikke i kontakt med nogen, når vi er dernede. Derfor kører vi altid tidlig formiddag, så der ikke er ret mange.

  • #43   13. mar 2020 Selvfølgelig(!) skal grænserne lukkes! Så kan vi ikke sprede smitten yderligere. At sige andet end at det er en god idé er decideret egoistisk. Men min holdning er selvfølgelig også, at man som dansker bør støtte det danske erhvervsliv og de danske købmænd og købe deres vare i Danmark smiley

  • #44   13. mar 2020 jeg havde nok set at de havde lukket grænserne noget før
    det er jo her vi har fået smitten ind i landet

    kan så hellere ikke forstå hvorfor folk SKAL på ferie, når der nu lurer så væmmelig en sygdom som corona,
    hvis folk havde tænkt sig om så var man blevet hjemme i år. allerede da den kun var i kina skulle man have overvejet om det var nødvendigt at tage til udlandet. Man ved jo ikke hvem kan kommer til at dele hverdag med
    I øjeblikket har vi flere tyskere her på Langeland - de tager på fisketur. Men hvorstår simpelhen ikke hvordan de kan finde på at tage herop.
    vi har mindst 3 her på Langeland som er smittet så man skal jo passe på selv her nede


  • #46   13. mar 2020 jeg køber hos zooplus.de som jeg plejer
    regner ikke med at der bliver nogen problemer.
    for det er jo kun mennesker som er et problem

    jeg ville ikke have råd til at have 12 katte på foder kun fra danske varer.
    desuden så får flere af mine katte foder som slet ikke fås i danske butikker
    de skal have det bedste af det bedste i mine øjne


  • #47   13. mar 2020 Jeg er ked af at sige det Susanne, men jeg ser ingen steder i min tekst, at jeg har tilbudt dig husly, så luk lige den del af diskussionen ned.

    MEN hvis du ikke har råd til at have over 10 katte, og samtidig brødføde dem ved at købe dansk, så skal du måske overveje at have færre katte? For jeg mener... hvis du kun har råd til at have dem, fordi du køber tysk, så har du måske et problem?


  • #48   13. mar 2020 Anja regn roligt med problemer. Tyskerne har også hamster.

    Et hurtig blik på zooplus og jeg fik syn for sagen. Rigtig mange ting er udsolgt.


    Den ene slags kattemad kan vi kun hente i en fysisk butik i Tyskland. Den kan ikke bestilles på nettet, og vi har nogle, der ikke spiser andet.


  • #50   13. mar 2020 Så må du jo sælge dine katte eller give dem væk, hvis du ikke har råd til at fodre dem. Alt andet er, i mine øjne, egoistisk.

  • #51   13. mar 2020 Vi køber iøvrigt næsten ALT i Tyskland, da vi ikke har økonomi til at handle i DK.

  • #52   13. mar 2020 heldigvis skal jeg først bestille igen om 14 dage....
    så håber jeg at de har fyldt op igen

    men jeg kender det godt
    flere af mine spiser kune noget bedstemt foder (vådfoder), som man slet ikke kan få herhjemme,
    så det er ikke nemt at være katteejer i disse tider

    jeg vil helst kunne give mine katte det bedste foder som de gerne vil have.
    og skulle jeg købe det i danske butikker, så ville de ikke få i samme mængder som de kan få nu hvor jeg køber i Tyskland

    så nej jeg er ligeglad med hvor jeg køber mit foder, bare jeg kan få det i de mængder jeg har brug for. Til nogenlunde priser


  • #54   13. mar 2020 Så lad vær med at neuatralisere dem og giv dem til et dyreinternat? Så gør de arbejdet for dig? Der er ingen der siger, at du skal gøre alt det arbejde og have kontrakt på dem. Det er kun dig selv smiley

    Og hvis du kun har råd til at fodre dem, ved at handle i Tyskland, så har du jo tydeligvis et problem og flere katte end du har råd til at fodre, ved at købe i Danmark.


  • #55   13. mar 2020 jeg kender da mange som køber dagligvarer i Tyskland, bare for at spare lidt
    så det er ikke unormalt for folk i Sønderjylland.

    selvom jeg bor på Langeland, så handler jeg jo hellere ikke lokalt. Af den simple grund, at det er for dyrt.
    Og tror hellere ikke på at alle vælger at handle lokalt. for så ville der ikke blive lukket så mange små købsmandsforretninger

    i disse dage er vi dog begyndt at handle mere lokalt - men det er nu mest fordi at vores lokale butikker ikke oplever hamstring


  • #56   13. mar 2020 Om ikke andet, så kan du jo altid få dem aflivet. Så slipper du for de mange andre udgifter.

  • #58   13. mar 2020 Hippi: det er altså noget hø du kommer med

  • #59   13. mar 2020 Igen. Så skulle du have ladet vær med at skaffe dig så "besværlige" katte til at starte med smiley

  • #60   13. mar 2020 Det er da kun dig, der er besværlig lige nu. smiley

    Kattene er ikke i det mindste besværlige. smiley


  • #61   13. mar 2020 Det synes jeg nu ikke, Anja. Jeg mener bare, at har man ikke råd til at have dyr, så må man skille sig af med dem. Så nemt er det. Dyr er en luksusgode, ikke en ting man har ret til og SKAL have for hver en pris.

  • #62   13. mar 2020 Men igen, så afliv dem. Det er vel forhåbentlig ikke et brud på den her såkaldte kontrakt.

  • #63   13. mar 2020 Jeg har jo for hulen råd til dem, med det foder jeg køber. Men du vil bare være på tværs !!!

    Nej, jeg betaler ikke en skide jæger for at skyde dem og smide dem på møddingen. Det har de ikke fortjent.

    Og jo aflivning er også et brud, når der ikke ligger alvorlig sygdom til grund.


  • #64   13. mar 2020 en jeg gentager gerne mig selv fra Hundegalleri:
    Lad os nu tage det alvorligt alle sammen! Lokummet brænder, og vi skal tage os sammen, og ikke brokke os over småting. Vi har mad i maven. Vi har tag over hovedet. Vi får (de fleste af os i hvert fald) får stadigvæk løn, og dem der ikke kan få fri med løn har taget ferie. Vi skal nok klare os!

    Og skal grænserne lukkes, for at vi kan klare os og få inddæmmet den corona, så lukker vi sgu grænserne og takker politikkerne for den idé! Vi stiller os fandme ikke op og brokker os! smiley


  • #66   13. mar 2020 Nu synes jeg lige at vi skal stikke fingeren i jorden og tage en dyyb indånding!
    HVIS man køber hos Zooplus kommer det med GODSTRANSPORT til DK som er undtaget fra reglen om at få varer til landet.

    Jeg skal handle til momsfri weekend i Petworld, men kattemad bliver købt hos Zooplus og i nødstilfælde i danske butikker.


  • #67   13. mar 2020 Og jeg har intet sted bedt dig om at få en jæger til at gøre det. Tænk dog lidt og gå til en dyrlæge.

  • #68   13. mar 2020 Du får så ydelse i stedet for Susanne. Så jo du skal nok få mad, dine katte skal nok få mad. For hvis du ikke får nok, så går du vel forhåbentlig ud og låner nogle penge? Lad nu vær med at spille offer. Det klæder dig ikke.

  • #70   13. mar 2020 Jeg har lige købt Topic Poser i Aldi i dag - er det ikke det du bruger??

  • #72   13. mar 2020 Jeg ER på laveste ydelse, og jeg klarer mig, FORDI jeg ikke er egoistisk og holder dyr, når jeg ikke har råd til dem smiley

  • #73   13. mar 2020 Jeg troede ikke at meningen med denne tråd var skænderi.
    Tæl nu til 100 - bagfra, der er problemer nok!


  • #74   13. mar 2020 Roligt nu
    hvis I læser hvad Susanne skriver så køber hun mad til 1 mdr af gangen. ja når grænsen lukker indtil efter påske, så er man s, da nød til at købe ind INDEN det sker
    så hvad er problemet?
    Der er mange herinde som køber foder hos zooplus.de - og for den sags skyld zooplus.dk
    Ja vi handler i Tyskland,

    Men hvorfor skal vi købe ind i Danmark?
    for det første har de et mega lille udvalg - svært når man så har kræsne katte
    de er for dyrere i forhold til hvad ..
    og foderet i dansker butikker kommer jo hellere ikke ligefrem fra danmark
    så hvorfor ikke bare spare et mellemled?

    Hippe: går du ikke efter tilbud?
    Eller er du en af dem som køber alle dine vare lokalt - og dermed betaler overpris for det?

    jeg går efter tilbud- ELSKER tilbud- Og vil gerne kunne spare så jeg har råd til lidt sjovere ting engang imellem.
    men at have mere end en kat koster altså penge
    ja susanne og jeg har valgt at have flere katte(ja der er flere herinde som har mere end bare en kat)
    Og hvis vi ikke skulle have lov til at spare penge ved at springe et led over, ja så ved jeg ikke hem der skulle.
    Nu kender jeg susanne og de har s.. ikke et pengetræ i haven, og det har jeg hellere ikke. Men samtidigt vil man sine katte det bedste - hvilket de også får. bare til en anden pris

    Tænk også på de mange sønderjyder som handler dagligvare over grænsen. Det er der mange som gør




  • #75   13. mar 2020 Jeg forstår bare ikke, hvordan man kan tage over grænsen og handle i Tyskland. Vil man ikke gerne støtte de danske butikker? Eller er man ligeglad med at lokaløkonomien går i hundene? For det gør den på et tidspunkt, hvis man aldrig køber lokalt. Så JA jeg køber lokalt, også selvom jeg må betale det mere.

    Men hvis man virkelig er i så meget pengenød, at man kun har mulighed for at købe i Tyskland, så undrer jeg mig bare over, hvor man har pengene til at have en bil samt købe benzin fra...

    Det eneste jeg egentlig brokker mig over er at nogen "whiner" over ikke at kunne tage til Tyskland, når der er en KRISE i Danmark. Det er det jeg ikke forstår.


  • #76   13. mar 2020 For mig, kan handel i butikker i Tyskland, ikke betale sig, der er for langt, og jeg har ikke bil ??
    Men selvom vi handler lokalt, er mange vare ikke danske, og handler vi i Tyskland er mange vare alligevel danske, sådan er verdenen nu skruet sammen idag, hvis vi kikker på mange af de vare vi køber, så er de jo ikke danske, men udemærket at holde gang i lokale butikker, jeg handler lokalt, for det er for besværligt at slæbe afsted med dagligvare fra Bilka til Malling, alt for tungt og der skal flere busser til ??
    Men vi klare os, selv hvis der ikke kunne komme flere vare ind i landet, så er vi et landbrugsland, og laver mere end vi Kan spise, vi er faktisk gode til, at eksportere vare, og vi ville ikke kunne æde os igennem det hele selv ?? slet ikke mængden af svinekød.
    Men selvfølgelig er vi vandt til, at købe mad og andet som er lavet i udlandet, og kommer der ikke nok af dem, så vil vi savne dem.
    Jeg har da også gjort mig en del tanker om, hvad hvis jeg ikke kan få ziwi peak og Orijen til den første? Orijen er fra canada/usa og ziwi peak er fra Australien, så måske bliver det et problem? Denne månede bestilte jeg ikke til den første, for jeg havde lidt ekstra, men har en sending på vej, ca til 14 dage til 3 uger, vådkosten er mine ikke vildt besværlige med,, bare det er fisk eller kylling og paté eller findelt kød. Men rart at have lidt på lager.


  • #77   13. mar 2020 jeg tror altså der er mange i Jylland som handler mere i Tyskland end lokalt
    der er mange som IKKE har råd til at noget som helst hvis de ikke spare på et eller andet
    og hvis man som familie har den mulighed at man køber billigt ind så kan jeg ikke se noget ondt i det

    ja man burde støtte lokale butikker. men når lokale butikker er næste dobbelt så dyrere end andre så er der økonomi i at handle andre steder hvor man kan få mere for pengene
    vi kører til Odense 1 gang om mdr om handler ind til det meste af mdr. vi har ikke råd til at købe alle vores varer her på Langeland. der findes nemlig ikke et ret stort udvalg af butikker. Faktisk har vi ikke engang en dyrehandel.
    Og i forhold til Susanne så kører de jo ikke længere væk end jeg gør ved at kører til odense fra Langeland. hun bor tæt på grænsen.

    at du handler lokalt er da flot, men så har du også de butikker som du skal bruge
    lige så snart man bor i Udkantsdanmark - ude på landet eller i mindre byer, ja så bliver det et problem


  • #78   13. mar 2020 Vores lokal butikker er jo kæder, så SuperBrugsen, netto og fakta er samme pris her som inde i Århus smiley men jo vi, min datter og jeg er da tilbudsjægere, for pensionen vokser jo ikke ind i himlen smiley og hver en øre vendes, og når vi nu og da lejer en go more bil, så tager vi en smut ud og handler stort og billigt ind, inden bilen skal retur, vi lejer så aldrig bil bare for at handle, for så har vi intet sparet smiley
    Vores lokale kiosk er så lukket, når alle butikker har åben fra tidligt og til sent, og i weekenderne også, så kan man jo ikke leve af, at sælge vare til dobbelt pris smiley og det stank af tobaksrøg, sidst jeg købte et stykke lakrids der inde, smagte det af gammel tobak smiley


  • #79   13. mar 2020 Der er mange der handler i Tyskland og i øjeblikket er fødevarer billigere - og opvasketabs!
    Når det er sagt, så er byen faktisk tømt for produkter fra Arla - jeg har købt mælk i Aldi - dansk mælk tappet i Tyskland!!
    Så uanset hvor vi ligger pengene, så handler vi direkte eller indirekte globalt. Der er heller ikke penge at spare for mig ved at køre til Tyskland. Det er i øvrigt ikke kun jyder der tager over grænsen, det gør sjællænderne (har familie derovre) da også - de tager til Sverige!
    Jeg kan ikke få Gourmet Perle til en okay pris hverken i Maxizoo eller i Petworld, så det bliver bestilt hos Zooplus.
    Det er faktisk ikke kun lige os og vores katte der bliver ramt. Byens værtshuse og disco har lukket. Jeg skulle have været til Danland sidst i Marts - de har også lukket. Tænk på rejsebureauer, flytrafik, offentlig transport og alle dem der lever af turister! Forsamlingsforbuddet skader faktisk mere end at lukke grænserne - og dem der arbejder i DK kan jo stadig komme på arbejde. Slap nu af og hjælp hinanden, det er der nemlig brug for i lille DK hvis vi skal komme helskindet igennem dette her.


  • #80   15. mar 2020 Jeg arbejder på et plejehjem og har allerede fået ekstra vagter og er blevet omlagt til andre vagter.
    Vi har lukket for besøg af pårørende med minder, at de har en livstruende sygdom eller terminal. Hvis de pårørende har noget med til en af beboerne på plejehjemmet, giver personalet det videre til deres familie der bor hos os.
    De er velkommen til, at ringe til dem og dem der ikke har telefon, laves der en aftale, at de ringer senere og beboeren sidder ved vores telefon.
    Alle vores leverancer bliver sat uden for hjemmet. Selv kommunes "madmand" ringer på og vi henter "madkasserne" ind.
    På plejehjemmene bliver sprit og materiale til at beskyttet os, fordelt.
    Min mand er kronisk syg med KOL og er meget nevøs for, at jeg smitter ham på et tidspunkt.
    Fortsat god søndag.


  • #81   15. mar 2020 Hippie- ifølge din retorik skulle jeg så lægge mig ned og dø.... Jeg har ikke råd til at købe min egen mad i Danmark pga forskruede priser. Jeg er multi allergiker og special kost i Danmark er pi$$e dyrt, så dyrt at det er helt uden for proportioner! Jeg kan give et lille eksempel: De knækbrød jeg bedst kan lide koster 37.95 kr i Føtex, som er det eneste sted jeg har set dem herhjemme. I Sverige koster de 21.95 SVENSKE kroner, dvs omkring 17-18 danske kr. Det er jo helt sindssygt! Jeg har en fornuftig løn, men bor desværre latterligt dyrt, så tager til Sverige mange gange om året og fylder et bil til bristepunktet med varer. Hele sidste år, krydrede vi også med flere ture til Tyskland, bland andet for at jeg kunne komme til lægen, og købe min medicin, som for øvrigt også er helt åndssvagt dyr, men sådanne valg er jeg nødt til at tage. Få medicin i Danmark og lægge mig ned og dø en langsom og smertefuld død, eller tage til Tyskland og få den medicin der virker for mig og betale 10-15.000 for 1 års forbrug af medicin.
    Livet består af valg, og alle vælger det der er bedst for dem selv og deres liv, respekter det eller lad være, men der er ingen grund til at blive modbydelig overfor andre.


  • #82   16. mar 2020 Kopieret fra www.ddd.dk
    Hvis du er konstateret positiv for COVID-19
    Har du brug for at være i tæt kontakt med dit dyr, anbefaler vi almindelig håndhygiejne som håndvask og sprit før og efter, samt at du bærer mundbind, når du er i direkte kontakt med dyret.
    Dette er fordi, hunde og katte har andre bakterier, som kan overføres til mennesker, og som kan risikere at give infektion, når man i forvejen er svækket af coronavirus.


  • #83   16. mar 2020 N9nna: Det har jeg aldrig sagt du skal. Og kan du kun få mad, som passer til din tilstand, i Tyskland, så er det jo det du må gøre. Men kan du få det i Danmark, så synes jeg du skal købe det der smiley

  • #84   16. mar 2020 Jeg troede denne tråd var døet ud smiley nå men så vil jeg da lige ytre mig igen.
    Ja jeg køber gerne dansk, og jeg køber gerne øko, men jeg har også mere, at tage af end min datter, som er enlig pensionist med 2 børn, der er ikke meget øko over hendes indkøb, hun tager efter tilbud,for det nytter ikke, hvis der ikke er mad på bordet sidst på måneden, jo æg køber hun helst fra øko eller fritgående høns, men er der lavvande, så bliver det pengene som bestemmer.
    Sådan er det også når hun køber ind til kattene, og jeg klandre hende da ikke, selvom jeg ikke køber det samme,, nu og da bytter vi lidt til godbidder, og har jeg fået noget hjem, som mine katte ikke gider, ja så vil hendes katte spise hvad som helst. Undtagen oksekød, det kan den ene ikke klare i maven, men smider den lille bøf på gulvet, så spiser han det nu alligevel.
    At fortælle andre, hvad de bør, er ikke noget man gør, med mindre de spørger, og så er det godt, at holde dig på egen bane (jeg prøver smiley ) altså bare fortælle hvad du selv gør, og hvorfor.


  • #87   17. mar 2020 Der må være en/nogen som ikke ville være med længere - eller noget i den stil



  • #88   17. mar 2020 ja nu må vi snart ikke gå ud mere - næsten
    vi må ikke længere være mere end 10 personer samlet
    Butikker som ikke er fødevarebutikker lukker fra i morgen kl 10



  • #89   17. mar 2020 Jeg har idag fået kattemad hjem og en sød dame har sagt hun kan købe mit tørfoder og aflevere til min adresse imorgen. Jeg er hjemme fordi jeg jo alligevel ikke tager ud og nu er alle møder også aflyst. Er alligevel lidt småsyg og så står der man skal anse det for corona og blive hjemme til man er helt rask igen.



  • #91   1. maj 2020 Jeg har lige glemt, hvilken branche du er i Samsungs Mor, men det er da overraskende, når resten af DK er igang med at åbne mere. Har selv en forventning om, at hjemsendelsen ophører efter 10. maj, men det kan da være jeg bliver klogere, når der tilsyneladende stadig er nedlukning igang. Jeg er offentlig ansat, og det har i det store hele fungeret rigtig godt med at arbejde hjemmefra. Der har været travlt.

  • #92   1. maj 2020 Så fik jeg svar på min Covid 19 test. Negativ.
    Når man arbejder og har ansvar for beboer på et plejehjem bliver man glad for den nyhed.
    Ikke mindst, når manden har KOL.
    Men der ude lure civid og kan se, at når man handler glemmer flere, at holde afstand. De forventer åbenbart det er os andre der skal vige for dem, når de kommer.
    Pas på jer selv.
    God weekend.


  • #94   1. maj 2020 Vil da håbe der ikke skal gå alt for lang tid for dig og din arbejdsplads. Der er stort pres på virksomhederne. Det har stor betydning for økonomien i DK, hvordan resten af verden kommer igennem denne her krise. Vi må krydse alt... og passe på os selv og hinanden smiley
    ... og jeg satser så stadig på at møde på min arbejdsplads 11/5 smiley


  • #96   1. maj 2020 Ja, Tinka har nydt det smiley - men jeg har nu også været ok med at arbejde herhjemme, når det nu skulle være sådan. Er glad for, at jeg har et ordentligt skrivebord og stol herhjemme - så har jeg sluppet for nakke-skulder skader, som andre. Vidste ikke hvor meget det skulle blive brugt, da jeg købte det. Sådan har man lov at være heldig med sine dispositioner smiley

  • #98   1. maj 2020 Jo, det har jeg, men vi har holdt ugentlige Skype-møder og så har vi talt i telefon og mailet sammen. På mange måder har man været nødt til at opfinde verden påny for at få det til at fungere smiley Jeg har mange samarbejdsflader, så jeg taler med mange hver dag - så der er ikke musestille her smiley og når der så endelig er, så har jeg meget skrivearbejde, som jeg har brug for koncentration til, så lidt ro indimellem er velkomment smiley

  • #99   1. maj 2020 Her er alt som det plejer, næsten, jeg kan jo kun være sammen med datteren og børnebørnene, ude og med afstand, så godt det nu lader sig gøre med en på 2 år smiley
    Min søn har heletiden arbejdet, men det er jo også fødevare, og der går eksporten som den plejer, men de har haft problemer med at skaffe reservedele til nogle maskiner, det har de så løst, en anden havde hvad de skulle bruge.
    Den ældste datter ser jeg ikke, for jeg skal med bus og tog, og hun arbejder jo i en børnehave, så der skal være afstand.
    Jeg fylder år i næste uge, men der er alt aflyst ?? det eneste som tæller for mig den dag, er jo at samle min familie, men ikke i år, selvom detvar planlagt at vi skulle holde den ude, med sammenskudsgilde i stadet for gaver, jeg er ikke så vild med madlavning, og skulderen er og bliver ikke 100% som før, den er smertefri som regel, hvis jeg ikke laver noget tosset, men stærk var den ikke og bliver det aldrig ??


  • #100   3. maj 2020 Mht. at købe i udlandet og på nettet, skal man bare huske, at det har en konsekvens. Ikke dem alle er behagelige og ikke alt ses her og nu. Effekten og minusset kan blive stort og så er det desværre for sent at hive i land igen.

    Jeg handler stort set ikke på nettet og er ikke tilhænger af græsnehandel.

    Om jeg ville være det, hvis jeg boede tættere på, læs indenfor 40-60 km skal jeg ikke kunne sige.

    Coronaen har så i den grad været et kæmpe minus for de i forevejen trængte butikker og et kæmpe skub i ryggen på nethandel. Selvom mange forretninger åbner igen, vil en del blive på nethandel. Jeg tro ikke på, at forretningerne får samtlige de tabte 25% indkøb tilbage. smiley


  • #101   3. maj 2020 Stort set alt til dyrene bliver købt på nettet, men nogle sider har jo også fysiske butikker smiley
    Alt til mig selv, køber jeg i fysiske butikker.

    I øvrigt har de større butikker i Syd og Sønderjylland fået vind i sejlene smiley
    Vi bliver nødt til at købe drikkevarer, nødder mv. i DK smiley


  • #102   3. maj 2020 Jeg har så aldrig købt så meget på nettet som nu, der er ikke langt til Århus, men jeg har ikke været i bus eller letbane, i hele nedlukningen.
    Jeg har ikke haft problemer overhovedet, hverken fra Tyskland, Sverige eller øerne smiley det har været med alle de operatøre som jeg har kunnet få gratis forsendelse med, og Gls er den hurtigste smiley fra den ene til den anden dag, så har jeg mine ting, post nord var en dag længere, alt var bestilt inden for samme time.
    Lige nu venter jeg på ting som kommer i løbet af en uge +, noget er fra Belgien, og noget skal hentes på lager, hvor det så er, men det skal nok komme smiley


  • #103   3. maj 2020 Og jeg venter på pille-godbidder fra en dyreklinik på Sjælland - det er trods alt også en fysisk butik smiley

Kommentér på:
Corona - hvad gør I nu?

Annonce