{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Avl..
  • #1   22. feb 2018 Det er enormt dyrt at have killinger. Mormis skal have killingefoder i drægtigheden og mens hun ammer. Killingerne skal have masser af killingefoder og vådfoder i rå mængder og gerne også råt kød.

    Når de er lidt ældre, skal de have ormekur, mærkes, vaccineres og neutraliseres.

    Derudover kan i risikere kejsersnit (gerne i en weekend eller nat), og i kan risikere at skulle flaske killingerne op. Så jeg håber, at en af jer har tid hver 2. time døgnet rundt.

    Desuden er huskattekillinger ofte svære at komme af med, med mindre de nærmest får dem smidt i nakken.


  • #2   22. feb 2018 Jeg syntes personligt det er en meget dårlig ide at avle på en almindelig huskat og tro at man kan gøre det billigt og måske tjene en sjat penge på det.
    Hvorfor?? Fordi det er totalt urealistisk, chancen for at finde en hankatteejer som vil låne en fertil hankat til jer og som betaling få en killing er meget lidt sandsynlig. Derudover så er det langt fra billigt at opfostre et kuld killinger og en diegivende mismor, mismor skal have killingefoder fra drægtigheden start og indtil killingerne er flyttet, mismor skal selvfølgelig være sundhedstjekket og vaccineret inden parring, det samme skal hankatten, der vil også altid være en risiko for at hun og han kat ikke ønsker hinanden og det mislykkedes, parring er bestemt ikke uden stress for nogen af kattene, desuden skriver du intet om hvor gammel din hunkat er, hvis hun er over 2 år og aldrig har haft killinger så er det temmelig risikabelt at begynde at avle på hende, da kattens bækken bliver stift med alderen og man derfor har en forhøjet risiko i forbindelse med fødslen, der er stor risiko for at en killing vil sætte sig fast i fødselskanalen og det kan betyde liv og død for mismor og killinger, i hvertfald vil et kejsersnit blive nødvendigt for at redde den, et kejsersnit koster op mod 10.000 kr, penge du aldrig vil få ind i forbindelse med killinge salg.
    En anden ting er at du vil aldrig tjene på killinge salg, det vil kun være en udgift når alt bliver gjort op.
    Så der er lige nogle ting at overveje inden en sådan beslutning, særligt når økonomien ikke er super, for der skal være råd til uforudsete udgifter.


  • #3   22. feb 2018 En artikel fra Facebool.


    Dyrlæge Morten Brøgger
    I går kl. 15:27 ·
    "Skal jeg lade min kat få killinger?"

    Nej.

    "Men jeg vil rigtig gerne have killinger, de er så søde..."

    Lad være.

    "Jamen, jeg kan sagtens finde hjem til mine killinger, de får altid specielle farver."

    Svaret er stadig nej.

    Ja, killinger er søde, men hvor skal de bo, når de bliver voksne?

    Der er forfærdeligt mange overskudskatte i Danmark. Rigtig, rigtig mange endda. Killinger bliver hvert år aflivet i hundredvis, fordi ingen vil have dem. Markedet er simpelthen overmættet med katte og killinger.

    Ja, det kan godt være du er heldig, at finde hjem til dine killinger, med specielle farver - men det ændrer ikke ved det faktum, at alle dine "killingefamilier" kunne have bidraget til at mindske antallet af overskudskatte ved at adoptere en killing eller en kat fra et internat, i stedet for at "støtte" en "producent".

    Hvis det kribler i fingrene for, at få lov, at opleve killinger i huset, følge deres udvikling og overøse dem med kærlighed og omsorg, så kontakt dyrenes beskyttelse eller en anden dyreværnsorganisation og tilbyd din hjælp og kærlighed som plejefamilie for en hjemløs kattefamilie.

    På den måde får du dit omsorgsbehov dækket. Du bidrager ikke til kattepuljen og samtidigt giver du Danmarks overskudskatte muligheden for at få en familie og et værdigt liv.


  • #4   22. feb 2018 Ja til alt det de andre skriver smiley og hvis du blæser på det og stadig vil have killinger, så sørg for, at hankatten er testet for fiv og felv, to katte sygdomme som ikke kan vaccineres imod, men netop smitter ved fysisk kontakt, bid og parring, og der skal test til, fordi katte kan være raske smittebærer, og det er ikke sjovt hvis jeres hunkat og eventuelle killinger bliver smittet.

  • #5   22. feb 2018 Ja til absolut alt og det er ikke en skræmmekampagne!
    Jeg fik ufrivilligt en gravid missemor der fik 3 killinger. Jeg var sindssyg heldig at få 650 kr. for missemor, for hun var steriliseret, tatoveret og vaccineret inden hun flyttede. Jeg vil ikke bidrage til uønskede katte.
    2 killinger blev solgt. Ormekur og vaccination 250 kr. pr. kat. Du skal vide, at det ikke kun handler om at finde en ejer, men også en du kan mærke VIL katten. Missemor afviste selv en børnefamilie og flyttede ind hos en lærer der var på vej på efterløn og hun har det godt smiley Dem der aftog 2 killinger blev anbefalet af dyrlægen, de var knuste efter selv at have mistet et kuld killinger. De har det også godt. Den sidste måtte jeg selv beholde, da han desværre fik en virus som gav ham grå stær. Så du skal også forvente at du får killinger i overskud.

    Jeg vil på det kraftigste fraråde dig det projekt. Det kræver også meget af dig! Der skal være et stille sted hvor hun kan føde i fred, hun bliver en pest den sidste nat inden fødsel.... Så må hun ikke komme ud når hun har killinger - hun bliver også en ren furie over for andre katte og hvis du ikke lader hende få fred - med undtagelse af når du skal have skiftet underlag efter fødslen, så kan hun finde på at flytte killingerne.

    Jeg vil bare sige: JEG gør det aldrig mere! Hvis jeg ikke kun havde arbejdet 20 timer om ugen og ikke havde mand og børn der skulle sørges for, så kunne det vist ikke lade sig gøre.


  • #6   22. feb 2018 Nåeh ja! Så skal du jo også have en killingebakke - de skal jo gøres renlige, en speciel løbegård så de kan vænne sig til hjemmets lyde - og de vil gerne bryde ud sådan nogle bæster smiley


  • #7   23. feb 2018 Chancen for at i selv må beholde alle killingerne selv er super STOR da der allerede er over 500 tusinde ejer/hjemløse katte/killinger derude. Internaterne/ frivilligeorganisationer har stadig killinger tilbage fra sidste år som de ikke fik solgt, og Dyrlægernes talskvinde oplyser at der er blevet aflivet 50 tusinde sunde og raske killinger alene pga. folk ikke kunne finde nye hjem til dem. NEUTRALISER jeres Tøsen og nyd hende, eller meld jer til en Plejegr. og bliv frivillig plejefam. til et kuld hittekillinger, så kan i nyde de små og samtidigt gøre et godt stk. arbejde.
    PS. det er ikke sundt for jeres pige at have den ene løbetid efter den anden, og giver i P piller så er risikoen for kræft stor og vil også kunne give skadede killinger hvis hun alligevel skulle blive drægtig.


  • #8   23. feb 2018 jeg kan slet ikke anbefale at give katten p-piller
    jeg overtog en ældre hunkat efter en ældre mand som havde foderet hende med p-piller i 5-6 år. jeg endte med en kat som fik livmodersbetændelse - heldigvis en hverdag- Pris næsten 5000 kr fordi livmoderen sprang. heldigvis idet de var ved at skulle tage den ud. man risikere at katten mister livet hvis man ikke komme af sted i tide
    ulempen er når katten er på p-piller så øger man risikoen for kræft. Min havde flere knuder i mælkekirtelerne. den sidste var da hun var 15 år

    kan ikke anbefale at få katten gravid. ved ikke hvorfor man tror at man gør katten en tjeneste. har arbejdet for kv i flere år, og har mødt alle de uønsket killinger. ved godt at det er sjovt at prøve at have killinger, men så skal man overveje om man ønsker at beholde killingerne selv. for risikoen for at man ender med at stå med en til flere killinger er stor. og det skal siges at det er de færreste missemøder syntes om at skal dele deres hjem med deres killinger i længere tid end nødvendig. vi fik mere end en killing ind på internattet hvor folk havde valgt at beholde en killing. men på et tidspunk kan dette skabe store problemer imellem de to katte.


  • #9   24. feb 2018 Der er da ingen, der taler om p-piller, Anja? smiley

  • #10   24. feb 2018 Hvad ingen ved og ingen ser er, at når man opdrætter katte, så bruger man ikke kun oceaner af kattegrus og kattemad, nej man bruger også oceaner af kradsetræer, legetøj, gardiner, møbler, nipsting osv. At have killinger er ikke kun sødt, nuttet og dejligt, det er også dyrt, tager hele ens fritid, ses på møbler og al inventar.

  • #11   24. feb 2018 en hunkat som ikke er neu er oftes på p-piller

    men vi hører jo intet fra TS. Katten er ikke oprettet.
    og hvorfor endelig spørger herinde når man jo bare kan lade katten rende ude?


  • #12   28. feb 2018 Før man kan overveje at avle på sin almindelige hunkat, kan man lige bruge 3-4 måneder på dagligt at kigge på adoptionssiderne på Dyrenes beskyttelse hjemmeside.

    Så kan man se den store mængde katte der sidder og venter ... og venter ... og venter. Der er stadig killinger fra sidste år. Killinger som ikke blev valgt, mens de stadig var små og nuttede, (og nu kommer næste sæson snart) ligesom der også er kattemødre. Plus de andre som er fundet/smidt ud.

    Og der katte NOK. Lad os tage os af dem der allerede er her.

    Jeg har selv to internatkatte, og jeg hentede nummer 2 tre måneder efter den første ... netop fordi jeg sad og kiggede og kiggede på de sider med alle de mange katte.

    Men der er stadig mange tilbage smiley


  • #13   28. feb 2018 Troll tænker jeg ....er du seriøs så undskyld.... jeg er helt enig med de andre der frarådet det

Kommentér på:
Avl..

Annonce