1.988 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 52 Svar

Opblokeringsveer/veer Opblokeringsveer/veer

Hej:) Så tror jeg fødslen er igang. Missen har været alene fra igår aftes til idag ved eftermiddagstid. Hun er meget stor og tror jeg kan se en killing som sidder meget langt nede. Hun har ligget hele dagen og været meget doven, Hun stritter med røven og spjætter med bagbenene, laver nogle enelte bræklyde og belager sig meget.. Når jeg så nusser hende spinder hun højt indtill det bliver for meget og hun bider mig.. Hviken fase vil i tro at hun er i? Opblokeringsfasen? Eler er veerne begyndt? hvordan ser man forskel?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opblokeringsveer/veer
  • #1   24. aug 2008 jeg følger da lige med i fødslen her. Men det kunne godt lyde som om hun er ved at åbne sig.

• #2   24. aug 2008 Altså så fødslen kan ske når som helst nu mener du? smiley

• #3   24. aug 2008 Det kunne godt lyde sådan.

• #4   24. aug 2008 Hvor dejligt:) Hvad gør man så? Nogle siger man skal lade katten helt være andre siger at den har bedst ved at man er der ved den og tager sig af den.. ?

• #5   24. aug 2008 Jeg har været med til begge mine kattes fødsler. De klare det hele selv. Men det er meget godt at man er der, hvis nu noget skulle gå galt.

Jeg havde en killing sidst der vente med halen først og så sprang hinden om killingen så jeg blev nødt til at hjælpe med at få den ud.

Men ellers så fungere langt de fleste katte fødsler uden problemer. Jeg har to katte der tilsammen har fået 12 killinger, og der var kun en der vendte forkert. Så jeg er sikker på det går fint. Men bliv gerne i rummet/ ved katten.

• #6   24. aug 2008 Okay tak smiley Dette er min første killingefødsel på ege hånd og den første siden jeg var lille smiley Og Cirkelines første gang i det hele taget derfor er jeg i tvivl om meget..

• #7   24. aug 2008 Det skal nok gå fint smiley

HVor mange tror du der er ?? Og hvordan går det med hende nu?

• #8   24. aug 2008 Held og lykke med fødslen.

Undrer mig meget over at du ikke har sat dig mere ind i en kattefødsel??????????????

• #9   24. aug 2008 Camilla: tror faktisk der er et par stykker.. hun er kæmpe:D Hun spjætter stadig men lige nu vasker hun sig bare.. Tror desværre hun har udset sig fødestedet: Spisebordet:O Aner ikk hvad jeg gr.. Må jo ikk løfte på hende og tager jeg hende ned hoppe hun op igen.. Men hun gjorde det sødeste ige før. Jeg sad og aede hende og så begyndte hun at slikke mine fingre..

Og Gitte: tak. Men har skam læst alt jeg har kunne finde for at være forberedt på hver lille ting. Men kan jo ikke vide hvordan det er før jeg står i det.. kan ikk vide hvad der er før jeg har set hendes adfærd.

• #10   24. aug 2008 held og lykke. håber du skriver løbene hvis det er muligt vil gerne følge med. min kat fødte meget tidligt og morgenen så vi opdagede det først lige da hun var færdig . man kan jo ikke være om dem 24 timer i døgnet . sys det er ærgeligt at når en spørger om hjælp herinde kommer der en med noget negativt uden og vide noget som helst. føler hele tiden man skal forsvare sine spørgsmål og alt man skriver og siger og fortæller og beder om hjælp til . ved godt det ikke høre hjemme her . men sys det er flot du spørger når du er i tvivl om noget i stedet for bare og sidde . man kan jo ikke læse sig til alt

• #11   24. aug 2008 Tusind tak vibeke smiley Jeg skal nok fortælle løbende hvordan det går:) har planer om at passe hende i nat.. Hun er meget puttet smiley Og ja. Det er ikke smart at folk kommentere hvis de kun har negativt at sige.. En dyrelæge kan jo ikk forberede en på at inde på en hjemmeside.. her kan man spørge nogen med erfaring og som har oplevet det forskelligt:)

• #12   24. aug 2008 jeg har bare selv oplevet det op til flere gange herinde det har måske noget og gøre med at jeg kun er 18 år så mener folk ikke jeg aner noget . men nu har jeg haft en del katte siden jeg var lille og vi har osse haft en hel del fødser igennem tiden. så jeg sidder ikke bare og plapre noget ud jeg ikke aner en fis om. det er jo heller ikke for sjov jeg starter med at læse til veterinærsygeplejerske .. og har været i praktik ved en dyrelæge i lang tid. det har jeg da lært rigtig meget ved.. ´ men nej man kan sku ikke forberede sig på alt det er ihvertfald svært der kan ske en hel masse . så er det bedre og spørge nogle folk der har siddet i siturationen i stedet for en der bare ved noget om det ..
    er der forresten ikke sket noget endnu

• #13   24. aug 2008 Ja det er jo det:) Mn nej.. Ikk udover hun nu har flyttet sig fra spisebordet.. Begyndte at bive lidt bange for at hun ville gøre det der. Men ellers så ligger hun bare og spjætter lidt med benene og san.. Ikk noget voldsomt..

• #14   24. aug 2008 har hun ikke en fødekasse ? eller gider hun bare ikke bruge den?

• #15   24. aug 2008 Vi satte en fødekasse op til hende for flere uger siden og hun elskede den.. Flyttede fra min dyne ned i den.. Men nu gider hun den ikke..

• #16   24. aug 2008 det var da underligt . de plejer gerne vil være et sted der er lidt afskærmet .. sys bare der er gået lidt længe siden du skrev det første inlæg

• #17   24. aug 2008 Ja.. er der også.. Men opblokeringsfasen kan godt vare længe kan den ikk?

• #18   24. aug 2008 jeg ved det faktisk ikke .. sys ikke jeg har hørt om nogen der var så lang tid. lige 2 sek så kommer jeg tilbage med en du kan skrive en pb til . så hun havde skrevet i en anden hvis kat osse er ved at føde og hun læd somom hun ved lidt om det . kender hende ikke. men måske hun kan svare dig

• #19   24. aug 2008 Tak:)

• #21   24. aug 2008 Tak:) Har skrevet til hende.. Men håber da virkelig ikke der sker noget med Cirkeline..

• #22   24. aug 2008 det tror jeg skam heller ikke der gør .. men hellere lige spørge en der ved noget om det smiley

• #23   24. aug 2008 Ja det jo det. smiley Nu igger hun bare oppe i vinduet og puster.. Hehe..

• #24   24. aug 2008 Hej Maria

Nu spørger jeg lige lidt, og jeg mener alt pænt vil kun hjælpe.-))

Har du set en slimprop?????

Er hun fugtig bagtil????

De spjæt hun giver kan det være veer hvor netop det er udbloknings fasen

Det kan tage lang tid så vis det er starten så er der slet ikke grund til panik:-))

Knuss Karen

• #25   24. aug 2008
    Nu spørger jeg lige lidt, og jeg mener alt pænt vil kun hjælpe.-))

Har du set en slimprop: nej.. men den kan jo være kommet mens jeg var væk.. Har læst et ahdet sted at katten spiste/drak den?

Er hun fugtig bagtil: Det har jeg ikk mærket.. Må man godt bare mærke uden den bliver sur?

De spjæt hun giver kan det være veer hvor netop det er udbloknings fasen: Ja altså.. Hun sådan ligesom gør lidt som når hun er i løbetid nogle gange.. Andre gange ligger hun på siden og strækker sig mens benene kører:) Og maven den hopper:)

Det kan tage lang tid så vis det er starten så er der slet ikke grund til panik:-)) Altså det startede der ved 8-9-tiden.. Mener du der er grund til at være nervøs med den beskrivelse jeg har givet?

Knuss Karen

• #26   24. aug 2008 ikke for at blande mig , men karen jeg tror hende den anden har brug for dig . hehe

• #27   25. aug 2008 Du vil næsten altid kunne se eller mærke fugt og slim bagtil.

ok ja rør du hende bare det sker der ikke noget ved.

Du kan med held massere hendes rygsøjle lidt for det kan hjælpe hende, hvis hun ikke gider så lad hende være.

det lyder som du i nat skal have killinger, og nej jeg tror ikke du har problemer, men hold øje med hende.

har du en lommelygte vil den være en rigtig god ting at have ved hånden.

sørg for at have din drlægse telefon nr ved hånden.
    hvis hun virker lidt træt ja så giv hende lidt lækkert som du mener hun kan li og med lidt sukker for det giver energi.

Tak for snakken i telefonen og jeg krydser fingre for dig og missen

Karen

• #28   25. aug 2008 argh gik vidst glip af noget her . men super hvis det hjalp dig . og hvis du finder ud af det ..

• #29   25. aug 2008 Ja det er mig der siger tak smiley Jeg har sat vand over nu som jeg putter lidt sukker i og så regner jeg med at tage en bøtte af det der mad med noget sukker med ned også så hun ksn få noget at spise og rigeligt med energi.. Hun begyndte at snakke lidt der da vi snakkede sammen, ved ikk om du kunne høre det? I hvert fald vil jeg tage hende med ned på værelset nu hvor fødekassen står..

• #30   25. aug 2008 Hi HI jordmor karen er kommet over I den anden tråd også

• #31   25. aug 2008 Vibeke: smiley Fik mig lige en snak med Karen som beroligede mig rigtig meget og gav mig tips ti hvordan jeg kan hjælpe hende smiley

• #32   25. aug 2008 det er bare super hvis du blev beroliget og at hun kunne hjælpe. sagde jo hun lød dygtig smiley
    karen ja jeg sad også lige og tænke : hende karen navn må da næsten laves om til jordmoder karen smiley du har da vidst prøvet det før

• #33   25. aug 2008 Ja hun virker kanon dygtig.. smiley en nu vil jeg smutte så jeg an forberede lidt til hende:) Skriver imorgen igen forhåbentlig med små missere;)

• #34   25. aug 2008 glæder mig meget til at høre smiley

• #35   25. aug 2008 Nu bliver jeg jo nødt til at fortælle at slimproppen er røget smiley Hun har i hvert fald noget slim siddende smiley

• #36   25. aug 2008 Maria J, så du er også jordmoder :-))) min har indtil videre spyttet 2 killinger ud. jeg vil følge med hos dig også :-))

• #37   25. aug 2008 Louise:) Hvor mange tror du der kommer?

Tillykke med de første to

• #38   25. aug 2008 jeg ved ikke hvor mange der kommer, et sted mellem 2-4. :-))) og din misser? hvor mange?

• #39   25. aug 2008 Ved det ikk rigtig.. tror det nemmere nr man har set størrelsen på de første smiley

• #40   25. aug 2008 okay Maria så er slimproppen nok gået nu, og så kan du forvente hvis det passer damen en fødsel fra nu af og resten af natten :-))))

Sommetider går der flere timer fra slimproppen er gået til hun er klar:-))

Andre gange sker der en masse lige med det samme :-))

Bare husk at tælle moderkagerne som jeg sagde, og hvis hun ikke slev bider navlesnoren over så skal du nulre den så den bliver flad og tømt for blod, og så skal du nive den over ca 2-3 cm over navlen.

Rigtig god fornøjelse :-))

Jeg sender lige jer begge et link hvor I kan få fat i mig

Karen

• #41   25. aug 2008 Håber alt er gået godt
    Karen

• #42   25. aug 2008 hvordan er det gået ??

• #43   25. aug 2008 Hej:) Cirkeline begyndte på veerne omkring kl 2 i nat så jeg ville lukke hende i kælderen hvor jeg så selv ville komme ned bagefter men hun ville ikke være alene så hun vrælede og blev så sat i den nærmeste kasse med et håndklæde:) Ca 20 minutter efter kom den første pote til syne og så resten af den lille killing:) cirkeline brugte lang tid på at vaske den første og gik vist i panik da nummer 2 kom..I hvert fald tog hun den første i nakken, løb afsted med den og den anden faldt ud af hende på vejen.. Men nåede at redde den og måtte sidde og holde den varm indtil min familie kom hjem kl 5 så de kunne flytte stlen cirkeline lå under sammen med 2 små killinger som levede.. Da vi så havde fået hende op i fødekassen og hun igen spandt lagde vi alle 3 ned til hende og så kom den 4. så alle nåede at opleve en fødsel:) Nu er hun verdens stolteste missemor og laver ikk andet end at holde om de små som alle stadig er i live men den som blev efterladt har lidt svært ved at få fat i brystvorterne så den må lige hjælpes engang i mellem.. smiley

• #44   25. aug 2008 det var da godt at det gik så fint. og tillykke med de små missere

• #45   25. aug 2008 Tak:) De er så søde men det er da tydeligt at se hvordan missefar så ud:P Cirkeline er helt sort med en enkelt hvid plet.. Alle killingerne er hvide med en sort plet:)

• #46   25. aug 2008 Tillykke med de små smiley godt at det gik fint :-)))

Knus

• #47   25. aug 2008 Også stor tillykke herfra. Det var godt det gik så fint.

• #48   25. aug 2008 glæder mig til at se billeder smiley

• #49   25. aug 2008 Tak alle sammen smiley
    Louise hvordan gik det med din?

• #50   25. aug 2008 Kæme sort tillykke :-)))

• #51   25. aug 2008 Tak Karen:) Du havde ret..Det gik næsten smertefrit.. Og alle overlevede selvom den ene blev efterladt:)

• #52   26. aug 2008 Tillykke med alle mislingerne:))

Kommentér på:
Opblokeringsveer/veer

Annonce