Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kasteration afbetaling
  • #1   13. nov 2012 Og øst og midt sjælland

• #2   13. nov 2012 Jeg tror det er noget du skal forud aftale med dyrlægen, der er nogle der vil, andre er knap så villige, men kan til gængæld anbefale en dyrlæge i Nyrup på midtsjælland, hos hende koster det kun 550kr. at få en hankat kastreret, 800kr. hvis den samtidig skal vaccineres og øremærkes/chippes..
    Men jeg kan ikke svare om hun vil gøre det på afbetaling, det må du ringe og spørge om..

Skriv hvis du vil have link til hende, hun er super sød og dygtig, jeg har lige fået steriliseret min hunkat hos hende, og hun er en af mine 2 dyrlæger..

• #3   13. nov 2012 Det tror jeg er meget forskelligt og ikke noget de skilter med. Synes du skal ringe og høre den dyrlæge du gerne vil til

Mange dyrlæger forstår godt at det pludseligt kan være mange penge, hvis ens dyr bliver syg

• #4   13. nov 2012 Ja som Heidi skriver 550 kr hos Charlotte som simpelthen er det sødeste menneske hun er dygtig og tager sig god til til både de 4 benet og de 2 benet.

Man føler sig altid godt tilpas og tryg ved hende smiley

• #5   13. nov 2012 Ja Charlotte er en vidunderlig person som tager sig tid til både dyrene og deres ejere smiley

• #6   13. nov 2012 Tølløse dyreklinik smiley
    Gunner er virkelig sød, og virkelig hjælpsom.
    Vores regning løb op på 4000 kr og vi kan afdrage med 1000 kr. og da vores hunkatte skulle have fjernet deres sting, skulle de også have en vaccine lagde han den regning til. smiley

• #7   13. nov 2012 Men Maja har det ikke noget med at gøre at i er fast kunde hos ham???

For min anden dyrlæge kan jeg også dele regningen op, men jeg har også været kunde der siden jeg fik Tøsen for snart 6 år siden og jeg betaler som regel kontant hver gang, har kun lavet regning en gang og det var deres eget forslag pga en løbende behandling.
    Så er lidt usikker på om dyrlæger vil gå med til det med nye kunder..
    Men fint hvis de gør..

• #8   14. nov 2012 Har aldrig været hos ham før smiley
    Jeg ringede rundt til de forskellige her i nærheden, fordi vi ikke havde så mange penge, men vi blev nød til at det skulle gøres nu, da den lille var begyndt at tisse hist og pist.. Ringede mandag og onsdag havde han tid smiley

• #9   14. nov 2012 Det er flot gjort af dyrlægen smiley

• #10   14. nov 2012 Okay, det var rigtig flinkt af ham i Tølløse. Vi har ringet til omkring 15 dyrelæger, og der er der ingen der vil. Vi har haft vores ældste kat i ca. 1 år nu og hende fik vi fra Inges Kattehjem og det eneste vi har været med hende til var hendes årlige vaccine. Og de vil ikke dele betalingen op. Og den lille nye vi har fået har vi fået fra min kollega. Så vi har ikke rigtig nogen fast dyrelæge.

Men vi kan jo prøve ham i Tølløse. Men vores kommer jo ikke til at løbe op i samme mængder som 4000 kr. Han skal kun neutraliseres, vaccineres og øremærkes. Men det er da forsøget værd.

Tak smiley

• #12   14. nov 2012 Jeg må indrømme at jeg har det lidt som Flemming, som jeg skrev dyrlægen i Nyrup skal kun have 550kr. for en kasteration, hvis du ikke har det i budgettet, hvad vil du så gøre hvis de bliver syge for du finder det godt nok ikke billigere ret mange steder.
    Jeg er ret sikre på at Tølløse dyreklinik er dyrere, men jeg ved det ikke for hans hjemmeside vil ikke åbne..
    Men syntes du skal gå ind på hjemmesiden der hedder kliniksundedyr.dk
    Der kan du se Charlottes priser og telefonnummer, hun kan godt være lidt svær at få fat i, så ring enten lige omkring kl. 8 hvor hun åbner eller lige inden hun lukker, så plejer det at være nemmest, ellers ligger du bare en besked, så er hun flink til at ringe dig op..

• #13   14. nov 2012 Vi har i den tid vi har boet her ude, altid når det har været hund og kat brugt Tølløse.

Viste faktisk ikke at der osse lå en i Nyrup, Kunne være vi skulle prøve og bruge hende når der kommer hvalpe..

• #15   14. nov 2012 Jeg kan varmt anbefale dyrlægen i Nyrup Pernille, hun er super sød og tager sig god tid, hun kører også ud til folk, dog har hun nogle begrænsninger, da hun jo har klinik hjemme og derfor ikke en masse fancy udstyr, men alm så operationer klarer hun fint, og hun siger selv fra når der kommer noget hun ikke kan klarer i klinikken og anbefaler en anden dyrlæge...
    Jeg er meget glad for hende og begge mine katte har taget godt i mod hende, for hun tager sig tid til at lærer dyret at kende..
    Kik på hendes hjemmeside: (link fjernet)

• #16   14. nov 2012 Og vil anbefale dig at lave en opsparing til dyrlæge fremover

• #17   14. nov 2012 Til trådstarter og Flemming - Jeg kan i øvrigt VIRKELIG anbefale en sygeforsikring af katten. Den dækker selvfølgelig kun sygdom og ikke de standard ting som vaccine og kastrering, men er uheldet ude, så er det virkelig rart at få 80% af sin dyrlæge regning refunderet (selvrisiko på 900 kr).

Prøv at kigge på dyrekassen og Agria og få et tilbud tilsendt. Jeg har agria, og elsker at jeg kan betale pr. måned bare uden ekstra omkostninger.
    Jeg lærte det selv på den hårde måde efter på mindre end 3 måneder at have smidt 20.000 kr i min hankastrat, der først brækkede hoften og så fik FLUTD (akut stoppet urinvej) og var ved at dø af det...

Da en af mine katte så blev syge her i september var det rigtig rart at få 3500 kr tilbage af regningen på 5000 kr (de dækkede ikke specialdiæten eller medicin, da jeg ikke har medicin forsikring tegnet oveni)

• #19   14. nov 2012 PunkPerry - Ja, jeg har jo skrevet at jeg ikke har medicin forsikring tegnet oveni? Dvs. at det er noget jeg har valgt fra at tegne.. (Har syge-, avls- og medicinforsikring på min ene hunkat, sygeforsikring på min dreng, og syge- og avlsforsikring på min anden hunkat, for at gå helt i detaljer)

Men den med vacciner vil jeg meget gerne se link til, for den har jeg godt nok ikke hørt om før?

• #21   14. nov 2012 Det tror jeg bestemt ikke du vil fortryde Flemming, jeg har kun positive ting at sige om hende smiley

• #22   14. nov 2012 Flemming - det er ikke hvad den her tråd handler om.
    Jeg kan også godt betale hvis jeg venter lidt - katten har kun lige ramt de to kilo som dyrelægerne gerne vil have. Det ville bare passe bedre med økonomien at dele det op.

Men jeg er simpelthen så træt af, at folk herinde skal være så bedrevidende - specielt når de ikke ved NOGET SOM HELST om situationen. Svar på indlæggets emne eller L..

Det er da så irriterende, at folk skal gøre sig så voldsomt kloge på andres vegne.

• #23   14. nov 2012 Og som andre i tråden skriver dækker forsikringen kun hvis katten er syg !!!! og det er han jo heldigvis ikke.

• #24   14. nov 2012 Et forsigtigt forslag: Hvad med at vente nogle måneder med at få ham kastreret og i de måneder spare op til det? Sådan gør jeg selv, jeg lægger penge fra hver måned. Jeg ved ikke om jeg kunne få afbetalingsordning hos min dyrlæge, kunne jeg nok godt, men vil helst betale kontant.

Det er bestemt ikke for at være bedrevidende, vil jeg lige skynde mig at sige smiley

• #25   14. nov 2012 Sofia - Mit forslag om sygeforsikring var til fremtiden, ikke nu. For hvis du allerede nu har problemer med at skrabe sammen til en kastrering på stående fod, så vil det være rigtig rart at have en forsikring, hvis han en dag bliver alvorligt syg for rigtig mange tusinde kr. smiley

• #26   14. nov 2012 Det var sådan set også mest til Flemmig.

Vi har forsikring, men det gælder jo ikke her, kun hvis han bliver syg.
    Og Stuen - det var også det jeg mente smiley Jeg kan godt vente lidt. Jeg var bare bange for at han snart ville begynde og rende og små tisse alle mulige steder. Men kan godt spare sammen over et par måneder )

• #27   14. nov 2012 En han kat begynder først at blive kønsmoden ved ca 6-7mdr alderen og først derefter begynder de at strinte..

• #30   15. nov 2012 Flemming - hvorfor føler du et behov for at dele det endnu engang? Situationen er som den er. Det er ikke det tråden handler om, hvorfor skriver du det så?
    Det er super irriterende, at der er så mange herinde der føler, at de skal fortælle andre hvad de burde og ikke burde. Hvad får du ud af det? Får du det bedre ved at pointere, at jeg skulle have gjort tingene anderledes?

• #31   15. nov 2012 Ej okay flemming, så holder du!

Jeg har også kat. Da jeg fik hende var jeg ikke studerende, det er jeg nu og det vidste jeg godt, da jeg fik hende
    Men gør det mig til dybt uansvarlig at jeg ikke PT ville kunne betale en dyrlægeregning, hvis hun blev syg, men var nødt til at afbetale den??

(Jo, hun er forsikret og jo, jeg er begyndt at spare op. Men det er alt sammen sket indenfor de sidste tre dage... var jeg uansvarlig før?)

Ikke alle kan være ligeså stabile økonomisk, som du. Men derfor kan vi stadig være gode katteejere!

Eva K. Hvis man vælger dyreforsikring, er selvrisikoen på 900 kroner

Den eneste ulempe ved dem er, at man ikke kan betale hver måned, men kun hver 12. eller 6.måned. Vælger man hver 6. måned bliver det en 50'er dyrere

Og så er den vidst i forvejen 100 kroner dyrere ved dyreforsikring.
    Men en selvrisiko på 600 kontra 900 er alligevel en slat smiley

• #32   15. nov 2012 Heidi - Dyreforsikring? Mener du Dyrekassen, eller er det et helt nyt selskab? smiley

For jeg har som sagt Agria, hvor jeg betaler hver måned uden ekstra omkostninger ved det smiley
    Men de har altså også en selvrisiko på 900 kr? smiley

Og jeg ved at ved Agria der er prisen lidt forskellig alt efter hvilken race (eller huskat) man har, og vist også efter lokalitet smiley

• #33   15. nov 2012 Ja mente dyrekassen smiley (når man skriver dyreforsikring.dk, kommer den her op. Så troede den hed det)

https://www.dyrekassen.dk/DK/Kat/Priser.aspx
    Men her står at selvrisikoen er 600 smiley

Så er præmien lidt højere og man kan ikke betale pr. måned.
    Men jeg vil hellere lægge pengene til side på min budgetkonto og have en lavere selvrisiko

• #34   15. nov 2012 Heidi - Ja, og det er så smag og behag hvad man vil smiley (jeg har så agria af andre årsager også, der er jo lidt anderledes behov som opdrætter vs. kælekatteejer)

• #35   15. nov 2012 det rigtigt

mit behov er at betale så lidt som muligt, hvis min kat skulle lave samme nummer, som hun gjorde i sidste måned (hun var syg uden at fejle noget. Andet end dehydrering og lidt feber. Men det kostede meget i væskedrop, prøver og undersøgelser) og andet i den dur smiley

• #36   15. nov 2012 må indrømme at når man laver et opslag om afbetaling på en regning på 550 kr så må man forvente at få at vide man sku ha tænkt sig om inden man fik kat nr 2. vil mene det er et prioriterings spørgsmål at kunne finde dem i sit buget (?)
    så må man leve at havregrød i et par uger.

har også valgt agria forsikring fordi de er billigst til den dækning jeg skal bruge på mine avlskatte.

• #38   15. nov 2012 Tjinsen - Jeg er på SU, lavere indkomst findes vist ikke i DK - jeg har ikke haft problemer med at finde penge til mine kattes dyrlæge regninger, for det er prioriterinEN herhjemme. Så at sige det er en hån, tjaeh.. Måske en manglende forståelse for at folk ikke prioritere deres dyr højere end andre ting.

• #39   15. nov 2012 Eva k

Jeg havde problemer sidst min kat blev syg. Og jeg er på su
    Og jeg prioritere hende højere end noget andet.... Eller det skulle lige været bortset fra mad, husleje, bøger til studie, internet mv. Kunne kun betale den med su lån

Så fordi du har luft i økonomien/lever af havergrød, så kan alle ikke have det sådan, da folk har forskellige udgifter og alle ikke nødvendigvis har en opsparing til start (jeg har først lige startet min op)

Så stop med at pudse glorien

• #41   15. nov 2012 Så enig med CCD, men at nogen så kommer i en uheldig situation er jo en anden sag. men hvis man ved på forhånd at man ikke har meget at rykke med bør man nok vente.

Jeg har da selv været i den situation hvor min kæreste blev arbejdsløs gudskelov ikke så længe, og der fik den ene tandkødsbetændelse men havde heldigvis en opsparing. så ved godt hvor uheldig man evt kan være og i den forbindelse være nød til at dele en regning op. nu er mine katte forsikret plus jeg har en opsparing øremærket til dem..

• #42   15. nov 2012 Heidi - Det var ikke for at pudse glorien, men for at sige at det ikke nødvendigvis er folks indkomst, der får dem til at sige som de gør.. smiley

• #43   19. nov 2012 Tak, Heidi smiley Det gør ikke en til en dårlig katteejer.

Og nu skal i høre her. Det er ikke kun 550 kr. Hvis det var det så havde jeg sgu da også gjort det. Han skal også vaccineres og øremærkes. Og så er vi ikke så heldige at vi har en bil. Så enten skal vi tage taxa eller låne en af nogen, fordi jeg ikke synes vi skal begive os ud med offentlig transport.

Så det er til dyreklinikken og hjem igen. For så ar hente ham og så hjem igen. Det er 4 rejser. Oveni de penge det ellers koster på klinikken.

Og Eva - det kan godt være du vil dele din viden, men nu er det i hvert fald ikke prioriteringen med penge der er problemet herhjemme.

Kommentér på:
Kasteration afbetaling

Annonce