801 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Omplacering trods øremærkning Omplacering trods øremærkning

Hej Skønne Kattemennesker..

Kan/må man omplacere en øremærket kat, når det ikke har været muligt at finde ejer ?

Alle kneb er prøvet uden held, og nu vil finder gerne omplaceret den bette smiley

Den kan evt ses her: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=428877613855136&set=a.239005629509003.58004.221329164609983&type=3&theater

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i højbed 1.000 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Omplacering trods øremærkning
  • #1   19. feb 2013 Hvis man har gjort alt for at finde ejer, så må man godt..

• #2   19. feb 2013 Jeg vil vove og påstå alt smiley Politi, dyrlæge, udlejer, folk med navne tæt op af det registrerede er prøvet. Efterlysning i butikker og face.. Misseren er registreret på fyn men befinder sig i nordjylland nu..

• #3   19. feb 2013 Hmm jeg ville nok tage en snak med Kattens Værn eller Dyrenesbaskyttelse i dette tilfælde, sådan set ejes katten jo af en eller anden og vedkommende kan jo være flyttet og glemt at ændre adressen på katten..

Men som minimum så vil jeg mene at katten skal fremlyses på alle tænkelige måder, dvs på nettet, via sedler i postkasser både der hvor den er fundet og der hvor katten er registreret (det kan jo være en kat der er hoppet på en bil og blevet transporteret mange kilometer hjemmefra) via sedler i daglivarebutikker (igen både der hvor den er fundet og der hvor den er registreret)

Tænk på hvis det var din egen kat der var bleve væk, ville du så ikke sætte pris på at en eller anden havde sat himmel og jord i bevægelse for at finde dig som ejer??

Jeg syntes ikke at efterlysning på face og butikker er nok.. Der skal også efterlysning på Kattens Værns side og Dyrenesbeskyttelse.. Tænk på hvis det er en ældre dame eller lign. der ejer katten ikke alle er jo altså på internettet og på face, kender indtil fler der ikke er på facebook og lige så mange ældre mennesker med dyr der ikke har internet..

• #4   19. feb 2013 Der står de har ringet til de numre den er registreret under, og de fandtes ikke, så hviss man gerne vil have sin kat hjem skal man jo huske at omregistrere den

• #5   19. feb 2013 er det en racekat ??? for hvis det er det kunne det være en ide at kontakte nogle opdrættere indenfor racen... måske kan de finde frem til ejeren ???

• #6   19. feb 2013 Hvad er øremærket?

Internater må af og til opgive at finde ejere af mærkede katte, fordi ejer glemmer at opdatere oplysninger i katteregister :-/.
    Så hvis ejer ikke kan findes, og I lader katten omplacere via internat, vil det gå rigtigt til med registrering i ny ejers navn osv. Ellers må et af katteregistrene kunne være behjælpelige, når I har gennemtrevlet alle efterlysninger på DB, lokalaviser osv.

• #7   19. feb 2013 Jeg tror, situationen er den, at dens ejer er flyttet fra Fyn til Nordjylland (der bor jo en anden på den registrerede adresse), og at katten er lukket for tidligt ud.

Måske er deres post omadresseret til den nye adresse - Måske kan folkeregistret oplyse den.

Ellers kan ejer søges/kat fremlyses her:
    http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/hvad-kan-du-g%C3%B8re/savnede-dyr/fremlysning/opret

• #8   19. feb 2013 Hvis adressen men med en ny ejer, er fundet, har videre googling på adressen så ikke givet nogle hints? Nogle gange kan man jo godt finde noget?

• #9   19. feb 2013 Der er kun et sted hvor der ikke er ledt efter ejer, og det er der hvor ejer er smiley

Politiet kan ikke finde ejerens nye adresse, så de mistænker at denne er død smiley

Jeg kan ikke finde nogen bekendtgørelse på at man gerne må omplacere missen når den er øremærket, og ejer ikke kan findes. Kan kun finde svar hvis misseren ikke havde været øremærket..

• #11   19. feb 2013 Numrene er prøvet og der er intet der gav pote. Politiet har også prøvet at søge ejeren, da ejeren er flyttet fra den adresse katten er registreret på, men uden held.

Dyrlæge og udlejer er kontaktet uden held. Efterlysning i butik, registre og nettet er også foretaget uden held.

Efternavne der ligger tæt op at ejerens efternavn er afprøvet uden held også..

Kattens oprindelige ejers tlf nummer og adresse er der skam fundet. Det er ejer selv der er væk og ikke kan findes..

• #12   19. feb 2013 Hold da op, hvor er jeg imponeret over hvor meget I har gjort for at finde ejer!

Jeg ville nok også give op nu, og finde et nyt godt hjem til katten smiley

Kommentér på:
Omplacering trods øremærkning

Annonce