952 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

bøjede forben bøjede forben

Hjælp vi har idag modtaget en lille killing af min veninde, 3 dage gammel. Hendes kat fik kejsersnit, og det var umuligt at få moren til at tage killingen til sig. Så killingen ligger nu til vores kat der har to killinger i forvejen. Der er bare nogle problemer, hun bære den ind under sengen hele tiden og ligger der med den, hvis jeg ligger den ind til hendes killinger prøver hun at spise den. Vores kat er også helt urolig og miavet og vil hele tiden nusses efter den er kommet ind, som om hun vil fortælle mig noget.
Dens forben er helt krøllet sammen og man kan ikke rette dem ud, lige som man kan se på billedet så sidder det øverste led på forbenene helt stivt og fast.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bøjede forben
  • #2   2. maj 2013 Var det den eneste killing hun fik ved det kejsersnit... eller passer hun godt nok på de andre killinger ???

• #3   2. maj 2013 Hun havde kun den, dyrlægen kunne se der havde haft flere killinger liggende nede i hornet, men de var absorbere. Killingen kan iøvrigt slet ikke gå med benene, da det vil svare til vi gik på albuerne, så lige nu støttefodre jeg ham. Hun slikker og vasker den, men hun gør det meget hårdt.

• #4   2. maj 2013 Jamen hun ligger den ikke væk, for hun ligger sig ved den. Og glemmer de nuværende killinger hun har.

• #5   2. maj 2013 Jeg vil godt nok ringe til dyrlægen og tage en snak ... for med de ben vil den være handicappet ... og det er ikke et værdigt katteliv....

• #6   2. maj 2013 Og ta en snak med veninden bagefter smiley

• #7   2. maj 2013 Jamen de var jo til kejsersnit, og dyrlægen så på den og var overbevist om at de ville rette sig ud. Men hvis de ikke gør det bliver den aflivet og nej det er bestemt ikke et værdigt liv. Jeg synes nogle dyrlæger er ret dumme og høre på og nogle har virkelig ikke ret. Så det kunne være ret og høre jeres erfaringer med det. Men dyrlægen sagde den også lå helt krøbet sammen og intet fostervand havde.

• #9   2. maj 2013 Er det synd at give den 2 dage til for at se om de retter sig ud, den ser fin ud og er drikker det den skal.

• #11   2. maj 2013 Jeg tror ikke den overlever to dage mere, medmindre den får kmr. Din kat vil ikke acceptere hende, højst sandsynligt fordi hun kan mærke killingens svaghed.
    Nogle killinger er ikke skabt til at skulle leve, sådan er det desværre

• #12   2. maj 2013 Jamen hun ligger ved den nu og nusser om den, hun vil kun ligge ved den. Og den får flydene kmr, og jeg støttefodre 2 dage mere, overlever den ikke, må naturen vel gå sin gang.

• #13   2. maj 2013 Skal jeg prøve at bukke benene på plads?

• #14   2. maj 2013 Det er ligesom de killinger der har frøben, han har det bare på forbene.

• #15   2. maj 2013 Det var lige det dyrlægen også sagde. Og retter det sig ikke, bliver han aflivet.

• #16   2. maj 2013 Men krydser fingre for ham og jeg lader så være.

• #17   2. maj 2013 Jeg har to gange oplevet en killing med bukkede forben, den ene så meget, at det så ud, som om det ville komme til at gå på oversiden af foden.
    Den malkede også sin plejemor med oversiden af poten

Som tiden gik. og killingerne begyndte at stavre rundt, rettede det sig gradvist mere og mere, og da killingerne var 8-9 uger gamle, gik den normalt.

Så hav tålmodighed og begynd endelig IKKE at prøve på at rette benene ud.

• #18   2. maj 2013 Jeg har ikke læst hele tråden, det er jeg simpelthen for træt til (sorry)

Men jeg ville bare lige sige at min mors gamle kat havde ligeså skæve ben, den endte altså med at være en helt normalt udseene kat... Han havde måske LIDT kortere forben end normalt, men det så man kun hvis man virkelig studerede ham.
    Og han både hoppede, klatrede og løb ligesom alle andre katte...

De skal bare selv have lov til at rette sig ud... ikke noget der skal tvinges.

(håber det giver mening det jeg skriver... er som sagt liiiidt træt!)

• #19   4. maj 2013 Hvordan går det med killingen???

• #20   4. maj 2013 Jamen han har det fint, han tager mellem ca 7-12 g på om dagen og han patter hos vores kat som har accepteret ham fuldt ud. Så det er bare helt perfekt.

• #21   5. maj 2013 Håber, du vil holde os opdateret.
    Når killingerne begynder at stavre rundt uden for kassen, så sørg for, at han kan gå på noget tæppe, så han kan få fat og ikke skrider på et glat gulv.

Jeg brugte nogle kludetæpper fra Jysk, men et stykke nålefilt med gummebagside er også fint. Det fås til ca. 29 kr. pr. kvm.
    Begge dele kan gå i vaskemaskinen.

• #22   5. maj 2013 Mega 1000 tak. Jeg plejer altid at have en 5 kvm løbegård hvor jeg har et gammelt lagn, dyne eller tæppe i bunden. Og når de 6 uger kravler de ud og så har vi næsten gulvtæppe over det hele smiley men jeg vil lige købe nogle tæpper i jysk det lyder ret billigt.

Kommentér på:
bøjede forben

Annonce