555 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Flytning af katte fra to forskellige hjem til ét! Flytning af katte fra to forskellige hjem til ét!

Hej alle.
Jeg håber på, at få lidt ideer til hvordan vi bedst muligt kan sætte to katte sammen, som kommer fra to forskellige hjem. Min kæreste og jeg skal flytte sammen - han har en udekat, og jeg en indekat. Hvordan gør vi det bedst muligt? Hvad med i forhold til madskåle samt kattetoilet? Skal de have deres eget.
De har desuden ikke mødt hinanden før .. Måske det er en god ide, at de lige mødes inden vi flytter sammen?

Vh Tine og Leopold smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Have mand 500 kr.
  • Nedtagning af ladeboks 1.000 kr.
  • hækklipning 1.490 kr.
  • Installation af vaskemaskine og tørretumbler 1.500 kr.
  • Rulle en rullegardin op 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flytning af katte fra to forskellige hjem til ét!
  • #1   3. jul 2013 Til at starte med så skal i jo klargøre at en udekat ikke kan blive en indekat, så er du villig til at din indekat skal være udekat eller hvad har i forestillet jer??

Den bedste måde taget jeres situation i betragtning er nok at tage et håndklæde/ tæppe som den ene kat har sovet på og sætte det ind i hjemmet til den anden, så de inden de møder hinanden genkender hinandens dufte..

Et væsentligt spørgsmål er hvor gamle er de 2 katte og der begge katte neutraliserede??

• #2   4. jul 2013 Som det første: Sørg for, at begge katte er neutraliserede før sammenføringen.

Ellers er der størst mulighed for en god sammenføring, hvis begge katte kommer samtidig til det nye hjem, for så har ingen af dem fået ejerfornemmelse for stedet.
    Altså skal I IKKE lade dem hilse på hinanden først et andet sted.

Jeg ville have to madskåle stående med god afstand og vandskåle flere steder.
    Af bakker i hvert fald deres egne, gerne med en smule brugt grus i, så de genkender lugten + en ekstra.

• #3   4. jul 2013 Du kan jo evt anskaffe dig sådan en kattelem med magnet til kærestens kat, hvis du stadig gerne vil beholde din egen som indekat smiley

Kommentér på:
Flytning af katte fra to forskellige hjem til ét!

Annonce