1.134 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Bella B
Bella B
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Til Jer med kat.. og hvalp Til Jer med kat.. og hvalp

Hej alle!

Jeg har jo læst en masse om det her, men det er altid rart lige at få lidt ekstra råd..

Jeg har en kat på 4 år og vi har lige fået en lille hvalp. Det er egentlig gået rimelig godt med at introducere den lille nye hvalp til katten.. Hvalpen er vokset op med katte, så hun er ikke bange for katten og vil lege.. Vi prøver selvfølgelig at stoppe hende fra at løbe hen mod katten - det er katten ikke super glad for..

Men.. er der nogen der har erfaring med, hvor lang tid det tager katten at acceptere den nye hvalp..?

Katten er meget nysgerrig og holder øje med hvalpen gennem hegnet ind til soveværelset.. Vi har givet katten godbidder, som hun har spist foran hunden.. Så jeg tænker - det er vel meget godt?

Der er nu kun gået 1 enkelt dag og jeg forventer ikke mirakler, men håber da, at de to kan lære at blive venner.

Er der nogen der ellers har nogle gode råd !?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til Jer med kat.. og hvalp
  • #1   21. sep 2013 Mine katte har en stort krassetræ de kan hoppe op i. Nu har jeg ingen hvalpe mere, men sidste år havde jeg 10 hvalpe inde og da hoppede katterne op på stolene under bordet, op i vindueskarme også deres krassetræ. Ellers var de ude eller i andre rum

• #2   21. sep 2013 tror ikke der er nogen der kan sige hvor lang tid det tager, det er vel lidt forskelligt fra kat til kat. Er din kat vant til hund? Hvæser den af hunden? Hvis ikke den hvæser vil sige at det går fint, og at de bare skal have lidt mere tid, rom blev jo ikke bygget på en dag smiley

• #4   22. sep 2013 En dag er ikke længe, men det plejer ikke at tage mere end en uges tid . Hunden finder hurtigt ud af kattens grænser , og at den har "søm i vanterne".
    Vores katte har altid hurtigt taget hunden til sig - og opdraget på den. Hvis katten bare har noget den kan hoppe op på , for at være i fred ind i mellem - så lad dem endelig gå sammen og lære hinanden at kende.

• Bella B
    Bella B Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #5   22. sep 2013 Tak for alle indlæg! smiley Jamen hun har kun været sammen med hunde, da hun var sammen med sin mor, så det er jo længe siden og hun kan nok ikke huske det.. Men hun har ikke hvæset af den, og vi holder hvalpen inde i det ene værelse og lader den komme ud, når katten har lagt sig højt inde i stuen smiley Så synes altså det går rimelig godt.. Og håber det også fortsætter sådan!

Kommentér på:
Til Jer med kat.. og hvalp

Annonce