tager kattensværn øre/chipmærkede katte ? tager kattensværn øre/chipmærkede katte ?
ja spørgsmålet er jo egentligt meget nemt, men alligevel er jeg kommet lidt i tvivl.
Hele tvivlen startede i min gamle lejlighed, da en af vores naboer havde hængt en seddel op, der lød således "lad være med at ring til kattensværn igen, da vi nu har mistet to katte pga. dette" en anden nabo havde åbenbart tid nok og hængt en seddel under dagen efter, hvor der stod "så mærk jeres dyr inde for lovens krav" hvor til der var skrevet som svar, at deres katte havde været mærket, men taget alligevel og den ene vidst bare aflivet.
Egentligt kan jeg jo være ligeglad, da min kat er indekat og chippet, så regner da med at få hende tilbage, hvis hun havner hos kattensværn eller ligne, hvis hun en dag skulle stikke af, men jeg blev da alligevel lidt eftertænksom, er der nogle af jer kloge hoveder der ved om mærket katte godt kan risikeret at blive taget hvis de er udegående ?
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Derudover kan den anden nabo blive informeret om, at der ikke findes en lov (desværre) om mærkning af katte
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Men det kræver jo 1. at øremærket er læseligt, 2. at katten er registreret i et af katte registrene og 3. at oplysningerne i registrene er opdaterede, alle 3 ting er katteejeres opgave at sørge for ikke andres..
Men hvordan ved de mon at det skulle være et katte værn der har taget kattene, og så er der jo lige den ting at når en kat indleveres til et internat, så skal ejer betale for at få dem udleveret igen, så måske det er der problemet har ligget
nov 2013
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 2
så har jeg da lidt mere ro i sindet
tager kattensværn øre/chipmærkede katte ?