Hjælp ønskes Roskilde kalder Hjælp ønskes Roskilde kalder
Da min nyerhvervede mis rigtig gerne vil ud, skal jeg se at få sikret haven.
Er der nogen der bot tæt nok på mig, som kan hjælpe mig med at få et overblik over min lille have?
Den er ca 30-35 kvm. Der er en side med en mur og tre med med en bøgehæk og hundehegn. Højden er ca 1.20 1.30 høj.
Jeg har bestemt mig for en stødtråd eller 2. Jeg skrevet de ting ned jeg skal bruge men jeg mangler overblik til at få det til at side rigtigt. Der er ikke nogle træstolper til at sætte hyldeknægte eller lign fast på. Tænker at jeg kunne slå nogen i jorden op ad hegnet.
Jeg vil godt have den kattesikret men jeg kan ikke lige selv regne den helt ud.
Jeg vil have et minimum af ændringer men jeg er parat til at gøre en del.
Jeg sidder i kørestol, så at slå pinde i osv. kan jeg ikke. Jeg har gode naboer men ikke nogen der har styr på katte, kattehaver og stødtråd.
Kom frisk frem Jeg bidder ikke og betaler benzin og giver kaffe, te osv
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 813 Katte: 20 Annoncer: 2 Emner: 118 Svar: 7.387
dec 2012
Følger: 2 Følgere: 111 Katte: 1 Emner: 149 Svar: 690
Det er kattens natur at klatre op eller hoppe fra en afsats op på en anden.
Jeg tænker at hun kun hopper over hvis nogen er efter hende.
Hvorfor vil eks 1.80 begrænse en kat og ikke 1.20?
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
Hegnet må komme op i max. 1.80 ifl. mark og vejfreds loven... og det kan du lige så godt gøre fra starten og husk at lave et knæk/udhæng på min. 45cm og i en vinkel på 45 grader og det er der du sætter strømtråden... det hjælper nemlig med at andre katte ikke kommer ind. Katte kan sagtens klatre op af et trådhegn.
Pælene skal mindst en meter ned i jorden.. så de skal være min.2.80 lange... ellers vælter de ved en lille storm.
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 813 Katte: 20 Annoncer: 2 Emner: 118 Svar: 7.387
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Hvis du har råd når nu du selv ikke har mulighed for det, så kontakt en lille en mands lokal tømmer og hør ham ad hvad han skal have for at lave det, jeg har selv fået min tømmer til at sætte det op for mig, og jeg bliver nok nød til at have fat i ham igen og sætte en ny løbegård op til foråret for det ser ikke ud til at vores have bliver færdig foreløbig desværre
dec 2012
Problemet er at der er hæk også. Lige nu har jeg plastifiserede hegnspinde, de der tynde. De holder hegnet fint men det kan da være jeg skal lave det 1.80 som flere skriver for jeg vil nøde have hun kommer ud. Jeg kan ikke holde øje med hende hele tiden. Jeg kan ikke styre katte udefra.
Jeg vil gerne bruge de metalpinde igen, bare lige så lange som hegnet er højt. De er pæne og nemme at få i jorden.
Tak for jeres bud og meninger. Jeg må nok på indkøb. Damen ved hvor døren eller et åbent vindue er.
dec 2012
Hjælp ønskes Roskilde kalder