Stadig med krave på Stadig med krave på
Stakkels Berte, har stadig krave på
Der går ca en uge, fra hun får den af, til hun igen har fået "småsår".
Den sidste gang havde hun fået et på det andet bagben, helt synkront med det andet. Yderst underligt. Jeg tog hende til dyrlæge igen og for 14 dage siden, fik hun taget 3 biopsier.
Kl 15 i eftermiddag, skal hun have taget sting og så skal den møg krave af. Hun trænger til at vaske alt det hår, efter 14 dage. Hun er næsten blevet for vandt til den skærm men kors jeg har ondt af hende.
Jeg får så også svar på biopsierne. Han mente det kunne være hendes imunforsvar, som laver ravage, hvilket ville betyde at hun resten af sine dage skal have Prednisolon
Det kan også være allergi, som så betyder at jeg skal i gang med en udelukededes metode. Der tror jeg nok at hun skal på allergifoder uanset hvad.
Er der nogen her med allergimisser eller imunforsvarsmisser, der kan oplyse mig lidt?
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.155
Parfume, i katte grus og shampoo, det har kostet akut tur til dyrlægen efter vask.
Folk med "røg" på fingrene.
Når han gravede i haven, har kun haft ham som gjorde det, så slog han også ud.
Han havde det bedst på kornfrit fodre, men slog nu og da ud aligevel, de foder som det gik bedst på var Ziwi Peak og Orijen, men om der var noget han dissideret ikke tålte i andet foder ved jeg ikke? Men jeg tror det, for hvis jeg prøvede andet kunne han slå ud.
Jeg blev foreslået lakseolie, det der hedder "Grislyoil " slog han ud af og måtte til dyrlæge hvor han fik en sprøjte, og noget olie hvor allergenerne var fjernet, men både det og lakseolien måtte han have i en plastsprøjte direkte i munden, han var også på allergifoder, det var ikke bedre end Ziwi Peak, faktisk dårligere.
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.013
http://www.krak.dk/f/klinik-for-veterin%C3%A6r-dermatologi:66173412/2880-bagsv%C3%A6rd
de har kun med hudproblemer hos dyr, at gøre
dec 2012
Følger: 2 Følgere: 111 Katte: 1 Emner: 149 Svar: 690
Så i første omgang, er det "nemmeste" at sætte hende på allergifoder i to måneder. Jeg fik Z/d med hjem. Både tørfoder og dåser. Det er møgdyrt og det i dåserne ser og lugter vildt kunstigt! Det klistrer og er enormt fast. Hun er ikke vildt begejstret for det. Så faldt tørkosten mere i damens smag. De står ved siden af hinanden, så hun kan vælge. Jeg er i tvivl om at glæden var ved mht tørfoderet.
Hun får også 5 mg Prednisolon i 5 dage og derefter en halv. Jeg skal trappe hende op og ned efter behov.
Det er sørme noget dumt, for det er min nabo, der skal give hende pille hver dag! Pga af dårlig balance, kan jeg ikke tage hende op og holde hende samt putte pillen i hende. Hun kan ikke have at man fumler, så siger hun pænt nej tak og drøner af. Det kan jo bare ikke gå resten af damens liv, tænker jeg.
dec 2012
Hvis så bare katten vil spise det, er det ok. Jeg er sikker på at Ziwipeak vil falde i damens smag og Orijen sikkert også. Jeg har tørkost fra Essential men jeg ved ikke om det er specielt allergivenligt. Det kød der er i, kan være lige det hun ikke kan tåle. Igen hvis det er en foderallergi.
Anja. Keg kender godt Flemming, som er vildt dygtig. Jeg havde ham til en hund. Jeg ved at hans nuværende hus er solgt og han nævnte for mig at han Ville lukke for nye kunder. Han skal snart på pension. De gamle kunder skal så afvikles. Det er noget møg at han stopper. Så har vi stadig Lene Boye
maj 2012
På zoopluds kan du finde foder til allergi og udredning, foder med kun et protein og andet end kylling som er i det meste katte mad, så jeg syntes da du skal kikke der ind, men tal med dyrlægen
dec 2012
Jeg har luret på Ziwipeak og nogle af dem på zooplus. Jeg vil godt have et der både har tørfoder og vådt. Så skal det vel som minimum have samme proteinkilde? Ziwipeak kan også fås som tørt. Jeg ved ikke med Acana eller Orijen. Det bliver lige Googlet.
Fra hun fik sin krave af i går, til vi vente hende om kl19 tirsdag aften, var det blevet til sår igen. Indtil videre får hun ikke sin krave på. Hun spilder ikke tiden. Jeg håber Prednisolonen klarer det. Jeg få taget billeder af det i morgen aften, så lægger jeg dem ud jer
dec 2012
Det duer nok ikke at blande mærker, når nu vi er i opstart af mysteriet.
Jeg kan ikke holde ud at se hende "græde" efter rigtig mad og med udsigten til at hun igen skal have den skærm på.
maj 2012
dec 2012
Hun er helt tosset med kalkun fra Rigtighundemad. Jeg har prøvet med vildt men det var ikke nogen succes.
Der bor heldigvis en med en barfhund her i byggeriet, så jeg regner med at hun kan købe det, som Berte takker nej til.
maj 2012
Stadig med krave på