1.084 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Hjælp!! LOPPER... Hjælp!! LOPPER...

Min lille søde baby Eddie har lopper, og jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre for at komme af med dem... Vi har både vasket ham i loppeshampoo og givet ham frontline... Men det klør stadig. Håber der er nogen, der kan hjælpe. Vil jo nødig ha, at min lille elskling klør sig selv helt i stykker...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp!! LOPPER...
  • #1   5. dec 2007 hvornår har i givet ham loppe kur og vasket i ham først

• #2   5. dec 2007 Han klør helt sindssygt, så jeg vil tro det er lopper. De gider aldrig rigtig bide i mig, så jeg ved det ikke med sikkerhed, men han kommer fra et sted med rigtig mange udekatte, så sandsygligheden er der...
    Vi har både vasket ham og givet loppekur idag...

• #3   5. dec 2007 Køber man capstar hos dyrlægen?

• #4   5. dec 2007 prøv noget andet end Fronline.. det er nemlig også holdt op med at virke på kattene herhjemme.. jeg snakkede med dyrlægen og hun sagde det var ved at være et alm. problem

• #5   5. dec 2007 Jeg tror det er første gang han får frontline, for han er jo kun 12 uger, så han kan vel ikke rigtig være resistent overfor det. Det tager vel oz lidt tid før det virker? Det er jo først idag vi har givet ham det...
    Men hvis det ikke hjælper vil jeg da prøve det andet... Kan simpelthen ikke holde ud at se på at han klør så meget:(

• #6   5. dec 2007 Men skal man vente noget tid før man giver ham det andet? Ville jo nødigt ha at han fik en overdosis, hvis det kan lade sig gøre..

• #7   5. dec 2007 Det kan være han er blevet resistent samme nemd modersmælken, det ved jeg ikke om de kan blive..

• #8   5. dec 2007 Hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg ikke moderen får loppekur...

• #9   5. dec 2007 okay *g*

• #10   5. dec 2007 Køb en lusekam og red ham med.
    Specielt i nakken og ved haleroden.

Så vil du kunne se om han har lopper. Hvis der er noget sort der ligner kaffegrums, kan det være loppeeskrementer. Dette kan tjekkes ved at komme vand på. Så bliver det rødt (indtørret blod).

Har han lopper, er det vigtigt, at ALT bliver gjort rent samtidig med at han bliver behandlet.
    Både grundig støvsugning, grundig vask af gulv (loppeæg kan sidde i revnerne mellem gulvplankerne. Tæpper, puder, dyner betræk, kattehuler mv. skal vaskes. Sofa, seng, og andet der ikke kan vaskes støvsuges grundigt. Har du tæpper der ikke tåler vask, skal det en tur i fryseren for at dræbe evt. lopper og æg.

Det er en hård omgang at komme igennem, men du kan være næsten sikker på, at lopperne ikke kommer igen. I hvert fald ikke pga. at der har været lopper/larver eller æg, som har ligget i hjemmet og ikke på katten.

Mange krydsede fingre herfra på at du slipper af med de udyr.

- Ina N

• #11   5. dec 2007 Hov... Glemte lige et )

• #12   5. dec 2007 Dyrlægen anbefalder at man ikk bruger loppeshampoo på katte da de jo vil slikke det i sig altså det der sidder tilbage efter katten er tør osv..

men prøv de andre råd og husk at behandle alle dyr i huset samt gør lidt ofter rengøring når du ved de er der.. skift sengtøjet ofter hvis de sover med jer.. for de er meget leve dygtige sådanne nogle lopper..

• #13   5. dec 2007 Hvis jeg gør det hele så grundigt rent og han render rundt herinde imens, så smider han vel bare lopper rundt over det hele igen??

• #14   5. dec 2007 stadig du ville kunne fange dem som er faldet af og undgår at de formere sig for de kan godt leve uden fra pels et lille stykke tid.. og sådan en kur skal jo os have 1 døgns tid til at virke.. han kan jo os klø sig fordi han har hudallergi..

• #15   5. dec 2007 Det skal gøres i forbindelse med behandlingen. Når behandlingen begynder at virke.

• #16   5. dec 2007 Det er helt 100 at han har lopper! Redte ham lige og så var kammen fyldt med levende lopper, og det er sgu da gigantiske!!

• #17   5. dec 2007 Husk også at tømme støvsugerposen når du er færdig, ellers klækkes æg derinde og så er problemet der igen. :o)

Pøj pøj med "krigen"... Håber du slipper af med dem..

• #18   5. dec 2007 Ja jeg må jo igang med den helt store omgang. Tak for hjælpen:)

• #19   5. dec 2007 Hej Lene.
    Det er ikke godt at du både har vasket og givet loppekur samme dag, jeg mener også at der står på frontlines produkter at der skal gå et par dage efter vask af katten, før du giver loppekur. Loppekuren binder sig til det yderste fedtlag i kattens pels, men er den lige blevet vasket med shampoo, så vasker man det fedtlag væk..

Er det spray eller pipette fra frontline du har brugt?
    Når katten har så mange lopper, så vil det være en fordel at brugen sprayen først,- den dræber øjeblikkelig de levende lopper på katten. Pipetten går der et par dage før den virker, og som skrevet så virker den noget dårligere når katten lige er vasket... :o)

• #20   5. dec 2007 Der skulle stå " fedtlag i kattens hud", og ikke pels.. :o)

• #21   5. dec 2007 Hej Lene!
    Hvis du har xylokain i huset må du gerne smørre ham lidt ind med det, det tager kløen og katte kan godt tåle det.

Med hensyn til loppebekæmpelsen i hjemmet vil jeg anbefale noget der hedder: Trinol 8IO INSEKTMIDDEL kan anvendes mod alle krybende og flyvende insekter som myrer, fluer, ørentvister, sølvfisk, møl, biller., lopper m.fl. og edderkopper.

8IO INSEKTMIDDEL er øjeblikkeligt dræbende på insekter og har en langtidsvirkning op til 7 uger, afhængigt af underlagets beskaffenhed.

8IO INSEKTMIDDEL udsprøjtes hvor insekter kommer eller opholder sig. Udsprøjtning på rene og faste overflader giver den bedste langtidsvirkning.

Sprøjt i sofaen, sovepladser, gulve/gulvtæpper og husk også at komme lidt i støvsugerposen. Det er uhyre effektivt.

Jeg ved man kan købe det hos bla. www.Loppetjansen.dk under loppeidler men også Specialbutikken (tidl. BP Depot butik) sælger dem ved jeg.

Lopper kan sagtens være resistente selvom katten aldrig før er blevet behandlet med et loppemiddel.

• #22   5. dec 2007 Tina D:

Er der ikke noget med, at man selv og dyrene ikke må opholde sig i boligen når det benyttes???

• #23   5. dec 2007 Næh det tror jeg ikke... vi har da overlevet indtil videre og jeg bruger det hvert år til at sprøjte ved vinduer og døre, da jeg hader edderkopper og andet kryb.

På flasken står der i hvertfald ikke noget om det, og der står den er beregnet til anvendelse i beboelse.

Nu er det jo ikke sådan at jeg gennemvæder gulvtæpperne osv... bare nogle pust her og der. Kommer et insekt i berøring med det er det dødsdømt. Har lavet en test med en loppe i håndvasken smiley

• #24   6. dec 2007 Nu er det ik katten som bliver resistent overfor Frontlline, det er lopperne der bliver det *S*

Kommentér på:
Hjælp!! LOPPER...

Annonce