2.941 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
15 Svar
Ryster efter bad Ryster efter bad
Undrer mig over hvorfor Nynne ryster når vi har haft hende i bad - Mikkel gør nemlig ikke...
De kommer i bad i samme temperatur..
Bliver pakket ind i et håndklæde - så længe de nu gider, ude på det varme badeværelse, inden vi lader dem smutte...
0 synes godt om
apr 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Katte: 8 Emner: 22 Svar: 308
Det gør begge mine nemlig også...
Men jeg tror det kan have noget at gøre med at det er en uvant fornemmelse for dem. Men jeg er slet ikke sikker
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 274 Svar: 2.740
Ved ik om hun bare kommer til at fryse hurtigt...
Ville gerne tørre dem med en hårtørrer, men den kan de dælme ik lide
jan 2007
Nynne elsker det men ryster....
jan 2007
Her kommer de jo altså heller ik i bad i hver dag, men når deres pels bliver for fedtet - så får de altså et bad...
Vores dyrlæge har også sagt god for at de kommer i bad ind i mellem - bare ikke for tit....
apr 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Katte: 8 Emner: 22 Svar: 308
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
Man ser jo også at katte f.eks. ryster når de er hos dyrlægen eller lign. pga stress :o) Eller hvis de bare generelt er i en uvant situation hjemme. Så tror ikke at det så meget handler om at de fryser, som at de stresser/er angste.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 117 Svar: 1.282
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
Det er altså naturligt for katten at have fedtstof i pelsen for at modvirke regn og sne f.eks. og det vil den også producere, selvom det så kun er en indekat. Desuden har huden behov for fedtstof.
Jeg har aldrig badet nogen af mine katte det være sig korthårs eller langhårskatte med mindre de har haft afføring på sig eller bad mod lopper (det brugte man førhen hvor disse pipetter ikke var opfundet).
Katte har i modsætning til hunde en formidabel evne til at holde sig selv rene. Mine hunde bliver badet 2 gange om året i forbindelse med fældning med mindre de selvfølgelig har rullet sig i noget ildelugtende.
jun 2006
Og fedthale som f.eks. fertile hankatte får skal der sgu gøres noget ved, ellers kan man risikere at al pelsen i området ryger...
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 176
De ryster fordi de fryser og er lidt skræmte..
Et forslag i stedet for en hårtørrer er en lille varmeblæser som kan stå på køkkenbordet imens i står og gnubber med håndklædet - de kan nemlig godt blive syge af ikke at være helt tørre når de bliver sluppet fri..
Forreste, nu jeg skriver her - hvis der er nogle som har lyst til at stemme i min udfordring er de meget velkomne - men lige et lille sidespring :o)
jun 2006
(sådan hvis der skulle være tvivl om hvad jeg sammenligende Mays ene bad med).
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 117 Svar: 1.282
Ingen af dem fedter mere end de normalt ville,hverken i huden eller i pelsen.
Men det kan selvfølgelig være meget forskelligt fra kat til kat.
dec 2004
Følger: 33 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 107 Svar: 1.385
Men der er jo altid et men:
Nogen af os har jo altså katte, der bruges til udstilling..........og uanset andres synspunkter med hensyn til udstilling, ja så er det nu en gang sådan, at skal man have en god bedømmelse på sin kat, så skal den være i orden. Da kan det altså ikke nytte noget, at man kommer daffende med "plysdyret" der lige er hevet ind fra havens bedste skyggehule under hyldebusken.
Den kat skal være vasket og pudset i alle ender og kanter.
Mange udstillingskatte SKAL vaskes med jævne mellemrum for at holde pelsen i god kondition.
Bortset fra det, så ryster din kat efter badet, fordi den både er lidt utryg ved situationen, men også fordi den fryser.
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 11 Svar: 1.784
Når min perserblanding er vasket, ryster han også og det skyldes, som Lone skriver, at han fryser og er lidt utryg.
Ryster efter bad