Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ryster efter bad
  • #1   7. feb 2008 Jeg lytter lige med smiley
    Det gør begge mine nemlig også...
    Men jeg tror det kan have noget at gøre med at det er en uvant fornemmelse for dem. Men jeg er slet ikke sikker smiley

• #2   7. feb 2008 Nynne elsker at komme i bad...

Ved ik om hun bare kommer til at fryse hurtigt...

Ville gerne tørre dem med en hårtørrer, men den kan de dælme ik lide smiley

• #3   7. feb 2008 Mikkel hader det men ryster ikke...

Nynne elsker det men ryster....

• #5   7. feb 2008 Felis: Jeg tror nu altså ik der er ret mange katte der er blevet skadet af det? Hvad med udstillingskatte, de kommer da i bad?
    Her kommer de jo altså heller ik i bad i hver dag, men når deres pels bliver for fedtet - så får de altså et bad...
    Vores dyrlæge har også sagt god for at de kommer i bad ind i mellem - bare ikke for tit....

• #6   7. feb 2008 Felis F --> Mine er udstillingskatte og udelukkende derfor kommer de i bad smiley

• #7   7. feb 2008 Jeg tror de ryster pga stresset ved at blive badet.
    Man ser jo også at katte f.eks. ryster når de er hos dyrlægen eller lign. pga stress :o) Eller hvis de bare generelt er i en uvant situation hjemme. Så tror ikke at det så meget handler om at de fryser, som at de stresser/er angste.

• #8   7. feb 2008 Hvis Mikkel hader at komme i bad, hvorfor så i alverden bade ham?! Fedtet pels - hvordan fedtet? Hvis pelsen bliver fedtet, så er det vel fordi, der er kommet ubalance i hud og pels pga. vand og shampoo.

• #10   7. feb 2008 Felis F.: Så bliver det vist heller ikke værre..............

• #11   7. feb 2008 Jeg holder med Felis. Jeg fatter heller ikke hvorfor nogen bader en kat og da slet ikke en korthårskat.

Det er altså naturligt for katten at have fedtstof i pelsen for at modvirke regn og sne f.eks. og det vil den også producere, selvom det så kun er en indekat. Desuden har huden behov for fedtstof.

Jeg har aldrig badet nogen af mine katte det være sig korthårs eller langhårskatte med mindre de har haft afføring på sig eller bad mod lopper (det brugte man førhen hvor disse pipetter ikke var opfundet).

Katte har i modsætning til hunde en formidabel evne til at holde sig selv rene. Mine hunde bliver badet 2 gange om året i forbindelse med fældning med mindre de selvfølgelig har rullet sig i noget ildelugtende.

• #12   7. feb 2008 Tjaeh, May har været i bad en eneste gang i hendes liv, for 1½ år siden. Hun er klart den af mine tre katte med mest fedtet pels - så det er nok som man ser på det...

Og fedthale som f.eks. fertile hankatte får skal der sgu gøres noget ved, ellers kan man risikere at al pelsen i området ryger...

• #13   7. feb 2008 Nu kommer det jo også an på hvilken kat man har - f.eks. har jeg to Maine Coon katte som ikke går frit ude og som en gang imellem skal gøres klar til udstilling - så kommer de i bad.

De ryster fordi de fryser og er lidt skræmte..

Et forslag i stedet for en hårtørrer er en lille varmeblæser som kan stå på køkkenbordet imens i står og gnubber med håndklædet - de kan nemlig godt blive syge af ikke at være helt tørre når de bliver sluppet fri..

Forreste, nu jeg skriver her - hvis der er nogle som har lyst til at stemme i min udfordring er de meget velkomne - men lige et lille sidespring :o)

• #14   7. feb 2008 Og de to andre kommer i bad når de skal til udstilling. Dvs Mea har været i bad 4-5 gange de sidste 2 år. Og Diego har to gange i hans liv.
    (sådan hvis der skulle være tvivl om hvad jeg sammenligende Mays ene bad med).

• #15   8. feb 2008 Alle mine katte er udstillingskatte og dvs at de tid efter anden kommer i bad.
    Ingen af dem fedter mere end de normalt ville,hverken i huden eller i pelsen.
    Men det kan selvfølgelig være meget forskelligt fra kat til kat.

• #16   8. feb 2008 I bund og grund, er det jo rigtigt hvad Felis siger..........det burde ikke være nødvendigt at vaske sin kat, med mindre den har lopper, er lortet til eller lign.

Men der er jo altid et men:
    Nogen af os har jo altså katte, der bruges til udstilling..........og uanset andres synspunkter med hensyn til udstilling, ja så er det nu en gang sådan, at skal man have en god bedømmelse på sin kat, så skal den være i orden. Da kan det altså ikke nytte noget, at man kommer daffende med "plysdyret" der lige er hevet ind fra havens bedste skyggehule under hyldebusken.
    Den kat skal være vasket og pudset i alle ender og kanter.
    Mange udstillingskatte SKAL vaskes med jævne mellemrum for at holde pelsen i god kondition.

Bortset fra det, så ryster din kat efter badet, fordi den både er lidt utryg ved situationen, men også fordi den fryser.

• #17   8. feb 2008 Jeg forstår heller ikke helt ideen med at vaske en huskat. det har jeg aldrig gjort. Min perserblanding er jeg nødt til at vaske med jævne mellemrum. Mine skovkatte har jeg aldrig haft i bad, har de haft et uheld (meget sjældentt), vaskes det område, som er beskidt.

Når min perserblanding er vasket, ryster han også og det skyldes, som Lone skriver, at han fryser og er lidt utryg.

Kommentér på:
Ryster efter bad

Annonce