756 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

skæl i pelsen skæl i pelsen

ja så er jeg her med atter indlæg sorry

men min nye kat, som jeg overtog i onsdags er fyldt med skæl i pelsen, har i et godt råd til dette??? det er kommet mere frem efter han har fået lidt pelspleje?? det skal siges han er langhåret, men blev klippet helt kort for 3 måneder siden, så han er stadige temmelig kort håret!

mvh jannie

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skæl i pelsen
  • #1   5. okt 2008 da vi havde vores hund så sagde dyrelægen at vi skulle putte noget olie i han's mad.. og det kan man vel også med katte, det skulle vist fjerne det smiley

• #2   5. okt 2008 okay, tør næsten ikke give ham olie, da vi i forvejen er ved at fede ham op, men noget special fedene kost fra dyrelægen, er bange for hans mave går helt i flødechock hehe!

men vil have det i mente når han er blevet lidt tykkere ;O)

• #3   5. okt 2008 hov, men tak for hjælpen :O)

• #4   5. okt 2008 så lidt smiley

• #5   5. okt 2008 men tror i ikke olie bliver for fedt for hans mave når vi i forvejen giver ham fed kost???

mvh jannie

• #6   5. okt 2008 Jeg har en Maine Coon der helst ikke vil friseres. Faktisk vil han slet ikke friseres. Så det er afsted 2 gange om året til dyrlægen, der bliver han bedøvet og så frisere jeg ham igennem så der ikke er filter osv. Men jo mere jeg frisere ham jo mere skæld kommer der frem. Min dyrlæge siger det er fordi huden ikke rigtig får luft gennem de totter der er i pelsen, og så når jeg få friseret ibund så løsner det sig. Det jeg vil frem til (ad denne lange omvej) er at du skriver han er blevet klippet for noget tid siden.... Så måske er det derfor og blandet det at du giver ham den pelspleje han har brug for. Så nu er huden begyndt at ånde igen. Mit gæt (som almindelig katte ejer) er at det går i sig selv igen når balancen i hans hud og pels kommer på plads. Det er fordi du gør det så godt for ham.... Hihihi...

• #7   5. okt 2008 tror lige jeg spørg gamel ejer, når jeg kan få fat på hende om han har gjort det længe!
    Henriette jeg håber din teori er den der passer på min louie :O)

MB nu spørg jeg dumt kan han også få de ting når han er inde kat??? (ser lidt flov ud mens jeg stiller spørgsmålet)

men under alle omstændigheder ringer jeg lige til min dyrlæge i morgen, er blevet helt nervøs nu

mange tak for jeres hjælp

• #8   5. okt 2008 hvilken olie skal man bruge lis - og kan det også bruges hvis en kat trænger til at tage på ? kan man bruge hørfrøolie - livets olie, eller oliven olie ?

Kommentér på:
skæl i pelsen

Annonce