672 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

Misrøgt og efterlysning! Misrøgt og efterlysning!

Den anden dag, fandt jeg en tam ungkat, i boligblokkens vaskehus, en tam rigtigt sød sort hankat. Er der nogen i Horsens området der kender til det, eller ved hvem der ejer den?
- Jeg vil så sige, da vi hørte den græde hele tiden, kiggede vi nærmere på den, den er hjemmekasteret, smasket til i blod, og skåret i ryggen! Jeg er så forbavset, og ked af at folk kan være så afskyelige!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Misrøgt og efterlysning!
  • #1   11. feb 2009 Camilla, har du slettet din første tråd om det?
    Hvis ja, hvorfor?

• #2   11. feb 2009 Beanmor, nej. Jeg ringede til min dyrlæge, og vi blev enige om at det var bedst at den blev aflivet. Den skulle hvertfald ikke lide mere.

• #3   11. feb 2009 Det var dog forfærdeligt, ikke til at holde ud, at mennesker kan være så modbydelige. Stakkels stakkels kat smiley Det bør meldes til politiet. Mishandlerne må vel være nogen, der bor i blokken ...

• #4   11. feb 2009 Som jeg skrev i din første tråd om emnet, så skal en dyrlæge iflg. Dyreværnsloven indgive anmeldelse i en sådan sag.

§ 20. En dyrlæge, der bliver bekendt med, at et dyr behandles uforsvarligt, skal anmelde forholdet til politiet. Dette gælder dog ikke, hvis forholdet ikke er groft og i øvrigt straks rettes.

Og i dette tilfælde, er forholdet meget groft!

Du må lege detektiv Camilla og finde ud af, hvem der har gjort det!
    Mange af lejerne snakker vel indbyrdes?

• #5   11. feb 2009 Nej, min mormor bor også her i opgangen, og vi har været rundt og spørge, også i naboblokkene. så det er det ikke. Katten er nemlig aldrig set før. Det bliver meldt, det tager min mormor sig af, og så kommer der et stykke i avisen! I håb om at finde dem.

Mega, ja. Hanne P hun syntes jeg skulle skrive at der også var tale om misrøgt i mit indlæg smiley

• #7   11. feb 2009 Eigil, jeg kan heller ikke beskrive med ord, hvilken følelse jeg har omkring det her.
    Nej, den var ikke øremærket. smiley det har vi nemlig tjekket,

Mega, ja vi snakker indbyrdes i opgangen. Jeg slår nogen "annoncer" op rundt omkring, så jeg kan finde ud af hvem det er,e ller hvertfald gøre mit bedste på at finde ud af hvem det er der er så modbydelig! - så jeg har skam taget dedektiv hatten på smiley

• #8   11. feb 2009 Lotte, jo undskyld! - Glemte vidst at svare dig smiley Nej, jeg tog en hurtig beslutning, og så kørte vi med ham.

• #9   11. feb 2009 Jeg sætter hvartfald nogen seddler og noget op i kiosker og lignende. For jeg vil meget gerne finde dem der har gjort det! De skal ha' sin straf.

• #10   11. feb 2009 Hvor er det bare forfærdeligt! Tænk at nogle mennesker kan gøre sådan noget! Det går ud over min forstand. Godt du tog den og fik den aflivet, stakkels mis!

• #11   11. feb 2009 Hmmmm, hvordan er det muligt at hjemmekastrere - der skal godt nok mere en et par muskelbundter til at holde katten.

Jeg kunne måske nærmere tro den har været oppe at slås.

• #12   11. feb 2009 Stakkels kat. Godt i kiggede nærmere på den og hjalp den over sine lidelser, selvom det var trist den ikke var så ilde tilredt.

Lis: Mon ikke dyrlægen ved hvad han taler om når han har aflivet den.

• #13   11. feb 2009 Jeanette: Ja, der var ikke andet at gøre, den skreg af sine smerter.

• #14   11. feb 2009 Hvorfor jeg er skeptisk er fordi jeg kender metoden fra før man havde egnet narkose. Det var en overodenligt vanskelig sag - selv for professionelle.

Jeg læser det nu som det er Camillas konklussion den er ..... - men det kan være jeg tager fejl.

• #15   11. feb 2009 Zelda: Han led hvertfald, og skreg af sine smerter. det kunne jeg ikke holde ud.. det gjorde helt ondt på mig også smiley

Lis: Nej, det var ikke bare slagsmål. I den verden vi lever i, findes der mange midler der kan bedøve. Min dyrlæge vedf hvad han snakker om, og han var desuden skåret i ryggen også. Og var smasket til med blod, og det var meget mere end bare ved slagsmål! - Man kunne lige så tydeligt se snittene

• #16   11. feb 2009 Forfærdeligt - du skriver katten er tam - hvordan kan en kat der skriger så voldsomt og er i den grad mishandlet være tam. Jeg kan ikke forstå det. Den brude være helt umilig at indfange - især for en den ikke kender

• #17   11. feb 2009 BML: De kan også glæde sig til at møde mig, hvis jeg finder ud af hvem det er.

Lis: Det ved jeg ikke, men den skreg vel om hjælp, den kastede sig op af mine ben, og miavede, og ville stadig gerne snakkes lidt med.
    Tam, det var den. han var ligesom mine egne katte.

• #18   11. feb 2009 Men jeg sys det er rart at du kan se en anden konklusion også Lis. (: .. Men man kunne tydeligt se det. Det var nemlig også derfor jeg før var i tvivl om det var en dame eller herre kat, for den så yderst mærkværdig ud bagtil.

• #19   11. feb 2009 Jeg er bange for at det ikke kun er en slåskamp - en vaskekælder er vel lukket, og hvad skulle en ilde tilredt kat lave alene der?
    Hvis han var så tam, må der vel være nogen, der savner ham ... stakkels kat og stakkels katteejer smiley
    Måske bliver han efterlyst på DB fx....

• #20   11. feb 2009 Tinka, definer?! Det er en kat, som er knivståkket ned af ryggen, og nogen som selv har kastereret ham. nej, vores vaskekælder er ikke lukket, for vildkattene sover dernede på et tæppe.. Nu må du sgu holde, stakkels katteejer???? Som lemlæster sin kat? Ja, det er sgu synd., Ja nu bliver jeg sgu lettere irriteret!

• #21   11. feb 2009 Læs indlæget! det er en kat som er smidt ud og kommet hertil! og som har søgt læ for sneen !

• #23   11. feb 2009 Lis - Jeg ved ikke, om det stadig praktiseres, men før i tiden var det ret brugt at sætte katten ned i en gummistøvle med hovedet først.
    Det har en gammel dyrlæge fortalt mig.

Og jo, en tam kat med mange smerter er IKKE svær at tage op.
    Taler af erfaring.

• #25   11. feb 2009 Den havde grøn i afføringen og opkast. Katten er ikke set herfør, da min mormor og morfar går meget op i hvem der er her af katte. Det er altså en som er blevet smidt af! - det kan jo selvfølgelig være, jeg ved bare at den er aflivet, og ikke kunne redes. Hvad skulle jeg ha' gjort ellers? ..

• #26   11. feb 2009 Føj jeg bliver helt dårlig af at læse denne tråd... stakkels stakkels mis. Jeg håber man finder frem til gerningsmanden hvem vedkommende så er og at vedkommende får en hård straf.

Godt du fik afsluttet dens lidelser Camilla, den kunne jo have lidt en langsom død af forblødning og med store smerter smiley

• #27   11. feb 2009 Min dyrlæge kan osse historien om at putte katten i en gummistøvle - Tror de hører om den på skolen, for min dyrlæge har ikke selv oplevet det, men kun hørt om "gamle dage"
    Men ONDT det er det - stakkels kat

• #28   11. feb 2009 Den havde lidt i 2 dage, og det var rigeligt! Så nu har den fået fred, Jeg håber også at vi finder gerningsmanden.. Han/hun skal ikke glæde sig! smiley

• #29   11. feb 2009
    **Tinka, definer?! Det er en kat, som er knivståkket ned af ryggen, og nogen som selv har kastereret ham. nej, vores vaskekælder er ikke lukket, for vildkattene sover dernede på et tæppe.. Nu må du sgu holde, stakkels katteejer???? Som lemlæster sin kat? Ja, det er sgu synd., Ja nu bliver jeg sgu lettere irriteret!

Læs indlæget! det er en kat som er smidt ud og kommet hertil! og som har søgt læ for sneen !**

Definere hvad? Jeg fatter ikke en dyt af, hvad det er du hidser dig op over ved det jeg har skrevet :S Måske skulle du lige læse mit indlæg igen. (Lis skriver noget om slåskamp)

Og hvorfra skulle jeg vide, at det er en kat, der er smidt ud og har søgt læ for sneen i et åbent vaskehus?

Og hvordan kan du i øvrigt være sikker på, at det er kattens ejer, der selv har mishandlet den?! En kælen tillidsfuld kat har da næppe en ejer, der mishandler den sådan.
    Hvordan kan du udelukke, at katten er elsket af sin ejer? Katten kan være løbet væk og blevet indfanget af en psykopat, der har mishandlet den? Det kan sagtens være tilfældet, og jeg KAN jeg love dig for, at jeg i så fald har ondt af kattens ejer!

• #30   11. feb 2009 2 dage?

• #31   11. feb 2009 Tinka - jeg tror at hun havde katten i 2 dage, før den blev aflivet.....

• #32   11. feb 2009 Nåeh, det havde jeg ikke forstået.

• #33   11. feb 2009 Hej Camilla............Du har været den lille kats redning for en forfærdelig lidelse fordi du handlede hurtigt og fik den aflivet.........jeg syntes det er lige så forfærteligt for dig at skulle opleve det du har har været igennem............og det sidder sikkert i din hukommelse i mange år frem.....uanset om det er ejeren selv eller en psykopat som kommer udefra skal vedkommendene bare findes og jeg håber at du har heldet med dig.......har du mulighed for at gå til din lokale avis og evt. medierne med denne sag.......vil der måske komme en hurtigere opklaring......fy for saten at nogle mennesker kan være så syge og måske oven i købet more sig over situationen..........De vildkatte som er i kælderen er måske en af dem du har fundet og nogle har måske muntret sig med at slagte en af dem i kælderen. Når en kat er syg eller såret har den tildenser til at søge ekstra omsorg og opmærksomhed og søger tryghed og det kan en vildkat også.............men jeg ønsker dig held og lykke og tak dig selv for den gode gerning du gør...kh. Løverne

• #34   12. feb 2009 Tinka : Ja, undskyld. selvfølgelig kan det det, men vi bor ud for store trafikerede veje, og den har aldrig været her før. den var tyk, og havde en lækker pels, 9ingen snask i øjne osv. jeg er sikker på at hvis du havde set den, så ville du også ha' bedømt den til at være blevet smidt af. Jeg ved godt at der er en åben chance for at det kan ha' været en psykopat, men der er ligeså stor chance for at det er en som ikke ville ha' katten mere. Vi bor i et kvarter hvor der tit og ofte før har været katte som bare bliver smidt ud, når lejeren flytter igen. Boligblokkens konklusion var altså at det måske er en der er blevet lidt træt af katten, måske er den begyndt at strinte lidt, fordi der er så mange hunkatte i løb? Og så har de måske selv kastereret den? . Men det kan også være en eller anden hjernedød stodder. - Jeg var ikke klar over at det var Lis' indlæg du kommenterede, sorry. agen kommer i den lokale avis, i håb om nogen melder sig, eller nogen der måske ved noget om hvem katten tilhører.

Pia: Tusind tak. Ja, det var en lidt grim oplevelse, jeg godt kunne være foruden. Tak for de rosende ord!

• #35   12. feb 2009 Vil også bare sige at du har gjort det rigtige, for uanset hvem der havde gjort det, så har du gjort hvad der var bedst for katten smiley

• #36   12. feb 2009 Aleksandra, tak smiley jeg føler hvertfald det er det bedste.

Kommentér på:
Misrøgt og efterlysning!

Annonce