597 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Hvem kontakter man, hvis ikke Falk?? Hvem kontakter man, hvis ikke Falk??

Er der nogen der ved hjem man kan kontakte, hvis man finder en dødt dyr på vejen, hvis man er i en kommune der ikke har en aftale med falk??

Dette problem stod jeg nemlig i tirsdag aften.. skulle lige en tur i blockbuster hvor jeg fandt en død kat på vejen smiley men jeg tænkte da at den ikke bare bør ligge der og ejeren ville sikkert også vide hvad der var sket.. så jeg prøvede at ringe til falk men det viste sig at kommunen jeg var i (mellem bagsværd og lyngby) ikke havde en aftale med falk så de kunne ikke gøre noget..

skulle den så bare blive liggende der og blive hent flad??

endte så med at prøve at ringe til dyrlægevagten som heldigvis ville tage den ind, så jeg endte med at køre den stakkels kat derhen selv..

Jeg fatter virkelig ikke hvorfor alle kommuner ikke har den aftale med Falk...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvem kontakter man, hvis ikke Falk??
  • #1   27. feb 2009 Håber ikke, der bliver en næste gang, men gør der, så ring til Teknisk Forvaltning, Vejvæsenet, i din kommune.

• #2   27. feb 2009 du kan tage den med til dyrlægen så den kan tjekkes om den er mærket (chippet hvis der ikke er nogen synlig øremærke)

• #3   27. feb 2009 nej... du skal ringe til falck... for ellers kommer man selv til at stå med regningen--- dyrenes beskyttelse har en landsdækkende aftale med falck at de SKAL hente syge, eller tilskade kommende dyr og bringe til nærmeste dyreklinik.... Så betaler db

• #5   27. feb 2009 *Mega*:
    heller ikke mig.. men det kan jo desværre ikke ungås med alle de fritløbende katte og uopmærksomme billister smiley

T.J.:
    Det var jo oz lige præcis hvad jeg gjorde men det var jo udenfor deres normale åbningstid så jeg var bare heldig at dyrlæge vagten stadig var på klinikken.

Lige præcis det gælder ikke døde dyr.. men mener stadig ikke at de bare bør blive liggende..

Kommentér på:
Hvem kontakter man, hvis ikke Falk??

Annonce