611 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

HJÆLP ! Den er helt gal med tiløberen! HJÆLP ! Den er helt gal med tiløberen!

Endnu engang må jeg skrive og spørge jer omkring den lille søde tilløber killing jeg har smiley De er jer der har set mine andre indlæg ville se hvor meget på skideren jeg er smiley
I går da jeg så kommer op fra kælderen ligger den ude på trappen og jeg siger selvfølgelig hej og gå nu hjem som jeg plejer når jeg ser den . Da den rejste sig for at gå støttede den slet ikke på sit bagben og ku ved nærmere eftersyn se at det var meget hævet . Den blev bange for noget og løb afsted på de andre 3 ben . problemet er så bare det , at hvis jeg tager den til dyrlæge er det for egen regning , hvilket jeg selvfølgelig os godt forstår , men Eftersom at min egen mis Asti selv har været meget syg , er min opsparings OG lønkonto rippet og i minus smiley

KÆRE KG ! Hva skal jeg stille op med den lille stakkel ? har ikke set den i dag overhovedet , men det er heller ikk hver dag jeg ser den .

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP ! Den er helt gal med tiløberen!
  • #1   28. aug 2010 jeg ville tage kontakt til dansk dyreværn og høre om de kan hjælpe dig for en tilløber skal man da ikke selv betale for så vidt jeg ved...... under alle omstændigheder ville en aflivning være bedre end et liv i smerter smiley selvom jeg håber der findes en løsning for den lille stakkel

Held og lykke med det smiley

• #2   28. aug 2010 Har så frygtelig ondt af den smiley

• #3   28. aug 2010 ja det er aldrig rart når et dyr lider.... har du prøvet falck, de kommer da nogen gange og fanger dyr ind og aflevere dem på internaterne

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #4   28. aug 2010 Hvor er det dog synd for det lille pus smiley Hvor gamle tror du den er? Og kan du ikke selv tage den til dig, ser du har 1 kat eller du må måske ikke have flere katte. ? smiley

• #5   28. aug 2010 Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, da den var gal med sofus som jo var min tilløber, ringede jeg forgæves alle steder, og endte med selv at måtte betale for dyrlægen ....

håber du finder ud af det ...

hilsen betina

• #6   28. aug 2010 Janne , må kun ha en kat , så det dur ikk smiley

Jeg ved snart ikk hva jeg skal gøre altså smiley den har jo halsbånd og øretatoo , så man tror jo enlig at den har et hjem , men den render jo her hele tiden nærmest :s

• Janne.*

#7   28. aug 2010 Kan du ikke tage den til dyrlægen, så h"n kan se i dens øretatoo om det er registreret nogen steder og håbe der igennem man kan finde ejeren af katten.

• #8   28. aug 2010 Janne . jeg har prøvet ALT med at finde den ejer , løbesedler tjekket øremærke , og den er ikke registreret nogen steder , min dyrlæge har kontaktet den dyrlæge der har lavet den , men den dyrlæge havde ikke meget mellem ørene , for han havde ikk navnet på ejeren :s

• Janne.*

#9   28. aug 2010 Enten kan katten ikke finde hjem eller er selv rendt hjemmefra, som nogen katte gør hvis de ikke føler sig godt tilpas i det hjem de har fået. smiley

• Janne.*

#10   28. aug 2010 Er der slet ikke nogen der vil hjælpe det stakkels pus med et godt kærligt hjem. smiley Jeg bor desværre alt for langt væk.

• Janne.*

#11   28. aug 2010 Kan du ikke beskrive katten, hvor gammel den er og hvordan den ser ud ? smiley Eller tage et billede af katten smiley

• #12   28. aug 2010 Ej det er jeg godt nok ked af at høre Pulleh... Du bor desværre stadig for langt væk smiley Flyt tættere på ;P

• #13   28. aug 2010 Janne , kig i fotoalbummet : Fundet kat ! Der er billeder .
    Kender ikk umiddelbart nogen nej smiley Hmm .

• Janne.*

#14   28. aug 2010 Nøjjj hvor er den kær,:-) men den ser heldigvis ikke så tynd ud, så vidt jeg kan se på billederne.

• #15   28. aug 2010 nej det er ikk sygeligt , heldigvis , men den vejer ikk nok , det kan jeg mærke , kan mærke dens ribben .

• #16   28. aug 2010 Uha Pulleh. Det er jo en ulidelig situation du står i og rigtig synd for den lille tilløber. Som en allersidste udvej ville jeg prøve at kontakte din lokale avis og fortælle dem den triste historie. Gerne med en dyrlæge der ikke aner hvem hans kunder er osv osv. Og naturligvis at det lille skind nu halter og vi går vinteren i møde. Jeg har desværre ikke mulighed for at have den heller, men jeg håber for den lille stakkels skyld at der snart bliver fundet en løsning.

• #17   28. aug 2010 Jeg ville ringe til falck på tlf 70 10 20 30 og forklare at du har en tilløber som du har prøvet at finde ejer på, da den er øremærket, men at du kun kommer frem til hvilken dyrlæge der har øremærket den, og at denne dyrlæge ikke kender ejer (selvom det jo burde stå i dens journal)
    Fortæl at nu er den kommet til skade, og du ikke kan ta dig af den, for falck SKAL hjælpe dyr i nød, så det er bidene nødvendigt at du forklare i store vendinger at den er kommet tilskade med benet....

Ellers skriv igen, vi må kunne finde ud af det....

• #18   28. aug 2010 har du prøvet at ringe til kattens værn, eller nærmeste internat. De må kunne finde ejeren, hvis den er øremærket.

• #19   28. aug 2010 kan du ikke have den på badeværelset til du finder et hjem til den, der er varme og ro og der kan du lukke døren for din anden kat.
    synes det er synd ikke at gøre noget for at hjælpe den

• #20   28. aug 2010 hej kan se du bor samme sted som os, mener at herning dyrehospital også har en afdeling af kattes værn, du kan evt prøve at søge på det. det er tæt på.
    kan godt forstå at du ikke selv vil ofre dyrlæge.
    du kan evt også lave en annonce hvor den gives bort,for hvis ejeren havde ønsket killingen tilbage, tror jeg de ville have sat opslag op og tjekket alle steder med opslag osv for at finde katten.
    vores ene kat var engang væk i tre dage og vi kørte byen rundt og stemte dørklokker for at finde katten , men den kom selv hjem efter 3 dage ( og beklagede sig over at madskålen var tom - griner )

• #21   28. aug 2010 Øv for en kattepine, Pulleh.
    Du har fremlyst her og der og alle vegne, ik'? Og har du kigget i halsbåndet, om der er et telefonnummer? Har du smidt sedler i alle postkasser i nabolaget?

Det lyder slemt med benet :(. Træls at måtte ringe til Falck, men der er vel næsten ikke andet at gøre, hvis kattens ejer ikke kan findes, og ingen internater har plads smiley

Eller hvad med den dyrlæge, du har haft kontakt til før i forbindelse med aflæsning af øremærke. Kunne h*n måske hjælpe nu hvor det er akut med dårligt ben?...

• #22   29. aug 2010 Mange tak for indlæggende , har forsøgt at ringe til kattens værn , men ham der står for området her holder ferie i øjeblikket :s Og jeg har hørt en lille fugl synge om at hvis jeg ringer til falck vil de bare aflive den , og for søren hvor ville jeg være ked af hvis det sku ske , det er den sødeste , mest kælne lille mis jeg længe har set , og sys den fortjener en ærlig chance !

Tinka , jeg har fremlyst her og der og alle vegne , men uden held . smiley
    og hvis jeg havde pengene til det , havde jeg fået ordnet dens ben , men Asti har været en dyr dame efter sin bakterielle sygdom oveni købet med en stor allergisk reaktion oven i smiley

Internatet i Brande , har jeg kontaktet , de ville gerne hjælpe , men havde ikke en eneste plads ledig ØV ! smiley

Har slet ikk set den siden i går middags , er så nervøs for om den ligger et sted og er døende smiley

• #23   29. aug 2010 Jeg ville også være helt færdig, hvis jeg blev nødt til at lade Falck afhente en tilskadekommen kat. Men (som du også selv er nervøs for) katten kan jo ligge hjælpeløs et sted smiley
    Og måske er det så alvorligt med benet, at katten, selv hvis den skulle blive behandlet, kan have behov for efterfølgende ro, husly og pleje, og hvis der ikke er nogen steder, den kan være, så nytter det jo ikke.

Havde Brande Internat ellers nogle gode råd?
    Jeg håber, det bare er mig, der er fattig på ideer, men udfra det, du fortæller, kan jeg ikke lige se anden mulighed end at lade Falcks dyreambulance hente katten ... hvis du finder den.

• #24   29. aug 2010 Dyreinternatet sagde ikk andet end at jeg selv ku tage katten ind smiley øv hvor er det altså surt , håber jeg finder den i dag , i det mindste for at se om den er okay .

Kommentér på:
HJÆLP ! Den er helt gal med tiløberen!

Annonce