888 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Syg kat. Syg kat.

Hej alle.

Jeg har et spørgsmål ..

Min kat bor hos mine forældre, og er udekat.
Den har en hudsygdom, så når den får lopper, så klør det mere end normalt, og han taber pelsen. Han får selvfølgelig loppekur hele tiden og noget medicin fra lægen mod hudsygdommen. Han har konstant lopper her i sommerperioden. Kan det være fordi naboens kat og hund har lopper, og de ikke gør noget?
Når, men nu synes jeg det må stoppe. Det er for synd for ham!
Nu kommer spørgsmålet så. Skal jeg tage hjem til mig, og lade ham være indekat? Det synes jeg jo også er synd, når han har været udekat ALTID. Eller skal jeg aflive ham? Han vil jo altid have sygdommen, men måske vil han ikke få lopper, når han er inde?
Hvad havde i gjort?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Syg kat.
  • #1   23. jul 2011 jeg ville prøve og tage ham ind og se om han kan affinde sig med det..

• #2   23. jul 2011 Hvis den får lopper trods loppekur, så ville jeg vælge et andet mærke. Den kan også få forbyggende loppekur ved dyrlægen som varer ½ år af gangen.

• #3   23. jul 2011 Jamen han får alt, hvad dyrlægen anbefaler. Vi har stort set prøvet alle mærker.

• #4   24. jul 2011 Hvad er det for en hudsygdom? Kan det være pga. den han klør sig?

**Alle mærker **... der er vel egentlig ikke så mange mange mærker. Men Advantage må jo så være prøvet.

Jeg går ud fra at han er glad for at være ude, og så synes jeg det er synd at gøre ham til indekat. I stedet ville jeg købe noget Advantage og forære til naboen, så de kan få deres dyr behandlet.

Også vigtigt at behandle omgivelserne mod lopper. Måske rigelig støvsugning og vask af alle dyner puder, tekstiler (eller komme tekstiler i fryser) rækker.

Man kan få Frontline til at sprøjte omgivelser, men om det virker, ved jeg ikke, og ved heller ikke om det må bruges sammen med andre loppepipetter.

Hvis han virkelig bliver tyndpelset i nakken, så nytter det vel forresten ikke at bruge pipetter....
    Så må han i stedet have loppeforebyggende indsprøjtning ved dyrlægen, som Maria foreslår.

Forresten, prøv at søge på "lopper" i forum. der har været en del tråde om emnet.

Nu ved jeg jo ikke hvilken hudsygdom der er tale om, men hvis det er noget (foder)allergi, kan du også prøve at søge efter dette på forum.

• #5   24. jul 2011 Det er forresten loppeallergi han har.

Jeg ved ikke, hvad han har fået. Han bor hos min mor, hun sørger for det, men han får jo hvad dyrlægen siger han skal have.
    Og ja hun har også sprøjtet indendøre. Det virker faktisk rigtig godt!
    Det med at forære naboen noget loppemiddel, ja jeg ved ikke om det kommer til at virke. smiley De bor et sted med SÅ mange katte, vi ved bare at naboen bla. er en af dem, der ikke gøre noget ved det.

• #6   24. jul 2011 Hvis det er loppeallergi, så hjælper kun loppeudryddelse.

Kan det være din mor kun har brugt Frontline?...Rigtig mange oplever desværre, at Frontline slet ikke virker (søg selv i tråde om lopper).

Måske er det bedste i dette tilfælde det middel der gives som indsprøjtning (... kan ikke lige huske hvad det hedder, men det ved dyrlægen ... eller det er nævnt i nogle af "loppe-trådene").

Ellers er der Advantage Vet. som de fleste har god effekt af smiley Kuren skal gentages med 3-4 ugers mellemrum. (læs indlægsseddel i pakken).

En damprenser til at rengøre tæpper osv. i huset (og dræbe pupper og loppeæg) ville måske ikke være så tosset. Den kan jo også bruges til andet rengøring.

Og fandes med de naboer smiley

Håber det må lykkes at komme af med de lopper.

• #7   25. jul 2011 Tinka - det medicin jeg omtaler, det er en sprøjte fra dyrlægen mod loppe allergi, og han får loppekuren samtidig. Vi har prøvet mange forskellige mærker. Sidst var vi oppe og skulle betale 500 kr., for to omgange.
    Derfor spørger jeg jer : indekat eller aflivning.
    Det har stået på i så lang tid nu med så meget forskelligt, at nu må det høre op!

• #9   25. jul 2011 Jeg kan ikke anbefale aflivning "bare" pga. loppeallergi. Men at gøre en fritløber til indekat, kan jeg heller ikke anbefale. Tænker at der MÅ være en måde at komme de lopper til livs.

• #10   25. jul 2011 Tinka - vi har jo prøvet alt! Og det har stået på i nogle år efterhånde, og jeg vil ikke byde min kat det mere.

Solveig - jeg er nemlig også i det dilemma og jeg vil byde min kat det.

Kommentér på:
Syg kat.

Annonce