Syg kat. Syg kat.
Hej alle.
Jeg har et spørgsmål ..
Min kat bor hos mine forældre, og er udekat.
Den har en hudsygdom, så når den får lopper, så klør det mere end normalt, og han taber pelsen. Han får selvfølgelig loppekur hele tiden og noget medicin fra lægen mod hudsygdommen. Han har konstant lopper her i sommerperioden. Kan det være fordi naboens kat og hund har lopper, og de ikke gør noget?
Når, men nu synes jeg det må stoppe. Det er for synd for ham!
Nu kommer spørgsmålet så. Skal jeg tage hjem til mig, og lade ham være indekat? Det synes jeg jo også er synd, når han har været udekat ALTID. Eller skal jeg aflive ham? Han vil jo altid have sygdommen, men måske vil han ikke få lopper, når han er inde?
Hvad havde i gjort?
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 15 Svar: 87
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.218
nov 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 36
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
**Alle mærker **... der er vel egentlig ikke så mange mange mærker. Men Advantage må jo så være prøvet.
Jeg går ud fra at han er glad for at være ude, og så synes jeg det er synd at gøre ham til indekat. I stedet ville jeg købe noget Advantage og forære til naboen, så de kan få deres dyr behandlet.
Også vigtigt at behandle omgivelserne mod lopper. Måske rigelig støvsugning og vask af alle dyner puder, tekstiler (eller komme tekstiler i fryser) rækker.
Man kan få Frontline til at sprøjte omgivelser, men om det virker, ved jeg ikke, og ved heller ikke om det må bruges sammen med andre loppepipetter.
Hvis han virkelig bliver tyndpelset i nakken, så nytter det vel forresten ikke at bruge pipetter....
Så må han i stedet have loppeforebyggende indsprøjtning ved dyrlægen, som Maria foreslår.
Forresten, prøv at søge på "lopper" i forum. der har været en del tråde om emnet.
Nu ved jeg jo ikke hvilken hudsygdom der er tale om, men hvis det er noget (foder)allergi, kan du også prøve at søge efter dette på forum.
nov 2007
Jeg ved ikke, hvad han har fået. Han bor hos min mor, hun sørger for det, men han får jo hvad dyrlægen siger han skal have.
Og ja hun har også sprøjtet indendøre. Det virker faktisk rigtig godt!
Det med at forære naboen noget loppemiddel, ja jeg ved ikke om det kommer til at virke.
dec 2006
Kan det være din mor kun har brugt Frontline?...Rigtig mange oplever desværre, at Frontline slet ikke virker (søg selv i tråde om lopper).
Måske er det bedste i dette tilfælde det middel der gives som indsprøjtning (... kan ikke lige huske hvad det hedder, men det ved dyrlægen ... eller det er nævnt i nogle af "loppe-trådene").
Ellers er der Advantage Vet. som de fleste har god effekt af
En damprenser til at rengøre tæpper osv. i huset (og dræbe pupper og loppeæg) ville måske ikke være så tosset. Den kan jo også bruges til andet rengøring.
Og fandes med de naboer
Håber det må lykkes at komme af med de lopper.
nov 2007
Derfor spørger jeg jer : indekat eller aflivning.
Det har stået på i så lang tid nu med så meget forskelligt, at nu må det høre op!
dec 2006
nov 2007
Solveig - jeg er nemlig også i det dilemma og jeg vil byde min kat det.
Syg kat.