håndtering af adfærd?? håndtering af adfærd??
Hej KG
Jeg har lige købt et helt bundt nye drillepinde til BimBam og Trouble. Som de er helt vilde med. Desværre er Trouble begyndt at virke lidt besat, især til en bestemt pind, lidt ala Gollum fra ringenes herre.
Når man leger med dem (kan ikke undgå de ikke begge kommer), så fanger trouble den med munden, og så stikker han af. Han knurre helt vildt af BimBam.
Hvilket ikke som sådan er problemet, problemet er at han kan rende rundt med den i munden i timer, og han render bare og knurre, så BimBam kan ikke rigtig være nogle steder da hun acceptere han beder hende om at blive væk. Men det er jo synd for hende at hun ikke kan komme op i sofaen til os, fordi han synes kun han skal være her.
Hvordan skal jeg tackle det? Jeg har svært ved at skulle "straffe/skælde ud" fordi han har et velfungerende sprog, og jeg er bange for, at hvis man lære ham man ikke må advare, så går han skridtet videre.
De elsker ellers hinanden, og leger og putter, jeg må også sagtens komme til hans drillepind, så bliver han bare helt kæle?
Jeg måtte fjerne den fra ham igår fordi det blev sådan helt "sygeligt", og han rendte bare ledte efter den, selvom jeg serverede mad???
Hvordan skal jeg tackle det?
Mange tak på forhånd
Undskyld det blev lidt langt
sep 2010
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 217
sep 2010
Mette S - Har du aktiveret din kat i dag? ;o) .
Tak for rådet
jun 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 909
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
sep 2010
Marianne
Det er ihvertfald ikke svært at regne ud, at det er et "bytte" han render rundt med :)Og det gør heller ingenting, Det blev bare for voldsomt, så BimBam ikke kunne være i samme rum som ham, og sådan skal det heller ikke være for hende
Men som du selv giver mig ret i, så skal han ikke have skæld ud, det virker ihvertfald helt ulogisk for mig at irettesætte en naturlig adfærd, og udelukke ham for at kommunikere. Selvom det er et tam dyr, skal det stadig kunne kommunikere med hinanden, om det er "hvor er du dejlig", eller "gå væk..nu.." er jo underordnet i mit hoved, ellers kan de ikke begå sig sammen jo
Men jeg var bare i tvivl hvordan jeg lige skulle håndtere det
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 9 Svar: 109
Min ene kat fandt en opvaske handske (En fancy en med fjer på osv) - meget mærkeligt, men han var helt vild med den! Han blev ved med at gnaske i den og lege med den, og kom min anden kat i nærheden knurrede han :S
Jeg valgte så bare at tage den fra ham og smide den ud.
apr 2009
Følger: 19 Følgere: 17 Emner: 43 Svar: 663
Ganske naturlig adfærd
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
sep 2010
Line *ClumsyCoon* N
Har aldrig betvivlet at det var naturlig adfærd, men BimBam skal også kunne være i lejligheden jo
Vi gør som rådene siger her i tråden, og det fungere fint
håndtering af adfærd??