539 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

håndtering af adfærd?? håndtering af adfærd??

Hej KG smiley

Jeg har lige købt et helt bundt nye drillepinde til BimBam og Trouble. Som de er helt vilde med. Desværre er Trouble begyndt at virke lidt besat, især til en bestemt pind, lidt ala Gollum fra ringenes herre. smiley

Når man leger med dem (kan ikke undgå de ikke begge kommer), så fanger trouble den med munden, og så stikker han af. Han knurre helt vildt af BimBam.

Hvilket ikke som sådan er problemet, problemet er at han kan rende rundt med den i munden i timer, og han render bare og knurre, så BimBam kan ikke rigtig være nogle steder da hun acceptere han beder hende om at blive væk. Men det er jo synd for hende at hun ikke kan komme op i sofaen til os, fordi han synes kun han skal være her.

Hvordan skal jeg tackle det? Jeg har svært ved at skulle "straffe/skælde ud" fordi han har et velfungerende sprog, og jeg er bange for, at hvis man lære ham man ikke må advare, så går han skridtet videre.

De elsker ellers hinanden, og leger og putter, jeg må også sagtens komme til hans drillepind, så bliver han bare helt kæle?

Jeg måtte fjerne den fra ham igår fordi det blev sådan helt "sygeligt", og han rendte bare ledte efter den, selvom jeg serverede mad???

Hvordan skal jeg tackle det?

Mange tak på forhånd smiley

Undskyld det blev lidt langt smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Have mand 500 kr.
  • Nedtagning af ladeboks 1.000 kr.
  • hækklipning 1.490 kr.
  • Installation af vaskemaskine og tørretumbler 1.500 kr.
  • Rulle en rullegardin op 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  håndtering af adfærd??
  • #2   9. sep 2011 De er indekatte da jeg bor i lejlighed, og især trouble har behov for mere motion, end hvad han giver sig selv. Og så har jeg jo fundet ud af at de synes det er rigtig sjovt, og de finder dem selv frem og leger med dem også uden problemer (altså dutterne i soren), det er bare en bestemt pind trouble går helt amok over. Jeg har pakket den væk, da jeg ikke brød mig om hans adfærd overfor BimBam.

• #3   9. sep 2011
    Mette S - Har du aktiveret din kat i dag? ;o) .

Tak for rådet smiley Jeg vil lade ham lege lidt med den en gang imellem, og se om det hjælper. men så kun sammen med mig, så han ikke lukker BimBam helt ude af fælleskabet smiley Der er også andre drillepinde vi leger med smiley

• #4   9. sep 2011 vil sige sådan reagerer min også overfor nyt legetøj i form af minkhaler. rævehaler og sådan så når han får en ny så får han den i begrænset omfang til at starte med de første par dage og når han så slapper mere af så får han den på fuld tid

• #5   9. sep 2011 Det er sådan set helt naturlig adfærd, som så har taget lidt overhånd. Jeg vil anbefale det samme som Mette og hun ved hvad hun taler om. Det er nemlig rigtig vigtigt at aktivere indekatte og her får han tydeligt brugt hans jagtinstinkter. Du har ret, skæld ud skal han ikke have.

• #6   9. sep 2011 Tak for jeres svar smiley

Marianne

Det er ihvertfald ikke svært at regne ud, at det er et "bytte" han render rundt med :)Og det gør heller ingenting, Det blev bare for voldsomt, så BimBam ikke kunne være i samme rum som ham, og sådan skal det heller ikke være for hende smiley

Men som du selv giver mig ret i, så skal han ikke have skæld ud, det virker ihvertfald helt ulogisk for mig at irettesætte en naturlig adfærd, og udelukke ham for at kommunikere. Selvom det er et tam dyr, skal det stadig kunne kommunikere med hinanden, om det er "hvor er du dejlig", eller "gå væk..nu.." er jo underordnet i mit hoved, ellers kan de ikke begå sig sammen jo smiley

Men jeg var bare i tvivl hvordan jeg lige skulle håndtere det smiley Så dejligt med nogle gode råd smiley

• #7   9. sep 2011 Følger lige med =)

Min ene kat fandt en opvaske handske (En fancy en med fjer på osv) - meget mærkeligt, men han var helt vild med den! Han blev ved med at gnaske i den og lege med den, og kom min anden kat i nærheden knurrede han :S

Jeg valgte så bare at tage den fra ham og smide den ud.

• #8   10. sep 2011 Enig med Mette og Marianne!

Ganske naturlig adfærd smiley Lad kattene være katte...

• #9   10. sep 2011 Vores går helt berserk psycho kat over en lille fejekost jeg bruger til at feje smågrus op rundt om kattebakken smiley

• #10   11. sep 2011
    Line *ClumsyCoon* N

Har aldrig betvivlet at det var naturlig adfærd, men BimBam skal også kunne være i lejligheden jo smiley

Vi gør som rådene siger her i tråden, og det fungere fint smiley

Kommentér på:
håndtering af adfærd??

Annonce