8. sep 2011 Følger: 10 Følgere: 17 Katte: 6 Emner: 30 Svar: 1.015
2. sundhedstjek og kastarering 2. sundhedstjek og kastarering
Ja, så er vi altså blevet indehavere af to kastrater.
Mickey og McQueen er blevet "skåret i" idag som sarah på 7 år har udtrykt det.
De er nu 18 uger gamle. Trunterne vejer nu
Mickey: 2700 gr
McQueen: 2403 gr.
De er stadig en smule utilbens, men har det godt.
De er blevet øretatorveret samtidig med, SÅ NU ER HALSBÅNDENE SMIDT UD! De bar elastikhalsbånd i nogle uger og kun mens vi var hjemme. lad det være sagt med det samme. det er en SKRØNE at de ikke kan komme ud af elastikhalsbåndene. det har McQueen bevist for os flere gange, selvom det ikke sad løst på ham.
Dyrlægerne havde ingen bemærkninger til dem.
Et ? Skal de starte op på kattefoder for neutralisrede katte nu eller skal de vente til de bliver 1 år. Dyrlægen her sagde at vi skulle starte med det samme. Men det er jo lavet til voksne katte. Så kan det virkelig være sandt at det er NU og ikke når de bliver 1 år? Er det i grunden ikke bedst at mikse killingefoderet med neutraliserings-foderet?
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 17 Katte: 6 Emner: 30 Svar: 1.015
dec 2007
Følger: 13 Følgere: 17 Katte: 5 Emner: 9 Svar: 330
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Så jeg ville bare give et ordentligt 'normalt' voksen foder.
Men det er faktisk kun fordi vi gerne vil have killingemaden ædt at vi giver ham det til 1 år, ellers var vi startet med voksenmaden omkring nu - og den lille nye får ikke killingemad til 1 års alderen.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
sep 2011
sep 2011
sep 2011
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 8 Emner: 57 Svar: 678
fodrer du med et godt kvalitetsprodukt, og det er IKKE de produkter med bla. meget magnesium - så burde det ikke være noget problem.
Jeg vil start med at spørge hvad du fodrer med nu, og om dine katte er fede?
Jeg anbefaler selv Sanabell eller Porte Felina foder, som er et super godt produkt hver i sær, og vi har ikke syge katte på de 2 produkter - jeg opdrætter birmaer og rigtige mange af mine kattekillinger og venners katte køber på disse produkter uden problemer
Hilsen Heidi og birmabanden fra COn Meo
PS vær obs på, at dyrlægen tjener tons vis af penge på deres foderprodukter - godt mersalg uden at det givetvis er det bedste foder for vores katte
sep 2011
Det er netop det jeg tænker - salget af deres eget foder også tildels osse, at dette er "standard-rådet". Minnie får Hills til katte over 7 år og killingerne får Hills killingefoder samt noget vådfoder til killinger. De er pæne, slanke katte allesammen.
Killingernes tørfoder er købt hos dyrlægen. Men normalen er at vi handler foderet og diverse andet i den lokale MaxiZoo.
2. sundhedstjek og kastarering