726 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

2. sundhedstjek og kastarering 2. sundhedstjek og kastarering

Ja, så er vi altså blevet indehavere af to kastrater.

Mickey og McQueen er blevet "skåret i" idag som sarah på 7 år har udtrykt det.

De er nu 18 uger gamle. Trunterne vejer nu

Mickey: 2700 gr
McQueen: 2403 gr.

De er stadig en smule utilbens, men har det godt.

De er blevet øretatorveret samtidig med, SÅ NU ER HALSBÅNDENE SMIDT UD! De bar elastikhalsbånd i nogle uger og kun mens vi var hjemme. lad det være sagt med det samme. det er en SKRØNE at de ikke kan komme ud af elastikhalsbåndene. det har McQueen bevist for os flere gange, selvom det ikke sad løst på ham.

Dyrlægerne havde ingen bemærkninger til dem.

Et ? Skal de starte op på kattefoder for neutralisrede katte nu eller skal de vente til de bliver 1 år. Dyrlægen her sagde at vi skulle starte med det samme. Men det er jo lavet til voksne katte. Så kan det virkelig være sandt at det er NU og ikke når de bliver 1 år? Er det i grunden ikke bedst at mikse killingefoderet med neutraliserings-foderet?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2. sundhedstjek og kastarering
  • #2   24. okt 2011 Det er pga den øgede risiko for nyresten samt at deres stofskifte nu ville blive let nedsat. Jeg undrede mig over det fordi de stadig kun er 18 uger og vel har brug for killingefoderet til 1 års alderen. Det med stofskiftet ville jeg ikke købe neutraliserings-foder for. De er fritløbere. Jeg tror at dette primært er tiltænkt indekatte.

• #4   24. okt 2011 Jeg ville fortsætte med killingefoderet til de er et år.

• #6   24. okt 2011 Vores får killinge foder til 1 år. Men jeg vil heller aldrig give noget "special mad" til kastrerede. Her får de bare ordentligt mad der mætter hurtigt så de ikke bliver overvægtige. Og nyre/urinvejsproblemer er godt afhjulpet ved at give dem nok væske i form af flere vandskåle eller vandfontæne så de kan få skyllet ordentligt igennem - og han er indekat 100%.
    Så jeg ville bare give et ordentligt 'normalt' voksen foder.

Men det er faktisk kun fordi vi gerne vil have killingemaden ædt at vi giver ham det til 1 år, ellers var vi startet med voksenmaden omkring nu - og den lille nye får ikke killingemad til 1 års alderen.

• #7   25. okt 2011 jeg har ALDRIG brugt specialfoder til kastrerede hankatter og i øvrigt heller ikke til hunnerne, når de blev snippet. Og jeg har aldrig haft en overvægtig kat og heller aldrig haft en kat med urinvejs eller nyrerproblemer. Jeg tror ikke det har noget at gøre med foderet at de får krystaller eller andet, det hænger sammen med for lidt vædske, som er en risiko hvis man KUN fodre med tørfoder. Marina en tidligere sygdomskonsulent siger altid 2 spsk vådfoder om dagen holder dyrlægen fra døren. Hvilket jeg kun kan give hende ret i. Giv i stedet for vådfoder 2 gange dagligt, enten fra dåse eller råt kød og så brug det foder du ellers ville have brugt.

• #8   26. okt 2011 Tusind tak allesammen. Så fortsætter vi med det nuværende foder og vådfoderet. Vi har faktisk en del vi skal have spist.

• #10   27. okt 2011 De får Hills tørfoder og vådfoder

• #11   27. okt 2011 De får kun killingefoder og jaaa, spiser lidt af Minnies tørforder osse. Men det er osse Hills

• #12   29. okt 2011 Hej Lena

fodrer du med et godt kvalitetsprodukt, og det er IKKE de produkter med bla. meget magnesium - så burde det ikke være noget problem.

Jeg vil start med at spørge hvad du fodrer med nu, og om dine katte er fede?

Jeg anbefaler selv Sanabell eller Porte Felina foder, som er et super godt produkt hver i sær, og vi har ikke syge katte på de 2 produkter - jeg opdrætter birmaer og rigtige mange af mine kattekillinger og venners katte køber på disse produkter uden problemer

Hilsen Heidi og birmabanden fra COn Meo

PS vær obs på, at dyrlægen tjener tons vis af penge på deres foderprodukter - godt mersalg uden at det givetvis er det bedste foder for vores katte

• #13   29. okt 2011 Hej Con Meo

Det er netop det jeg tænker - salget af deres eget foder også tildels osse, at dette er "standard-rådet". Minnie får Hills til katte over 7 år og killingerne får Hills killingefoder samt noget vådfoder til killinger. De er pæne, slanke katte allesammen.

Killingernes tørfoder er købt hos dyrlægen. Men normalen er at vi handler foderet og diverse andet i den lokale MaxiZoo.

Kommentér på:
2. sundhedstjek og kastarering

Annonce