Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vægkrads eller kradsetræ
  • #1   12. jan 2012 Vi har selv flere af begge dele, men hvis man partout skal vælge mellem vægkrads og kradsetræ, vil jeg sige et godt gulv-til-loft kradsetræ. Især til indekatte, der typisk nyder at ligge i tiiiimevis i øverste køje/hylde.

• #2   12. jan 2012 Må give Tinka ret...
    Hvis det skal være en af delene, så ville et kradsetræ være at foretrække til indekatte.
    Det er vigtigt for kattene at kunne komme op i højden, så de kan klatre op og holde øje med det hele. Mine to elsker deres store kradsetræ, specielt til leg og udkigsposter...

• Britt B
    Britt B Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 27 Svar: 113
    #3   12. jan 2012 Mit spørgsmål var ikke ment som vægkrads som erstatning for et klatremiljø, for selvfølgelig skal de stadig kunne komme op i højderne. Der er dog mange klatremiljøer, hvor de enkelte stammer ikke er så lange, så jeg tænkte at have et "rent" kradsested ud over klatremiljøet ville være godt.

• #4   12. jan 2012 Bestemt, hvis du har mulighed for begge dele, ville dette jo være helt perfekt...
    Jeg beklager hvis jeg har misforstået spørgsmålet.
    Du kan dog også få "lange" stammer, så de har mulighed for rigtig at strække sig... smiley

• Britt B
    Britt B Tilmeldt:
    sep 2011

#5   12. jan 2012 Helt ok, Rikke, det kunne jo også tænkes, at jeg ikke var en haj til at formulere mig :D. Ville du så vælge vægkrads eller "lille" fritstående kradsetræ?

• #6   12. jan 2012 Som supplement til et større træ, så ville det for mig komme an på katten.
    Vi har her 2 katte, Simba, som er utroligt aktiv hele tiden, og meget energisk (overenergisk) omkring alt, til ham lille jeg foretrække vægkrads, alene fordi han simpelthen ville vælte et lille træ/stamme.
    Mille derimod er en lille "rolig" dame, så hun ville ikke på samme måde have mulighed for at vælte en lille fritstående stamme.

Jeg tror, hvis muligheden er der, at jeg ville sætte vægkrads op, så du er dækket ind, uanset din kats energiniveau, samt dens måde at afreagere på. smiley

• #7   12. jan 2012 Vi har bl.a. det lille bananaleaf-træ (ca 60 cm højt), som bare er en stamme på en plade og en kurv øverst. Det står stabilt, når kattene kradser løs på det :-). Hvis katten har et større træ i forvejen var den type en mulighed. Kan købes hos zooplus.

Fordelen ved en kradsestamme er, at det let kan flyttes, hvis katten ikke synes det er placeret det rigtige sted.

Hvis katten gerne vil kradse opå en bestemt væg, så vil vægkrads være fint der.

• #8   12. jan 2012 I følge denne artikel anbefales det at undgå vægkrads, hvis man har mulighed for en fritstående stolpe.

http://www.bolius.dk/alt-om/boligindretning/artikel/gode-raad-naar-du-skal-have-kat-i-boligen-1/

• #9   13. jan 2012 http://www.zooplus.de/shop/katzen/kratzbaum_katzenbaum/kratztonne/162885

Vi har lige købt sådan et her, som supplement til vores gulv-til-loft kradsetræ i stuen. Det virker som en stor succes her smiley

• Britt B
    Britt B Tilmeldt:
    sep 2011

#10   13. jan 2012 Tak for begge links.

Kommentér på:
Vægkrads eller kradsetræ

Annonce