3.541 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Er det en hårbolle? (opkast bevægelser) Er det en hårbolle? (opkast bevægelser)

Jeg har overværet at Hector har været meget stille og tilbageholden på det sidste. Det startede lidt tid før vi fik Chloe ind.
Jeg har nu set ham mange gange lave opkast bevægelser, uden at få noget op!

Jeg tænker om det måske er en hårbolle som han ikke kan få op, og som måske har gjort at han generelt har det dårligere og irriterer?
Han får hårbolle mad, men det er jo ingen garanti desværre.

Jeg har også opdaget at han har nogle små rystelser i kroppen. Som om han prøver at spinne men ikke helt lykkes - dette sker især når han ligger og slapper af i varmen, så det er ikke fordi han fryser eller er nervøs/bange. Man kan slet slet ikke se rystelserne, men kun mærke dem. Det er ikke hele tiden, men varer i ca. 2 sekunder med 4-5 sekunders mellemrum.

Håber nogle kan give nogle erfariinger eller svar på hvad dette kan skyldes.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er det en hårbolle? (opkast bevægelser)
  • #1   14. feb 2012 Vi har lige haft samme problem med vores Selene.. tog hende til dyrlægen, og der var intet at se. Dyrlægen mente det var en hårbolle der ikke kunne passere.. Vi fik noget kattemalt med hjem, og det hjalp. Ved ikke om Hector fejler det samme, men du kan jo altid prøve smiley Det skal lige siges at Selene absolut ikke kunne lide kattemalten smiley

Det med at ryste når han slapper af, det gør Arnold hos os også :S det har undret mig meget, men jeg har set herinde at der er flere der har det problem. Det er kun når katten virkelig slapper af.. Jeg tror ikke det er noget farligt faktisk, men hvis andre ved noget omkring det, vil jeg også gerne vide det..

• Britt B
    Britt B Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 27 Svar: 113
    #2   14. feb 2012 Jeg har prøvet noget lignende med min gamle kat. Den lavede opkastbevægelser, og pludselig kunne jeg se noget stikke ud af næsen, hvorefter jeg kunne trække et 15 cm langt græsstrå ud. Så tjek evt. at der ikke sidder noget i næsen på den.

• #4   14. feb 2012 Herdis - Tusind, tak jeg vil helt bestemt få noget kattemalt til ham i dag så!
    Britt B - Det vil jeg tjekke, selvom han ikke er udekat kan det jo sagtens være noget andet.
    Lone J - Jeg ved det faktisk ikke mht. bæ for det er min kæreste der tømmer bakkerne, men vil i hvert fald give ham kattemalt og holde øje med bakken. For det er ligesom om at rystelserne kommer fra maven af, så måske han har ondt tænker jeg.

• #6   14. feb 2012 Ih du skal have tak smiley

• #8   14. feb 2012 Iben - Uha en historie. Der bliver købt Kattemalt i morgen når dyrlægerne åbner igen og så håber jeg dæleme det får sat gang i noget!

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #9   14. feb 2012 Thilde:

Du kan også købe kattemalt på apoteket, hvis du bor tættere på den end dyrlægen. smiley

• #10   14. feb 2012 Janne - oh okay takker. Jah det er ca. 500 meter tættere på smiley

• #11   15. feb 2012 Jeg har nu set at Hector IKKE har skidt de sidste par dage - hans mave gør tydeligvis ondt og den rumler og brøler, og han hoster meget væmmeligt om natten og vækker os. I DAG var dagen hvor han skulle have sin Katte malt, men min kæreste komme hjem med Katte MAD (DOH!!!). Hende hos dyrlægen har hørt forkert og Mike ved jo ikke hvordan det ser ud.

Jeg SKYNDER mig op til apoteket og de har det ikke hjemme, så STAKKELS Hector må holde EN dag mere ud smiley Alt har lukket nu. Synes det er såååå synd for ham, for Chloe keder sig - han leger absolut ikke, og ligger bare i sin transporttaske hele tiden og sover smiley Hold uuuud skatmanse smiley

• #13   16. feb 2012 Jeg har fået bestilt en tid ved dyrlægen - de havde først en tid i morgen kl. 14:15, og så i mellemtiden får han kattemalt, men indtil videre har olieret mad ikke hjulpet smiley

• #15   16. feb 2012 Jeg snakkede med 3 forsk. praktiserende dyrlæger (ikke fra samme klinik) og de mente allesammen at det var længe at gå uden afføring, men de syntes alle at jeg skulle give det et døgns tid med kattemalt. Men skulle ringe i morgen mellem 8-9 og snakke med dyrlægen i hvert fald om hvad der skulle ske hvis det ikke var bedre.

Kan desværre ikke tvinge kattegræs i ham smiley Han synes ikke det er specielt. Fik noget vådmad i ham i går med ekstra olie i.

Men derudover undrer jeg mig.. I går fandt jeg i bakken en lort, som var nogenlunde hård på ydersiden og rigtig slimet og grød agtig inden i. Den var umiddelbart større og BEDRE kvalitet end Chloes (her efter hun var fået giardia kur er det blevet markant bedre). Så TROR måske det er hectors. !

• #17   16. feb 2012 Jeg holder fast ved at han SKAL til dyrlægen i morgen senest kl. 14:15! Og ville gerne have at de gjorde NOGET, fremfor bare at sprøjte noget klistret ned i halsen fx. Jeg vil sige at jeg gerne vil have røngten !

• #19   16. feb 2012 Tænkte på.. måske han propper den der op i røven på ham som skulle fremme lysten til at sk*de. Men problemet er jo at der ikke kommer noget ud i nogen ender! Så der er sikkert noget hårbolle værk, men om det er blæren eller forstoppelse ellr whatever, det vil jeg forklare i morgen, hvad jeg kunne mistænke.

Han har nu slikket kattemalt i sig, men for satan.. Jeg er SÅ utålmodig! Han er bare HELT ved siden af sig selv det lille pus!!!

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #20   16. feb 2012 Thilde, du kan rolig give ham kattemalt 1 gang til i aften, ca 2-3 cm giver jeg mine som forebygende. Havde også engang en kat som fik problemer med hårboller og dyrlægen sagde jeg skulle give hende kattemalt 3 gange daglig i hele hendes liv.
    Nej det er ikke spor rart når ens små pus ikke har det godt. Krydser finger xxxxx for din dejlige Hector i morgen smiley

• #21   16. feb 2012 Nu har vi været hos vagt dyrlægen.
    Dyrlægen kunne slet ikke mærke at der var noget lort overhovedet i maven på ham.
    Han tog temperatur: 39,3 = han har feber.
    Så kiggede han i svælget både i luftrør og spiserør og der var intet, MEN hans ene tungebånd er hævet til dobbelt størrelse og han havde en lille rift, som måske kunne have fået infektion i og derfor er der også kommet en meget irriteret bule på ca. 5 mm som udgiver blod-vand når han trykkede på den.
    Dyrlægen sagde han aldrig havde set en kat have SÅDAN en irritation i halsen ved sådan en hævelse.
    Han blev lagt i narkose der da vi tjekkede halsen.
    Han har også fået lidt drop - omkring 400ml vand fik han.

Vi har fået piller med hjem til at fjerne evt. infektion / antibiotika. Og så fik vi mod hævelse og irritation - Binyre-et eller andet.

Hvis det var blevet værre i morgen skulle han afsted igen. Og ellers skal vi starte med pillerne i morgen aften.

Men han mente simpelthen at denne kæmpe irritation han havde i halsen var skyld i at han ikke havde spist noget næsten og derfor ingen afføring har, og at de små rystelser var af smerter.

Puuuha.. alligevel "øv" at det ikke "bare" var noget han kunne trække ud af halsen, men det var mere omfattende smiley
    Men GODT at vi kom afsted sagde dyrlægen - han var tydeligvis i smerter og kæmpe irritation.

• #22   16. feb 2012 Pyha, sikke en historie. GODT I kom afsted til dyrlægen!
    Hector ønskes god og hurtig bedring.

• #23   16. feb 2012 Ja det må du nok sige! Ikke ligefrem en drømmeaften for nogen af os smiley
    Men det gode er.. Hector har siddet og spist de sidste 10 minutter. Han havde også tabt sig. NÆSTEN et helt kilo!
    Så tror jeg da fanden er han er sulten og æder på livet løs nu hvor han har fået binyrebarkhormon og antibiotika.

• #24   16. feb 2012 Det lyder til at medicinen allerede har virket smiley
    Håber at Hector snart er helt fit og frisk igen.

• #26   17. feb 2012 Lone - Ja det kunne sådan rent livfarligt-mæssigt godt kunne vente til i dag men min samvittighed kunne simpelthen ikke holde til mere! Snakkede i tlf med min mor og snakkede om hvordan han havde det og var bare helt grædefærdig, såeh han kom afsted!

Og han har bare været SÅÅÅ meget mere på toppen siden da:
    Han har løbet med Chloe! Han har puttet i arm i nat!! Og han har selv klatret op i sin hængekøje! Han er stadig groggy men wauw.. MEGET mere gåpåmod

• #29   17. feb 2012 Jah dyrlægen sagde at det kunne være alt lige fra en sytråd til et græsstrå, men vi har intet kattegræs og jeg er SÅ opmærksom på sytråde når jeg syr - da det også kan ødelægge tarme osv.
    Men jeg så ham faktisk på et tidspunkt med et stykke af de der "knitre" papir fra en fjerpind i munden som jeg så tog fra ham. Kan godt have skåret ham en smule - riften var ikke tykkere end et hår!

Men selv helt dybt i narkose når dyrlægen trykkede på den lille bule prøvede hector at hvæse. Jeg måtte holde hans hoved og Mike måtte holde en lille lygte og dyrlæge havde en tang som han trykkede "den bløde gane" op med. Puha et show..

• #31   17. feb 2012 Jah kunne bestemt ikke lide det. Han havde brug for kunstig tårevæske osv for de blinker jo ikke når i narkose.
    Men dyrlægen fik også lidt et chok da han rørte ved den og Hector så tydeligt reagerede mens han var i narkose og dyrlægen stod jo nærmest med hele hovedet ned i halsen på ham.

Nej desværre kan man ikke være sikker smiley Men i hvert fald bare jeg gør hvad jeg kan så er der ikke rigtig mere at gøre smiley

• #32   17. feb 2012 MEN ikke nok med det.. Her i morges opdager jeg så at han har et sår på den ene pote på den store trædepude. Der er skorpe på og det er mørkt og han virker ikke øm når man rører det, men ihh altså! Lille stakkel.. Det underlige er at det er på præcis det modsatte ben end hvad han haltede lidt på for en uges tid siden. Hm..

Det første jeg gør når det bliver d. 1 marts er KLART at melde kattene ind i en sygeforsikring! Nu har vi haft Hector i næsten 9 måneder og han har i dyrlægeregninger kostet os godt 7000,- smiley "Så ka vi lære det ka vi, hehe".

• #34   17. feb 2012 Nååeh betaler de ikke konsultation? Hmm må lige kigge nærmere på det!
    Jah han er en dyr fornøjelse ;D Og det har chloe også været indtil videre med Giardia medicin.

Kommentér på:
Er det en hårbolle? (opkast bevægelser)

Annonce