1.607 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

FURminator - andre? FURminator - andre?

Hej Katteelskere smiley

Jeg er måske lidt bagud, men igår fik jeg for første gang øjnene op for FURminatoren.

Jeg har en kat, der desværre døjer rigtig meget med hårknuder smiley Det går mig rigtig meget på, men så opdagede jeg jo som samt FURminatoren igår. smiley Tænker at den må jeg da eje, men findes der nogle alternativer til den eller er det bare at punge ud? smiley

Har du nogle erfaringer med den?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  FURminator - andre?
  • #1   27. feb 2012 Tjek gul og gratis/dba mm. Der fandt jeg dem ret billigt. smiley

• #2   27. feb 2012 (link fjernet)

• #3   27. feb 2012 Åhh ja, selvfølgelig! Den havde jeg ikke lige tænkt på smiley

Tusind tak!

• #5   27. feb 2012 Vibse: åh nej nej, det ved jeg. smiley Det er også for at forebygge hun får de knuder smiley Jeg skal jo først have fjernet alle knuderne før jeg vil bruge den ;o)

• #8   27. feb 2012 Selv tak smiley

• #10   27. feb 2012 Der er jo lavet rigtig mange forskellige furminatore, så det er ikke svært at finde en, der passer lige til den pelstype dyret har. Om den er kort, semi eller langhåret, så findes der jo flere til hver...

• #11   27. feb 2012 Elsker simpelthen Furminator! Kombineret med en efterfølgende børstning med en fintandet stålkam, så er det simpelthen bare det bedste.

Susan - hvor har du fra at den skærer hårene af? For så ville den jo ikke kun tage underuld?

• #13   27. feb 2012 Jeg bruger den både til hund og kat, og har aldrig oplevet at den har skåret hårene af. Brugte den på min golden retriever så sent som i går, og hvis den skar i hårene, så ville den ødelægge dækhårene. Og det gør den ikke smiley

• #15   27. feb 2012 Nu har jeg en Golden, og jeg havde en maine coon - hvilket er lig med ufatteligt mange hår. Jeg har prøvet ALT, har for flere tusinde kroner i kamme og børster. Men furminator er den eneste der er effektiv nok. Det kan godt være at den har skær, men de skærer ikke igennem hårene, men griber fat i dem istedet. Hunden fik som sagt en ordentlig tur i går, og der røg ikke andet end underuld af.

• #16   27. feb 2012 Kan høre der er mange delte meninger om denne furminator smiley Jeg må vist in di en dyreforretning og se hvad de har og kan tilbyde til det jeg skal bruge.

1. Et værktøj som kan hjælpe mig med at fjerne de mange knuder hun desværre har fået

2. Noget det kan hjælpe mig med netop at fjerne noget af alt hendes underuld, for det har hun MEGET af, og det er det der filtre fuldstændig. smiley

HVAD VIL I HERINDE ANBEFALE MIG?? SMID GERNE LINKS!

• #17   27. feb 2012 LONE J:

Kan du ikke smide mig nogle links, til det du har købt istedet for? smiley

• #18   27. feb 2012 ANNE KP: Kan du ikke linke til den model af FURminator du har?

• #21   27. feb 2012 Jeg havde samme problem med underuld og filter

Det, der virkede bedst på min MEGET hidsige kat var at køre en kam under knuderne, og så klippe dem af.

Da jeg begyndte at bruge furminator gik der meget længere tid imellem at hun fik knuder (igen, hun var meget hidsig, så det var svært at vedligeholde det). Det var helt ufatteligt så meget underuld jeg kunne få af hende, og i lang tid efter var hendes pels blød og fin, og uden knuder.

Hvis det bliver for umuligt at få alle knuderne ud så kan man få klippet katten ved dyrlægen.

• #23   27. feb 2012 Jeg var så en i af dem som skrev i Susan´s tråd . At jeg ikke fik det resultat med en furminator som jeg ønskede . Da de skær/river hårene grimt . Og jeg er generellet meget perniffen og i sær med min show misser
    Jeg får et bedre og flottere resultat med en stålkam/rullekam .
    Så en furminator var en dyr og dårlig bekendtskab.
    Så den blev foræret væk .

• #24   27. feb 2012 LONE J: Det må du meget gerne smiley

MAJA B: Lyder rigtig meget som min kat. Hun har godt nok temperament og HADER børsten smiley

ANNE K P: Vi forsøger os også med at klippe knuderne af, problemet er bare at de sidder SÅ tæt på hendes hud, så tror ikke jeg kan få en kam ind under smiley Vi har været ved dyrlægen med hende før, og få hende bedøvet og klippet. Vil bare så gerne vi kunne slippe for at bedøve hende..

• #25   27. feb 2012 Hvis du har en tynd stålkam, så burde det kunne lade sig gøre - evt ved lige så stille at massere den ind under knuden. Hvis du ikke kan komme helt ned til at starte med, så tag den i etaper, og få den klippet i mindre stykker.

Købte på et tidspunkt også en kam med indbygget kniv, og den var også god at have. Så desuden en genial anordning til at skære knuder af på en udstilling, men kan dælme ikke lige huske hvordan den ser ud.

Hvis man ikke har en udstillingskat der skal have fejlfri pels, så er furminator altså en god måde at undgå knuder.

• #27   27. feb 2012 Maja - den er ELENDIG. I teorien er den god, men det gør dælme ondt på katten hvis man skal have knuden af.

• #32   27. feb 2012 Vibse - hvor har du købt den på billede 2 henne?

• #35   28. feb 2012 Vibse - det er super sødt af dig, men har desværre fået aflivet min maine coon, så det ville være spild at sende den til mig smiley

• #37   29. feb 2012 Det gør slet ikke noget! Jeg så bare den filterkniv til en udstilling, og tænkte at den var smart! smiley

Kommentér på:
FURminator - andre?

Annonce