Optur over egen udvikling Optur over egen udvikling
Jeg har så meget optur at jeg bare MÅ dele det!
I det meste af min folkeskole tid var jeg den lille mus der altid fik besked på at markere noget mere i timerne, til samtlige skole-hjem-samtaler.
Jeg rakte aldrig hånden op, og deltog aldrig i diskussioner. Og var der fremlæggelse begyndte jeg allerede ved opgavens start, at regne ud hvordan jeg kunne slippe for fremlæggelsen.
Jeg havde det altid dårligt når jeg skulle fremlægge og mit ansigt tog altid farve efter en postkasse når jeg havde fødselsdag og der blevet sunget for mig eller jeg på anden måde var midtpunkt.
Det blev dig noget bedre da jeg vendte tilbage til skolen efter at have været væk et par måneder pga sygdom.
Lige så langsomt blev jeg bedre og bedre til at vise at jeg jo godt kunne svarene.
Det er ganske vist en pæn portion år siden nu (læs: lige knap 19) men jeg kan nu stadig ikke få armene ned over hvor über cool og casual jeg tager det, at jeg i morgen og fredag, på jobbet, skal stå for adskillige timers uddannelse og oplæg, af/for 25 kollegaer, med fire chefer, inkl vicedirektøren, på tilskuerpladserne.
Det rører mig ikke og jeg tænker bare over det som et hvilket som helst andet møde eller en anden opgave i forbindelse med mit job.
Det synes jeg bare er så blæret af mig
Sorry! Jeg har bare brug for lige at svælge lidt i min selvfedhed, fordi jeg bare så tydeligt kan huske hvordan det var at være mus
God aften!
dec 2009
Følger: 5 Følgere: 28 Katte: 5 Emner: 118 Svar: 843
kender det fra mig selv, har altid også selv været den stille og generte - er da stadig ikke specielt højlydt, men betragter mig selv som et privat menneske, idet jeg bare ikke har behov for at dele alt om mig selv med nye mennesker.
Har også altid frygtet fremlæggelser i folkeskolen, men har med tiden lært at klare det godt.
Så thumbs up til dig
aug 2013
Følger: 1 Svar: 50
okt 2013
Følger: 3 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 18 Svar: 195
.. Og tænk engang; det gik bare pissegodt! Så godt at chefen bagefter sagde det var perfekt
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
Der er sikkert mange der har oplever at folkeskolen ikke ligefrem var den bedste tid i deres liv. Og hvor deres talenter slet ikke blev anderkendt eller opdaget fordi de var generte eller stille piger. Jeg kender selv unge piger der kom ud af folkeskolen som små generte vrede mus men så virkelig foldede deres talenter ud og formåede at ændre tingene. Og det kan sidde dybt i en for du husker jo det fra skolen endnu. Nu betyder det jo ikke noget mere.
Sejt du har formået at vende det. Og som Betina beskriver det så godt bliver især den type mennesker, der er mere private og indadvendte ofte misforstået fordi de ikke konstant mejer hen over andre eller råber så højt..
Optur over egen udvikling