9. feb 2005 Følger: 246 Følgere: 240 Katte: 4 Emner: 470 Svar: 2.934
Faste kattene (uden grund)? Er det OK? Faste kattene (uden grund)? Er det OK?
Jeg sidder her og overvejer om jeg ikke skulle faste mine katte engang imellem (måske én dag om måneden, el. lign.), hvor de kun får vand, og ville høre om der er andre der gør´ det?
Ifølge min dyrlæge er det sundt, men synes også at det er lidt synd at skulle spise både morgenmad, frokost, aftensmad, samt div. mellemmåltider foran dem, hvis de er sultne.
I naturen får de jo heller ikke altid mad hver dag, og jeg tænkte på bare én gang om måneden, for at deres maver kan få "ro".
De fejler ikke noget, så det er ikke pga. dyrlægebesøg at jeg ville faste dem.....
Andre der gør´ noget lign. det samme? Erfaringer?
Potekram herfra.
feb 2005
Følger: 246 Følgere: 240 Katte: 4 Emner: 470 Svar: 2.934
Hvad er jeres meninger om at faste kattene en sjælden gang, hvor de kun har adgang til vand, en hel dag, for at deres maver kan få "ro", uden at grunden er et dyrlægebesøg?
Måske med lidt ekstra lækkert dagen derpå.....
Virkelig ingen der har en holdning til det?
Poteknus.
feb 2005
Johanna.
dec 2006
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 4 Svar: 320
okt 2005
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 5 Emner: 146 Svar: 3.220
Nu bor du i lejlighed, men jeg ved du køber kattegræs - så hvis kattene har uro i maven, faster de selv og spiser græs.
Det er ikke sikkert de i natiren får mad hver dag - men det er fordi de ikke fanger noget og sikkert ikke med deres gode vilje.
okt 2005
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 5 Emner: 146 Svar: 3.220
feb 2005
Det var bare min dyrlæge der mente det kunne være sundt for dem engang imellem, hehe.....
Tak for svarene.
Poteklem herfra.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Der er nogle dage, hvor appetitten ikke er så stor, og andre dage hvor den er. Det regulerer de selv, også hundene.
Så faste dem ser jeg ingen grund til. Risikoen ved at gøre det vil sikkert være, at de bare forsluger sig og kaster op bagefter, når de får mad igen.
jan 2007
Følger: 6 Følgere: 7 Katte: 9 Emner: 7 Svar: 93
De maiver hele dagen og når de så får mad dagen efter..
GROV ÆDER DE, der af opkast op til flere gange for at de sluger maden, så om aften skal man igen øse mad op..
Min mening GØR DET ALDRIG IGEN.. kun hvis de skal faste for at blive operret ( staves)
dec 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 9 Emner: 157 Svar: 737
En veninde jeg HAVDE har sine katte til at gå i en kælder, og der får de ikk altid mad hverdag.. da hun solgte en kat, fant kattens nye dyrlæge ud af at dens tarmsystem var ødelagt pga, for lange perioder tarmen havde været tom...
jeg ville ikke faste mine katte..
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 132 Svar: 1.547
Men har godt hørt om det, til en familiekomsammen, hvor min farbror fortalte, at han gjorde det efter hans dyrlæges råd...
Og som altid med min familie, skal det komme ud i, at det er mig, der gør tingene forkert... fordi jeg sagde at det ville jeg aldrig gøre... for jeg ved jo intet om katte, vel... tsk tsk... jeg ved da noget om MINE katte, og de grovæder netop også, hvis der ikke har været serveret mad i længere tid...
Da Chenu skulle neutraliseret, var jeg nødsaget til at tage maden fra dem alle, for har kun dør til toilettet, og syntes det var syndt, hvis hun skulle sidde derude hele natten alene...
Da jeg tog hende med om morgen og hælte mad op til de andre, kastede de sig over det som vilde dyr, og da jeg kom hjem, lå der også opkast diverse steder og alt fodret var spist...
Faste kattene (uden grund)? Er det OK?