1.037 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Felis Danicas opdrætteruddannelse Felis Danicas opdrætteruddannelse

Jeg er tilmeldt de to første moduler af Felis Danicas opdrætteruddannelse, som starter med modul 1 her d. 6. og 7. i 10. (i henholdsvis Valby og Tilst, jeg skal til Tilst).

Er der andre her inde der kommer? smiley

Jeg er spændt på det, og glæder mig helt vildt til at lære mere, og møde nogle ligesindede.

Til dem der ikke har hørt om uddannelsen før kan jeg fortælle at den består i fire moduler på 7 eller 7 1/2 timers undervisning. Hvert modul afsluttes af en mutiple choice-prøve som man skal have mindst 80% rigtige svar i, for at bestå modulet.
De fire moduler omhandler alt fra historie og organisation, regler og sundhed, opdræt, genetik, adfærd og udstilling til etik og moral.
Når alle fire moduler er taget og bestået kan man kalde sig Felis Danica Diplomopdrætter, modtager et diplom herpå og uddannelsens logo i en højopløst fil, til brug på f.eks. ens hjemmeside. smiley

Uddannelsen er Felis Danicas forsøg på at give folk den samme uddannelse, frem for de mange, meget forskellige uddannelser som allerede eksisterer i div. hoved- og special-klubber.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Felis Danicas opdrætteruddannelse
  • #1   27. sep 2012 jeg tilstår at jeg venter på at andre har deltaget først..

Så næste gang kan det være at jeg deltager..

• #2   27. sep 2012 Hvor meget koster det? Overvejer nemlig selv om et par år at blive opdrætter - så ville da være spændende med en ide omkring pris osv(:

• #3   27. sep 2012 Line R: Jeg har stor tiltro til at Felis Danica nok skal have lavet noget godt. smiley Selvfølgelig bliver den her første omgang nok lidt en prøvekanin, men jeg skyndte mig at hoppe på nu, for jeg kunne godt forestille mig at prisen stiger betragteligt så snart de har prøvet det et par gange.

Maria: Det koster 350 kr. pr. modul. Så det synes jeg ikke er så slemt. Værende en hestepige ved jeg at tilsvarende uddannelser/kurser med heste kan koste op imod 3-4.000 eller mere for et modul. smiley

• #4   27. sep 2012 Jeg har taget mange af de samme kurser i min klub dog bare ikke betalt for dem såååå jeg hopper over.

• #5   27. sep 2012 Det er IKKE det samme kursus som dem klubberne holder. Den her uddannelse er lige nøjagtigt udviklet for at give én og samme viden til alle, så vi alle sammen har det samme udgangspunkt. Det er sef. ikke for at nedgøre klubbernes kurser, for FD ser jo hellere end gerne at klubberne fortsætter med supplerende kurser. smiley

• #7   27. sep 2012 synes det er underligt den kommer lige før WW i DK. skal man indhente penge inden? jeg regner så heller ikke me dog være medlem af Felis Danica så længe endnu så kan ikke bruge den til noget. Jeg bevæger mig over vandet og melder mig ind i sverige

• #8   27. sep 2012 mon ikke det er samme undervisere som på de kurser..
    Det er nu ikke fordi jeg ikke vil, men fordi jeg gerne vil vide hvad jeg går ind til.
    Jeg gør meget brug af studiekredsene i Jyrak og jeg f.eks. ved genetik er der så STOR FORSKEL på hvem der underviser

• #9   27. sep 2012 Årh, mon ikke det kommer nu fordi man begyndte på det, da "Katteloven" kom på bedding, og have uddannelse som krav.. Og det jo så har taget lidt tid at få stablet på benene (FD er jo ikke kendt for at være det hurtigste skib i havnen) og arrangeret..

Og tjaeh, har man brug for penge på til WW, så fair nok. Det her er i hvert fald en af de bedre muligheder at tjene dem på..

Nå, til TS spørgsmål. Jeg er på venteliste til modul 1, og tilmeldt til modul 2, der foregår i Kolding smiley

• #11   28. sep 2012 Krista: det kan man sagtens. Du vælger jo helt selv hvor du vil være medlem henne. Ligenu er min personlige holdning at der sker mange sjove kendelser og ting i FD så derfor har vi herhjemme undersøgt tingene og valget er faldet på at opdrættet nok flyttes til sverige og så kan man jo blive Diplomeret Sverak opdrætter istedet smiley
    Forskellen er ikke så stor andet end din hovedorganisation hedder Sverak istedet for Felis Danica. Men ja er FIFE så er det samme. ER ikke FIFE jeg er ked af.

• #13   28. sep 2012 Hold da op en diskussion! smiley
    Vil ikke blande mig i hvad der er bedst osv., det beslutter folk jo selv. smiley

• #14   28. sep 2012 Krista N - Jamen vi har da også svenskere og tyskere i hovedklubberne her i DK?
    Hvis man har det godt med FIFe, hvorfor så ikke vælge den hovedklub/medlemsklub man bedst kan lide, fremfor at skifte forbund? TICA og CFA er jo da noget anderledes end FIFe smiley

McCat - Er det i Kolding du også skal til modul 2? smiley

• #15   29. sep 2012 Sveraks uddannelse tager du over nettet. smiley

• #17   29. sep 2012 Eva K: Ja, skal også til Kolding på Modul 2. smiley

• #18   29. sep 2012 McCat - Ok, det bliver spændende. Du må da gerne lige skrive en feedback i tråden her om hvordan det første seminar går? smiley

Kommentér på:
Felis Danicas opdrætteruddannelse

Annonce