Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i højbed 1.000 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Balineser avl
  • #1   24. jun 2012 Nu spørger du indtil racerene balinesere. Jeg ville nok i første omgang finde ud af, hvor der er balineser opdrættere i landet. Mange af de balineser opdrættere der faktisk er, har ikke renlinjede balinesere, dvs der kan være orientalsk langhår (eller korthår) inde i stamtavlerne også, uden det ellers er et problem.

Du kan jo starte med at søge på DSO. Herefter kunne du jo evt. oprette din kat og få skrevet nogle oplysninger om katten. Uanset hvad, så syns jeg det vigtigste er, at ejer (opdrætter) af hankatten får nogle idéer fra dig om, hvad det er du ønsker dig ved din bali piges killinger.

jeg kan lige så godt sige at hvis du henvendte dig til mig, ville jeg kræve liiiidt flere oplysninger end bare at du ville ha' din hunkat parret. F.eks hvilke linjer din kat er udfra.

• #2   24. jun 2012 Tak for svar smiley .... Nu søger jeg jo ikke hankatten her, jeg spørger indtil hvor man finder dem smiley .. Så til rette vedkommende vil jeg naturligvis give relevante oplysninger..

• #5   24. jun 2012 Har lige været inde og se din profil. Hvis det er Gabi fra Jette Falk, kunne du jo starte med at kontakte hende og fortælle, at du har planer om at starte et opdræt. Hvis ikke hun har fået af vide, at du har katten, ved jeg hun vil være glad for at få det af vide.
    Derudover kan jeg KUN anbefale dig at gøre det ordentligt fra starten af. Dvs få testet katten for PRA, da siam/orientaler faktisk har linjer, der gemmer på denne trælse defekt.

Nu er der ikke så mange opdrættere af balineser i landet, så det kan være du blilver nødt til at parre ind med siameser og lave varianter, eller parre til orientalsk langhår, hvis det skal være langhåret du laver. At finde en hankat der ikke umiddelbart er i familie er lidt svært, så du kan ende med at gå på kompromis med indavlsprocenten over x antal generationer.

Og så lige en sidste ting. Du skal være forberedt på, at killingerne KAN være skrøbelige de første uger, og det kan til tider betyde, at man mister killinger inden for de første uger. Det er ihvertfald hvad 10+ år som opdrætter af racen har vist mig.

• #6   24. jun 2012 Kan kun give Anne ret.. Du skal også vide at der ikke er mange opdrættere af balinesere..

Jeg tror der måske er 1 balineser hankat fertil og 2-3 langhårede orientaler som er bærer af maske genet og derfor kan lave balinesere.. Men de kan nemt være i familie med din pige.. Og du finder dem ikke på lister. Kig på hjemmesider i stedet
    Skal kuldet være for hygge eller vil du starte et opdræt?

• #7   24. jun 2012 Tak for svar... Kuldet skal være for hygge, jeg skal ikke start et opdræt...

• #8   24. jun 2012 Krista N skriver :Nu undrer det mig at en avler med tilhørsforhold til en katteklub ikke ved hvor hun/han skal finde andre opdrættere af samme race. ... Hvad mener du????

• #10   24. jun 2012 Katja... Jeg kan godt garantere dig at du ikke får mange ben til jorden, hvis du ikke vil lave killinger med stamtavle. Både Line og jeg er opdrættere af dem (hvis det altså lige er gået din næse forbi) og vi kender stort set samtlige opdrættere af bali'erne her i landet. Ingen er interesseret i at låne hankat ud til "for sjov opdrættere", der ikke gør arbejdet ordentligt og laver killinger uden stamtavle.

• #11   24. jun 2012 Nu har jeg siddet og kigget lidt på dit profil billede og den kat jeg tror det er. HVIS det er samme kat, og hun ikke har haft killinger før, så kan du godt gå hen og få et problem. Hun er 4 år gammel, og inden for denne race er det bestemt ikke godt at få killinger på en 4 år gammel kat, hvis den ikke har haft killinger før. Det kan rent faktisk godt gå hen og koste dig et kejsersnit.

• #12   24. jun 2012 Har søgt svar andetsteds.. så tak.. men ønsker ikke yderligere respons herfra...

• #13   24. jun 2012 Helt ærligt Katja Lyt dog til bl.a Anne

• #14   24. jun 2012 Jeg skriver ikke at jeg ikke lytter.. Blot at jeg har søgt svar andetsteds, hvor de svarer på det jeg rent faktisk spurgte om, nemlig hvor jeg kan finde en hankat af racen.. Jeg har intet sted nævnt at killingerne skal være uden stamtavle, selvfølgelig skal der stamtavle på dem, og det skal naturligvis gøres ordentligt, er kun igang med forarbejdet på nuværende tidspunkt.

• #15   24. jun 2012 Der er blevet skrevet du skal prøve at kontakte din kats opdrætter, så vil hun nok hjælpe dig videre smiley

• #16   24. jun 2012 Det er gjort smiley

• #17   24. jun 2012 det er godt at høre.. men det er ikke fordi vi er bange for at du ikke får tavle på dine killinger, men fordi du helst skal vide hvor du kan finde hjælp og støtte..

At få killinger af denne race er ikke kun positivt. De kan være vanskelige at sælge og de kan have en høj dødlighed. Derfor er det vigtigt at have en god mentor med racen.

• #18   24. jun 2012 Anne og mig neutralisere altid vores katte før de flytter hjemme fra fordi det koster blod, sved og tåre..
    Det sidste kuld jeg havde var på 6 killinger og jeg mistede dem alle og deres mor.
    En af mine killingekøbere prøvede før hun fik en kat fra mig også at miste både mor og killinger..

Det er bare ikke altid en dans på roser

• #20   25. jun 2012 Tak for svar.. Som skrevet længere oppe er der taget kontakt til opdrætter smiley

Kommentér på:
Balineser avl

Annonce