567 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Vægttab daggamle killinger Vægttab daggamle killinger

Kittys killinger er født i går nat/morges (mellem 2.47 og 4.25). Alle havde en fin startvægt på hhv 102,87 og 115 gram.
Kittys mælk var ikke løbet til, men det kom dog i løbet af dagen i går.

Her til morgen, har alle tabt sig. 102 har tabt 16 gram, 87 har tabt 13 gram og 115 har tabt 11 gram.
Er det ok, eller bør jeg supplere?
De både patter og hviler fint. Der er ikke konstant piveri, men de melder sig fint, hvis mor går ud for at spise eller gå i bakken.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vægttab daggamle killinger
  • #1   6. jul 2012 Hvis du har vejet killingerne, lige da de var født og endnu våde, og i dag, hvor de er tørre, kan det godt give en vægtforskel (vand vejer som bekendt).

Du kan også den ene gang have vejet dem, FØR de er kommet af med urin og afføring, og næste gang lige efter. Også det giver et "vægttab".

Så hvis killingerne dier og ikke er urolige og pivende mellem amningerne, ville jeg tage det roligt.

PS: Sørg for, at missemor har fri adgang til optimalt foder, enten til killinger eller diegivende hunkatte og meget gerne en del vådmad.

• #2   6. jul 2012 Tusind tak, for hurtigt svar, Mega. Det er jo også hvad jeg selv tænkte, meeeen man er vel bare en usikker førstegangsmormor *fnis*
    Har ikke haft killinger, siden jeg boede hjemme, når vores hunkat en enkelt gang eller 2 kom drægtig hjem og der foregik tingene altså noget anderledes, for der klarede hun det bare selv. Nogle gik til og nogle klarede sig.

Missemor får killingefoder, masser af vådfoder, frisk vand og lidt mælkeerstatning (det syns hun nemlig er sååå lækkert ;))

• #3   6. jul 2012 Det kan blive kritisk taber killinger mere end 10% af deres vægt. Du bør give dem tilskud for at de kan få kræfter til at patte - ganske lidt så de ikke mister interessen for at patte for så mister hun mælken.

Det er fredag idag - så du bør nok hente noget flydende erstatning

• #4   6. jul 2012 Lis, jeg har PETag KMR fra dyrlægen. Det er godt nok pulver, men det var hvad de havde. Er det ikke ok? Hvad bruger I?

• #5   6. jul 2012 Jeg bruger ALTID flydende KMR til killinger under 4 uger, da deres tarmsystem ikke (altid) kan klare pulverversionen.

• #7   6. jul 2012 Åh nej, dog... Må afsted til dyrlægen med det samme og finde noget flydende så... Øv, at de ikke sagde det, da jeg købte det andet. Fortalte jo for sulan, at det var i tilfælde af, at hun ikke havde mælk nok. *grrr*

• #8   6. jul 2012 husk at det flydende skal tilsættes vand den første tid, eller risikerer du det samme som med pulveret. Desværre står det ikke på dåsen. Hvilket er forkasteligt.

• #10   6. jul 2012 Jamen, så vejer jeg da bare igen i morgen, hvis hun giver mig lov og så ser vi hvordan det går

• #11   6. jul 2012 Taber killinger ikke også lidt vægt efter fødslen, ligesom menneskebørn?

• #12   6. jul 2012 Jo killinger KAN tabe lidt vægt - det her er ikke lidt.

Jeg gentager taber killingen mere end 10% af fødselsvægten kan det få kedelige følger.

Kan du ikke få fat i andet så giv dem gedemælk - det har Irma - det er ikke fuldfoder men det er fint en dag eller to - faktisk rigtig god som situationen er.

Men vej dem, da nu og se om der er sket noget positivt så du bliver fri for at købe noget

• #13   6. jul 2012 Jeg synes altså også de har tabt lige i overkanten, så er dybest set enig med Lis...

• #14   7. jul 2012 De har fået en smule kmr alle sammen. De er stadig friske og meget ihærdige. Håber alt går, som det skal. *nervøs*

• #15   7. jul 2012 hvad siger vægten i dag?

• #16   7. jul 2012 De har alle tabt sig yderligere, så nu er det erstatning hver 3.time indtil det vender. Kittys mælketilløb er ikke så stabilt, men det hjælper når vi masserer, s det gør vi.

• #17   7. jul 2012 Okay der er jo nogle mødre som er ganske langsomme om at komme igang. Jeg ønsker dem alt det bedste Ann.

• #19   7. jul 2012 Mormis får også kmr og rigeligt at spise. smiley Har været i kontakt med dyrlægen flere gange siden fødslen. Håber virkelig, at det går. Er så urolig på de smås vegne.

• #20   7. jul 2012 Bed evt dyrlægen om en kur med primperan...det virker super. men først skal det udelukkes at der ikke er tilbageholdt moderkage eller andet som gør at mælken ikke falder til.

Kommentér på:
Vægttab daggamle killinger

Annonce