404 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
3 Svar
Katte foder smag Katte foder smag
Har læst at katte ikke må få det samme mad hele tiden (pga den bliver kræsen) også tænkt jeg på at RC laver jo kun en tør kost blanding til ude katte så vil høre om det så er våd foder man variere smag med? Og hvor tit skal man skifte smag? Og hvad er forskellen på det dyre og billige våd foder?
Mvk Kasper
Ps det er en norsk skov kat
0 synes godt om
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
Derimod får de forskellige typer vådkost, herunder Smillas fiskeudgaver, LUX, Cosma, Applaws, Porta 21 ... og hvad jeg ellers lige finder på tilbud.
Ang. dyrt kontra billigt foder:
Ofte handler det ikke om prisen, men derimod indholdet. Katte er jo kødædere, så kosten skal naturligvis bestå af så meget kød som muligt (både tørkost og vådkost). Jeg vil give 2 eksempler på deklarationer:
Produkt 1 - Ingredienser:
tørret fjerkræprotein, majs, planteproteinisolat*, hvede, ris, animalsk fedt, lignocellulose, hydrolyseret animalsk protein, mineralstoffer, sojaolie, tørret roepulp, fiskeolie, gær, fructo-oligosaccharider, psyllium (frø og skaller), hjulkroneolie.
Produkt 2 - Ingredienser:
Lammekød (uden ben), tørret lammekød, tørret laksekød, russet kartofler, tørret sildekød, tørret kyllingekød, søde kartofler, andekød (uden ben), lakseolie, kyllingefedt (med naturlig E-vitamin), sandart (benfri), tørret kyllingelever, alfalfa, hele æg, græskar, spinat, roegrønt, tomater, gulerødder, æbler, tang, tyttebær, blåbær, enebær, solbær, julesalatrod, lakridsrod, kvan, bukkehorn, morgenfruer, fennikel, pebermynteblade, kamille, lavendel, sommersar, rosmarin, lactobacillus acidophilus, enterococcus faecium.
Det ene produkt er RC Indoor, mens det andet er Acana Grasslands. RC ingrediensliste (produkt 1) består de 3 første ingredienser af kødmel og plantemateriale, herunder majs. Acanas (produkt 2) første ingredienser indeholder primært kød. Jeg ved godt hvad jeg ville vælge til min kat (det er naturligvis betinget af, at katten kan lide produktet
Du kan med fordel købe dine foder- og grusprodukter på Zooplus.com eller Zooplus.de.
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 668
Men jeg tænker nu at det alligevel er sundere at skifte mellem eller at mikse forskellige foder for at være sikker på at de er dækket ind ehrnæringsmæssigt, og det må da også være skønt for dem at få lidt forskellige smags og lugtoplevelser med forskelligt foder.
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Hvis jeg skiftede rundt herhjemme pga smag ville der ikke være andet end splatmave og dårlig pels.
Katte foder smag