2.133 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 59 Svar

Mine stakler skal i pension! Mine stakler skal i pension!

Altså:

Jeg har bestemt mig til at mine katte skal i kattepension - og det er udelukkende en kattepension. Jeg har set den og de får dobbeltværelse hvilket fikses med at en dør påååå ½ kvm. tages ud af pladen der adskiller dem og så kan de gå ind til hinanden som de nu lyster.
Pensionen har godt omdømme og herinde har de forskellige prøvet at banke mig ind i hovedet, at det ikke er ond at sende dem afsted, da der kommer håndværkere i massevis og renoverer køkken og toilet, så jeg kan fra nu af knapt nok finde mig selv.
Jeg sidder blandt regninger og kaffemaskine, bag ved mig står et spisebord fra køkkenet med en kombiovn/komfur og ellers er der både køkkenting i hobbyrum og stue - der står køleskabet...

Jeg har det ikke særlig godt. Jeg er på forhånd ked af min gerning, men kan simpelthen ikke se en anden løsning. Jeg skal være der 17.30 og jeg ved at min mor vil ynke dem hele vejen frem for at ignorere deres beklagelser.
Jeg er jo nødt til at have én til at hjælpe mig, for jeg har ikke selv bil og det er nærmest bondegårdsferie de skal på.
Ejeren mener at det er synd at lukke kattelemmen om natten, men mine er inddekatte og Elvis tigger ikke om at komme ud i snor om natten, for han ved at når tv'et er tændt, så er der ro og hygge.
Til jer med katte der kommer i pension:
Er de de samme katte når de kommer hjem og lige har registreret at nu er de altså hjemme, eller ændrer de adfærd permanent?
Please hjælp, jeg har alrig prøvet dette før og det er næsten 3 uger. Skal jeg være nervøs?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mine stakler skal i pension!
  • #1   9. sep 2012 nej du skal ikke være nervøs smiley du kan vel også tage ud og besøge dem imens de er der?
    men de er de samme når de kommer hjem igen uden tvivl smiley og de skal nok være i gode hænder smiley

• #2   9. sep 2012 De vil vel ikke begynde at plage når de pludseligt har haft adgang til udebur og det er forbudt her??

• #3   9. sep 2012 det tror jeg ikke? Ches var i en pension hvor der var udeadgang og det var mens jeg var i dk og der havde jeg ikke mulighed for selv at lukke ham ud derhjemme, der var ingenting da vi kom hjem, kun at han var glad for at være hjemme smiley

• #4   9. sep 2012 Det var meget beroligende. Så håber jeg bare at Elvis klarer det med nogle lidt sarte nerver - og de er begge på RC Calm.

• #5   9. sep 2012 det skal de nok gøre smiley så længe du er afslappet så er de også smiley kæmpe knus herfra og en dyb indånding du gør det bedste du kan gøre for dem smiley

• #6   9. sep 2012 Det skal nok gå rigtig fint, min erfaring er at de ikke skifter adfærd når de kommer hjem, de er som de plejer..
    Så tag en dyb indåndning og trøst dig med at du gør det der er bedst for dem, de ville blive ekstremt stressede hvis de skulle gå hjemme sammen med håndværkerne der larmer og på ingen måde tager hensyn til kattene.
    Besøg dem et par gange hvis du har muligheden, det beroliger dig, tror ikke kattene er anderledes om du besøger dem eller ej..

• #7   9. sep 2012 Hvis ikke du boede så langt væk fra mig, kørte jeg gerne for dig og beroligede dig med at alt nok skal gå rigtig godt smiley

• #8   9. sep 2012 Okay så er de afleverede og jeg må stole på hvad I siger og hvad hun lovede - men:
    Jeg havde taget deres egne porcelænsskåle med til vådfoder EFTER AFTALE men dem ville hun ikke bruge for Freddie kunne sagtens fiske vodfoderet op af hendes skåle!
    Så havde jeg taget deres vådfoder - Schesir med i rigelige mængder med instruks om at det var 1 ds. (50 g) pr kat til aften - HVORFOR DE SKULLE HAVE SÅ MEGET? OM JEG VAR KLAR OVER AT DER VAR SUKKER I? Så havde jeg også taget Elvis' pinde fra Aldi med, som han få "til at sove på" HVORFOR GIVER DU DEM DET DER ER OGSÅ SUKKER I Jeg havde taget 'Elvis' kam med - han elsker den DEN BLEV LAGT TIL SIDE SAMMEN MED SKÅLENE FOR DET HAVDE HUN OGSÅ. Jeg havde taget 4-5 stk. legetøj med - ja posen ligger ved buret, men om hun tager det med ind er jeg kraftig i tvivl om, for LEGETØJ HAR JUN MASSER AF.
    Ja, men stakkels kræ har det sikkert ok. derude, men jeg synes at det er kritisabel at jeg både skal have et foderforedrag og at de ting vi aftaler jeg tager med ikke bliver brugt. Det kan godt være at hun har kørekort til kat (jeg så et katte-passerbevis), men det får jeg det sgu små-skidt med.
    Nej, de må ikke modtage besøg, jeg måtte sige farvel, men jeg måtte ikke stå ved buret.
    Så snart der er rimeligt ro, kommer de altså hjem.

• #9   9. sep 2012 NB.
    Jeg bad hende om at lukke for lemmen om aftenen, for jeg bryder mig ikke om at de er ude om natten - og de kender ganske enkelt ikke en kattelem, men det kunne ikke lade sig gøre, jeg skulle huske på at katten var et natdyr.

• #11   10. sep 2012 Hmm jeg havde nok også ombestemt mig smiley Jeg synes da at du som EJER og BETALER for at hun skal passe DINE katte godt kan stille krav til hvordan dine katte skal passes. Min mening.

• #13   10. sep 2012 Jeg har fået en pb om at jeg kunne flytte dem til en anden pension og det kunne måske også lade sig gøre, men alt dette udspillede sig da de var inlogeret i buret og jeg stod i et indslusningsrum. Jeg HAR mest lyst til at flytte dem, men - I må ikke hidse jer op - jeg mister 4000 kr!
    Jeg har fundet ud af, at Olivers laver "kattepasser-kurser" - det siger jo alt! Hendes Grus var jo fra Olivers!
    Min søster er i spil. De eeelsker hende - men hendes hunkat hader dem!
    Jeg tror at det hele ender med, at jeg trækker dem hjem så hurtigt som muligt - boligen kan jo blive færdig før tid....!

• #14   10. sep 2012 Får du dem ikke igen? smiley

• #15   10. sep 2012 Jeg har snakket med en veninde der er advokat og vendt sagen med hende.
    Hun skriver noget om at afbestilling skal ske 3 dage før, derfor vil jeg højest komme til at betale for 3 dage 600 kr. - herregud!
    Alt andet vil ikke holde i retten.
    Nu må vi se hvad jeg gør, jeg har jo fået familien på nakken igen, for skal de flyttes igen, så er jeg en ren djævel:( Løsningen hos min søster synes jeg er aldeles attraktiv, for hun har et gæsteværelse og det er det rum der er indraget til kontor/køkken/alrum her.
    Hun har bare ikke givet grønt lys, for hendes kat har i forvejen nogle stressproblemer, så jeg forstår da godt hendes overvejelser.

• #16   10. sep 2012 vil så også sige at hun lyder ikke som den bedste ? der hvor jeg havde min i pension fik jeg dog også af vide at jeg ikke skulle tage det vante grus og mad med (da hun købte det ind til ham ...) så på sin måde gav hun ham jo stadig det vante smiley

• #17   10. sep 2012 Josefine - hvor er du ond ved mig, jeg vågner jo op badet i sved i nat! Get giver mareridt! Godt at jeg har bonusbørnene.

• #18   10. sep 2012 Det er utvivlsomt sidste gang de er der.

• #19   10. sep 2012 Lotte:
    Jeg forstår din reaktion.
    På dette område er jeg ganske grøn. Jeg har VIRKELIG handlet i god tro. Min far kørte mig derud (der var de tøet op")) og han snakkede med manden som sagde at de havde 11 katte og at hun var da helt tossit mæ de dyr:)
    Hvad skulle jeg gøre? Hvad skulle jeg tro?

• #21   10. sep 2012 Hvad mener du? Jeg spurgte bare? smiley

• #23   10. sep 2012 Lotte: Nemlig smiley

• #24   12. sep 2012 Jeg har ikke været på i et par dage, men jeg troede josefine jokede med at jeg ikke fik kattene igen.
    Jeg har det lidt bedre.
    Jeg har fortalt et par stykker at der er mange aspekter i dette rædselsfulde spil, men jeg vil ikke rulle det ud her.
    Jeg talte med hende i går.
    Samtalen lød nogenlunde således:

Hvordan har mine katte det?
    Godt!
    Har de fundet ud af de lukkede kattebakker?
    hsssh - selvfølgelig!
    Husker du at lukke lemmen i hvert fald om natten?
    Kunne jeg ikke igår, Elvis var ude, ellers ja!
    Spiser de godt?
    Ja da!
    Har du haft dem ude på fællesarealet?
    (usikkert) ja idag.
    Kan de finde ud af at gå i buret igen?
    De ved da hvor deres lejlighed er!
    Knurrer de af de andre katte - aaltså det er der jo nogen der gør?
    Narj ikke dem.
    Jeg spekulerede i går aftes på dit udebur - hvad med ræve, jaa altså, I bor jo meget langt ude på landet?
    Jamen kære ven der er ingen ræve her, det tætteste de er kommet på er naboens gård (underforstået idiot)
    Jamen så må du altså passe godt på dem
    Skal jeg nok, ellers kan jeg jo heller ikke drive sådan en forretning vel?
    ØØhh næææh, så går du falit
    Du kan godt forvente at jeg ringer ofte.
    Jamen du ringer da bare.
    Og så sagde vi pænt farvel til hinanden.

Jeg har konkluderet at hun gør sgu som hun hun lyster. Ejerne skal ikke bestemme, hun er jo "kattepasser".
    Nå, men stængerne fra Aldi er blevet omdøbt til sukkerstænger.

Iøvrigt kan jeg med sikkerhed trække dem hjem 2 dage før. Har forelagt ham der står for byggeriet at jeg er i problemer og han er så sød :). Så kan de hjælpe med at rydde op, det elsker de smiley Altså kattene.

• #25   14. sep 2012 Har talt med hende igen idag.
    Er det ikke noget med at når en kat bliver bange, så underkaster den sig?
    Altså kaster sig ned på ryggen og blotter maven?
    Freddie VIL ikke kløes på maven, men uuuuha! Når hun kommer så kan hun rigtig klø ham under maven - aarrrrrrrrhhhhhh den er vist langt ude.
    Elvis sidder ved burdøren når der kommer nye og andre bliver hentet. Er han nysgerrig eller venter han?
    Nå, men i aften fik hun klar besked om at hun IKKE måtte skifte foder - hun troede ikke på RC Calm - hvorefter jeg skarpt fortalte om mine erfaringer.
    Jeg spurgte hvor meget Schesir der var tilbage - hun har fået besked om at hun skal give dem 2 dåser - 100 g. om dagen - de får 50.
    Jeg ved ikke hvad der sker, men jeg savner dem vildt og jeg tror at det er gensidigt.

• #26   14. sep 2012 Ej jeg bliver helt ked af at læse om din situation Marianne smiley

• #27   14. sep 2012 ååh for pokker marianne smiley

• #28   15. sep 2012 Jeg kan godt sige jer at jeg har fortrudt! Det irriterer mig grænseløst de dage hvor jeg kun ser en håndværker i kort tid.
    I går var de for at feje.... Idag er der så sket lidt.
    Hvis bare ikke at Elvis var så nem at gøre bange, så VAR de blevet flyttet. Jeg tror faktisk heller ikke at Freddie har det så godt.
    På onsdag er det en uge til at de må komme hjem... der er godtnok lang tid til.
    Det kan godt være at jeg ryger i fryseren, men I skal IKKE bruge Kattemoster.dk!

• #29   15. sep 2012 Det er virkelig synd for dig at du har været så uheldig at finde så utroværdig en pension, især fordi du ikke var glad for at de skulle afsted i forvejen. smiley
    Føler virkelig med dig..

• #30   15. sep 2012 Jeg tryner hende hende hvis hun skifter RC Calm ud med et RC produkt hun måtte prøve at give ved siden af.

Kan man ikke give et tip til Kontant eller operation X om Kattepensioner generelt?

• #31   15. sep 2012 Tak for rådet!
    Det er mega synd for dig og kattene smiley

Jo det tror jeg da SAGTENS at man kan

• #32   15. sep 2012 Det er virkelig under overvejelse for hvad hjælper det at den er dyrlægekontrolleret hvis kattene ikke trives?

• #33   15. sep 2012 Ikke en dyt! Det er trods alt trivslen der er noget af det vigtigste!
    Du må gøre som du føler, for du skal ikke tænke tilbage og fortryde, men have lært at det! smiley

• #34   15. sep 2012 Thilde:
    Det var meget kloge ord:)

• #36   21. sep 2012 I skal altså høre vores seneste samtale:

Hej det er... Hvordan går det med mine elskede små?
    Hvordan tror du selv???
    ØØhh ja, nu spurgte jeg jo dig, det er jo dig der har dem i din varetægt?
    Jamen helt ærligt, hvordan tror du selv (grinende)?
    Altså jeg spørger DIG, for jeg kan sgu da ikke vide om de har fået burkuller og er ved at flå hinanden!
    Narj da, de er rrrrigtigt faldet til og nu smider de sig begge når jeg kommer.
    Hvaaa... hvordan gik det med de snacks du gav dem?
    De har den ene skål FYLDT med det og den anden med Calm!
    - og så blev der tordenvejr fra min side:
    DU SKAL SGU GIVE DEM CALM I BEGGE SKÅLE SÅ KAN DU GIVE DEM DET ANDET SOM ET PAR SMÅ GODBIDDER!!
    Jamen jo, det skal jeg nok -men de spiser næsten ikke Calm.
    DET KAN SGU IKKE PASSE, DE SPISER DET GLADELIGT HERHJEMME OG HVIS DER ER NOGLE PROBLEMER KAN DU SÆTTE MERE VÅDFODER IND TIL DEM!
    Okay så.
    Hva så? Er du blevet elsket af Elvis når du har kæmmet ham???
    Dyyyyyyyyyyyb tavshed
    Ja altså, jeg gav dem en kam med for at du kunne kæmme Elvis (grrrr)
    Ååååååhhhh ja, ja han bliver HELT vild når jeg gør det. (gu gør hun ej)
    Nå, men de bliver med stor sandsynlighed hentet onsdag i næste uge. Så snart boligforeningen er skredet starter bilen!
    Uha! Nej, vi skal aftale tid for afhentning, det dur jo ikke hvis jeg er ude at handle eller sidder hos tandlægen.
    Ja der går højest 2 timer du!
    Så sagde vi pænt farvel:)

Har hun noget at skjule??? Skal der lige ryddes op først??

Jeg glæææder mig bare sådan til onsdag.
    Kryds lige fingre for at de kommer onsdag formiddag og at alt bliver godkendt!
    Pleeaase!!!!!!!!!!

• #37   21. sep 2012 prøv at komme uanmeldt smiley

Og så kryyyyydser jeg alt hvad jeg kan for at kattene har haft det godt

• #38   21. sep 2012 Laila jeg har tænkt på det, men jeg tror at jeg på det tidspunkt hvor vi henter dem, ringer fra et andet tlf. nr. for hun er stoppet med at tage tlf. når jeg ringer fra min.
    Hun siger at hun ALTID ringer tilbage, men det kneb med at få fat i hende sidste gang.
    Tror faktisk ikke at jeg gider at snakke med hende.
    Hun skal ikke putte dem i bur før jeg er kommet, for jeg vil ind at se dem i deres bure!!
    Aldrig mere pension!
    Kan den tid da ikke også bare flyve afsted??

• #39   21. sep 2012 sikke da en møgkost smiley Jeg håber du advarer vidt og bredt om denne pension

• #40   21. sep 2012 SH:
    Ikke alt er så ligetil, for så var de slet ikke kommet i pension, så jeg vil helst ikke føle mig bebrejdet for at jeg lod dem blive. Helst heller ikke for manglende besøg, for det kræver kørelejlighed og det kan jeg ikke få - og det kan jo også være lidt synd at jeg kommer og så går jeg igen uden at tage dem med.
    Der er altså mange aspekter i denne sag.
    Nu har jeg jo ikke sådan nogle små "vinduer" som man kan gå ind og ud af og skal de råbe højt i 14 dage - 3 uger, jamen så tager jeg det med.
    Jeg fortsætter med Calm i et stykke tid efter at de er kommet hjem og så skal jeg lige have fat i en feliwaay diffuser.

På den anden side, så er jeg heller ikke interesseret i at blive uvenner med hende, hun ser hverken dem eller mig mere.
    Hun mener at hun gerne vil have god tid til afhentning, hvis det er for at holde kursus for mig - og for andre, så kan hun godt pakke sammen.
    Jeg har dog sørget for at sprede budskabet både hos dyrlæge og dyrhandlere. Overvejer FB

• #41   21. sep 2012 SH
    Tiden ud var til fredag i næste uge, så nej jeg trækker dem hjem før, men det skal altså være efter at alt rørarbejde er færdigt. De river badeværelset ned på mandag og det vedrører også mit soveværelse!
    Så længe der er alt det virvar, så bliver de der.
    Det er mega-rodet og måske skal maleren pynte lidt og elektrikeren skal sætte en opvaskemaskine ind mv.men det er jo ingenting i forhold til alt dette jeg har været igennem herhjemme. De havde begge hængt oppe under loftet, for alle håndværkere er sgu ikke lige snu og der er blevet lavet rørarbejde i ingeniørgangen under gulvet, så det har været så slemt så selv jeg har flygtet nogle dage.
    Så jo, de kommer hjem så snart at det er godkendt - også selvom der noteres småfejl, for det er bare viceværten der skal komme for at tjekke det. Onsdag og ikke en dag senere!

• #42   21. sep 2012 SH:
    Det kan jo også være at det går godt og at når de er hjemme så er der meget andet at give sig til end at plage - i så fald må de plage løs, det bliver de hverken afhændet eller aflivet for")
    SH
    Hvis jeg havde vidst at det var sådan derude fra starten af havde jeg trukket dem hjem, men jeg kunne ikke få mig selv til at omplacere - og det var svært nok for mig at overtale nogen til at køre mig derover.
    Problemet er, at når Hr. og Fru Jensen sidder med en drink på Gran Canaria, så tænker de sgu ikke på katten.
    Hvis forretningsmanden er udstationeret i en måned, ringer han heller ikke og spørger til dem hele tiden, det har han ikke tid til.
    Hvis Fru Nielsen er indlagt med hjerteproblemer, så ringer hun heller ikke til pensionen.
    Hvad man ikke ved har man ikke ondt af og det jeg tror der sker er, at hun fodrer dem som sine egne og så er hun egentligt ligeglad med hvad ejerne siger, for hun har dem jo i sin varetægt.
    Hvis katten så ser ok ud når de kommer hjem, så er de fleste glade og tilfredse, og hendes forretning går videre.
    Hvis de har tabt sig, så er det synd, men de bliver meget hurtigt fedet op igen herhjemme.
    For at de også skal føle at det er nogenlunde at komme hjem til det trygge sted, så skal det jo ikke være en gennemgangslejr af forskellige mænd og folk der gerne vil byde dem velkommen - så skaal der kun lige være dem og mig.

• #44   21. sep 2012 Jesper:
    Ganske kort:
    Alle var imod at de skulle i pension og dem der havde bil nægtede kategorisk at køre dem i pension. Jeg fik endelig én overtalt til at tage med ud at se "Vendekåbens pension" hvilket virkeligt ser godt ud. Hun var også flink. Alt talte for at alt skulle blive godt.
    Jeg lagde endda et link herind for at få vurderet pensionens indretning.
    Jeg kunne få lige hvad jeg ville have!
    Hvis jeg havde haft et stort hus hvor jeg kunne afskærme dem fra ubetænksomme håndværkere, så var de skam blevet hentet! Jeg kunne ikke nænne at tage derud, putte dem i bur for at køre dem i en anden pension.
    De var aldrig endt derude hvis jeg ikke troede at alt var vel. Jeg (det tror jeg faktisk også godt at du ved) villle give min bare røv væk for at få dem hjem derudefra, men jeg har kun 65 kvm. og har ingen der vil/kan passe dem, for så var de blevet flyttet derhen forlængst.
    Jeg kan ikke afskærme dem.
    Håndværkerne kan gå ind når det passer dem med hovednøgle. I morges var de kommet før jeg slog øjnene op kl. 7.15.
    Jeg er morderlig ked af det og ja, man kan altid se i bakspejlet hvad man gjorde forkert, men alt dette har altså været bare nogle af de aspekter der er i det.

• #45   21. sep 2012 SH
    Det er ikke fordi at jeg er vred på dig eller ikke vil høre på gode råd, men både du og jeg ved at det er nemmere at rådgive så længe man ikke selv står med fingrene i lortet.
    Jeg fortæller bare nu om mine erfaringer - ligeså meget for at andre ikke skal køre til Veerst med deres katte.

• #47   21. sep 2012 Jesper:
    I bund og grund tror jeg ikke at det kan kaldes at de lider skade - i så fald får hun mig på nakken:(
    Jeg tror at hun fodrer som det passer hende og det er der så ikke nogen der skal komme at lave om på.
    Jeg vil æde min gamle hat på, at det hun giver dem er noget hun har fået fra RC med øje for salg.
    Gudskelov er det ikke en egentlig sygdomsdiæt, men en afstressende diæt fordi at Elvis er utryg når der skal ske noget med det bur...... så det var ren præventivt.
    Men jeg har helt klart fortrudt at jeg afleverede dem der, men de var jo inlogeret da jeg fik den første tur - men herregud hun er jo kjøwenhavner..").
    Det var min tanke da jeg gik.

• #48   21. sep 2012 SH
    Du kender vel den evige joke om at jyder er bønder og københavnere er ja- bare kjøwenhavnere:D

• #49   21. sep 2012 Jeg havde uden tøven hentet min kat hjem, eller fundet et andet sted... ikke om jeg ville lade en dame, som ikke er som forventet, passe min kat.
    Det er min kat og mit ansvar for at katten har det godt og får det den skal. OG mine regler...

Ikke om jeg havde overladt den til sådan en dame og slet ikke de samtaler..

Men jeg håber da for dig at dine katte er velfungerende og ikke har taget nogen skade psykisk heller, efter tiden der.

• #50   21. sep 2012 Jeg håber - og regner også med at det ender lykkeligt:)

• #51   21. sep 2012 SH:
    Ved du iøvrigt hvorfor at betalingsanlægget ligger på Sjællandssiden?

• #52   21. sep 2012 Nej da, vi vil være sikre på at få dem - LOL!

Har du aldrig hørt om Låsby-Svendsen???????

• #54   23. sep 2012 Marianne - jeg er helt sikker på at dine katte bliver sig selv igen når de lige kommer hjem og får set sig om og slappet af igen smiley Mine kan du ikke mærke på at de havde haft en dårlig oplevelse her i sommers i en pension smiley de har deres sædvanlige humør og sind smiley og faktisk de var rædselsslagne da vi hentede dem og helt febrilske over hvad der nu skulle ske..men så snart vi kom hjem slappede de allerede mere af...og en rundtur for at tjekke at alt var som det nu skulle være kunne de ligge sig ned og sove på deres sædvanlige steder..dog var de lidt mere morsyg til at starte med smiley

• #55   23. sep 2012 Tusind tak Judith. Det trøster mig meget, for jeg har det så enormt skidt med at de er der. Nu er der kun ganske få dage tilbage og jeg glæææder mig til at få dem hjem.
    Jeg er ved at lave en liste over hvad de har fået med, for jeg vil være sikker på at alt kommer med hjem og jeg må tilstå, at jeg MAGTER ikke at ringe før de skal afhentes efter den ubehagelige dialog som tidligere er beskrevet.
    Det er bare ikke så nemt, når et nært familiemedlem siger, at de måske aldrig bliver de katte igen som jeg før har haft. Det fik jeg smidt i hovedet i går!
    Faktisk en meget ubehagelig besked.
    Tak Judith.
    Winnie: Jeg har haft en voldsom lyst til at bede Operation X om at gennemrode dette erhverv eller hvad jeg nu skal kalde det, men efter at have hørt om alle jeres gode erfaringer, tror jeg at jeg har været uheldig og at jeg har ramt én der sætter penge højere end kærlighed til de dyr hun passer. I bund og grund tror jeg at hun kun ønsker at passe kattene efter egne foreskrifter - altså som hun passer sine egne derhjemme. Hun bruger RC og selvfølgelig får hun mængderabat når hun køber ind i pallevis. Det samme får hun hos Olivers - og der får hun jo et "kattepasserbevis":D.
    Jeg kan kun håbe på at de er okay - jeg er i hvert fald glad for at jeg ikke er hjemme i morgen, så har jeg lidt andet at tænke på.
    Jeg skriver med garanti så snart de er hjemme igen!

• #56   23. sep 2012 tjahh Marianne smiley du har jo fulgt lidt med i hvordan mine lige pludselig blev flyttet fra pensionen og hjem til dem og jeg ved ikke hvor og hvordan de var passet der og begge var syge og dårlige efter det besøg...og når de så hurtigt blevsig selv igen(okay sygdo men tog en måned at komme sig over men behandling og rette behandling tager tid) men deres sind er det samme nu som før;)

• #57   23. sep 2012 Judith:
    Ja det med dine var jo noget værre noget:(
    Altså hvis de er fysisk syge, så skal de jo bare behandles, det er sindet og adfærden der bekymrer mig mest.

• #58   23. sep 2012 ja netop og adfærden den tror jeg ikke på ændre sig;) udfra hvad mine var igennem og hvor hurtigt de fandt ud af de var hjemme igen smiley og allerede dagen efter de var hjemme igen der var alt normalt bortset fra at de var morsyge...fulgte efter mig overalt hele tiden og gik jeg ud af en dør så sad de og græd indtil jeg kom ind igen (fx toilet besøg) og lagde hele tiden op ad mig og spandt helt vildt men efter et par dage så aftog det igen og ja tror efter en uges tid holdte denne ekstreme morafhængighed op og kom mere tilbage til normal.
    Så forvent nogle morsyge katte smiley og ja sygdom kan behandles, og dine katte vil stadig være dine katte som du kender dem igen smiley

• #59   24. sep 2012 Så nu er der rigtig nedtælling! 1½ dag tilbage til de små kommer hjem:)
    Hvis jeg kan komme ud for regn og blæst i morgen må jeg hellere trippe forbi dyrlægen efter en Feliway for en god ordens skyld:)
    UUUUhhh hvor jeg glææææder mig:)

• #60   25. sep 2012 hvor dejligt håber at de er hjemme igen allerede smiley

• #61   25. sep 2012 Hold da op smiley Er spændt på afslutningen af denne historie fra dagligdagen smiley

• #62   26. sep 2012 Suk! Jeg skulle have godkendt mit køkken og bad idag, men køkkenet blev "kasseret" på flere punkter - ja faktisk så slemt så de var ved at tale om at pille det halve af køkkenet ned!!!
    Så jeg stod med en blanding af skuffelse og irritation for eftersom de hrm, hrmmm. håndværkere ikke kunne gøre deres arbejde ordentligt, ja så skal misserne have en overnatning mere!! Nu er det lovet højt og helligt at skaderne bliver udbedret i morgen - med færdiggørelse, det var ligesom jo mere opgivende jeg så ud jo nemmere blev det at reparere.
    SUK! Så nu har de lovet højt og helligt at det er fixet i morgen middag - maleren var dog også meget kort tid efter mødet hvor den byggesagkyndige nok har gennemrusket dem")
    Da jeg ringede til "Damen", så blev hun idag kisteglad for at hun måtte have dem en overnatning mere, nu blev det ikke længere fortalt om hvor søde og de var.....
    Det kan jo være at Freddie har fortalt hende at han bestemt ikke vil kløes på maven....(bare han har taget godt ved:"))

• #63   27. sep 2012 End of story:
    Så er de kommet hjem og da jeg kom derud var de begge inde, men freddie havde lavet hærværk! Han havde hvæsset kløer i vinduesrammen!
    Nå, men begge var vilde - altså sådan at Elvis rejste børster da han så mig, men da han blev nusset, var der et eller andet der vågnede i ham.
    Freddie lå klemt op i en krog - og ville overhovedet ikke kendes ved mig.
    Nå, men de kom hjem og så blev det for alvor farligt.
    Elvis har jeg måttet forsikre om, at jeg altså er her, men i et andet rum:)
    Pt. er Freddie ved at tømme et skab for tasker.....
    Han er gået helt over gevind - men det er dejligt at se, at de tøer op.
    Mine "pinde" - 30 stk. er blevet smidt ud, for det var det rene sukker.
    Shesir håber jeg at jeg kan klare mig med til der kommer varer, for der er spist omkring 50 ds. - noget mere end der er dage til når hun kun gav 1 stk. pr. dag.
    Så er der kommet en stor seddel på døren, for den tømrer der var da jeg tog hjemmefra skulle bare lave en sokkel......... soklen ligger og flyder til i morgen!

• #64   27. sep 2012 ...men i det mindste er de hjemme igen smiley

• #65   27. sep 2012 godt de er hjemme igen, bare de ikke er blevet traumatiserede af oplevelsen

• #68   29. sep 2012 Traumatiseret Jesper - det er et stort ord at bruge:)
    De har fået et par gode rolige nætters søvn og de er så småt ved at finde deres gamle jeg.
    Elvis tager stadig forbehold for "fremmede" som han ellers elsker - næææhh det er kun Moar der tæller.
    De er hvor jeg er!
    De har vist fundet ud af at der ikke er små døre man kan gå ud af.
    Freddie spiser som aldrig før - og de 2 x 50 g. Shesir er skam væk om eftermiddagen!
    Nå, men jeg tror ikke at de har taget varig skade, men jeg fatter ikke at hun kan holde pensionen fuld, der sad en sølle stakkel der skulle være der i 2 dage og så skulle den komme igen om 8 dage, for ejeren rejste meget. Så er det jeg spørger mig selv: Hvorfor har man så dyr???

• #70   30. sep 2012 Jesper du og din bedre halvdel må da snart have lært, at jeg ikke tager tingene så tungt:D

Kommentér på:
Mine stakler skal i pension!

Annonce