1.186 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Sukkersyge hos kat/erfaring Sukkersyge hos kat/erfaring

Hej

Hvad er symptomerne på diabetes hos kat,hvordan behandles den erfaring / behandling

Jeg ved god at der er en masseartikler på nettet men mit problem er, at jeg ikke kan læse længere artikler, da jeg er ordblind og let får hovedsmerter

På forhånd tak

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sukkersyge hos kat/erfaring
  • #1   6. dec 2012 Kigger indsenere , leder videre

• Eli A
    Eli A Tilmeldt:
    okt 2007

Katte: 2 Emner: 6 Svar: 47
    #2   7. dec 2012 De mest almindelige tegn på sukkersyge

1. Katten drikker meget

2, katten taber sig

3. Katten spiser meget

4. Katten tisser meget,

De første symptomer kan ligne mange andre sygdomme så det kan være svært, også for nogle dyrelæger at stille den rigtige diagnose første gang. Det skete desværre med min første kat, der fik diagnosen for sent og måtte aflives

Alvorlige symptomer på fremskreden sukkersyge

1. Katten kaster op

2. katten lugter mærkeligt

3. Katten virker svag i bagkroppen

4. Katten vil ikke spise.

5. Katten er sløv

Hvis den ikke bliver behandlet eller aflivet, vil katten gå i koma og til sidst dø.

• #4   7. dec 2012 Jeenie havde diabetes de sidste 5 år af sit liv, Hun levede på RC diabetes foder.

Jeg blev opmærksom da hun begyndte at "oversvømme" kattebakken.
    Dyrlægen tog en blodprøve og konstaterede diabetes.
    Hun kom på insulin, men det blev ikke rigtigt godt. Heldigvis prøvede jeg så RC diabetes tørkost, og det virkede. Hun fik 5 gode år KUN på det.

• #5   7. dec 2012 Så tror jeg at jeg vil give hende det, dyrlægens synes at vi skulle vente med urin og blodprøve
    Hun er stærk overvægtig selv om hun aldrig har været den der var længst ved madskålen
    Og hun vil udelukkende kun have tørkost ,ingen gode hapser eller andet godt

• #6   7. dec 2012 Har dyrlægen sagt hun har sukkersyge? Det er ikke noget man bare skal begynde at hjemme diagnotisere og behandle..

• #7   7. dec 2012 Nej kun at det kunne være det der gjorde hende tyk hun har ca 5 kg overvægt
    jeg bruger fodertil sterilliseret katte, hun spiser kun tørkost men drikker meget

• #8   7. dec 2012 Sukkersyge plejer ikke at give fedme, men være en bivirkning af fedme

Hvis hun kun spiser tørkost kan det være grunden til hun drikker meget

• #9   7. dec 2012 Beltane: Når cellerne ikke får det glukose som de har behov for vil kroppen tro at der er krisetider og kun lidt føde til rådighed. Derfor vil kroppen forsøge at etablere depoter.
    Sådan fungerer det ved mennesker, ind til sygdommen for alvor går i udbrud og kroppen er nødt til at gå over i den energikrævende fedtforbrænding der langsomt sørger for at kroppen bliver forgiftet. (Hver gang ét fedtmolekyle forbrændes til én glukose frikøres 3 fedtsyrer)

Dette er med udgangspunkt i viden om humananatomi og fysiologi, men jeg går ud fra at katte også lagrer fedt som triglycerider.

Kommentér på:
Sukkersyge hos kat/erfaring

Annonce