689 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Fantastisk hjælp mod stoppede urinveje. Fantastisk hjælp mod stoppede urinveje.

Jeg fik i jan. en sæk kattefoder for næsten ingen penge, og misserne de elskede det...MEEEN Det stoppede deres urinveje til..Noget jeg ellers ikke har haft problemer de sidste mange år. Så bestilte jeg en sæk Urinary, og her i dag efter misserne har fået dette foder de sidste 2 uger, ser jeg til min glædelige overraskelse en af kastraterne står op og sprøjter den flotteste stråle urin ud på en busk...
Så jeg må sige at pengen til Urinary de er bestemt givet godt ud...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fantastisk hjælp mod stoppede urinveje.
  • #1   1. mar 2013 Jeg fodrede også en af mine hankatte med Urinary over en længere periode, fordi han havde sten i blæren...

Og ja, det gjorde underværker - efter et par uger var han sig selv igen smiley
    Og efter at han er konstateret 100 % rask, forebygger jeg i stedet ved at give rigeligt med væske via vådmad, oftest dåsemad tilsat ekstra vand smiley

• #2   1. mar 2013 Ja jeg har også haft glæde af urinary foder, da min hunkat havde krystaller i urinen...

Som Lotte forebygger jeg også ved at give vådmad med ekstra vand ved, samt jeg fordre også med tørfoder der forebygger, ved godt der er mange fordomme og forskellige meninger omkring sådanne foder, men jeg tager ikke chancen, katten kan lide det og har ikke haft problemer siden.. smiley

• #3   1. mar 2013 Jeg har ikke prøvet det til urinvejene, men her kørt nyrefoder fra Specifik, men det overholder jeg ikke mere, men de får vådt 2 gange om dagen med ekstra vand, og Birk har ikke haft høje nyretal siden jeg startede med det, og det er 1 1/2år siden nu smiley har lige fået svar på de sidste prøver.

• #4   1. mar 2013 Skønt Jette smiley

• #5   1. mar 2013 Jep smiley
    Desværre har Birk problemer med, at Manne kanøfler ham, Birk har altid været topkat, men det er Manne nu, håber der bliver ro mellem dem og at Birk kan leve med ikke, at være bos.
    Jeg troede faktisk det var pga nyrene det skete, men Birk har haft sygeperiode pga stres= Manne smiley

• #6   1. mar 2013 Oftest tror jeg måske det er os mennesker der har svært ved at acceptere at der bliver lavet om i rangordenen..

For kattene er det jo ganske naturligt...

Men selvfølgelig rigtig ærgerligt at Birk skal stresse over det smiley

• #7   1. mar 2013 Jo jeg har svære ved at det er 10 kg kat der kanøfler en der vejer 4,56 end da det var omvendt smiley men det har været virkeligt slemt her i februar, Manne holder ham nede med bid i nakke/hals, totterne flyver og han slipper ikke selv om Birk skriger, men intet blod smiley men Birk har også tabt sig ca 250g i februar det er en del.

• #8   1. mar 2013 Ja det er det da egentlig...
    Specielt når han i forvejen ikke er så stor..

• #10   1. mar 2013 Det er jo det jeg er bange for smiley har talt med dyrlægen 3 gange i denne månede, birk har haft lidt med ørene og lidt snot, men når både nyre og levertal er fine og det kun er streds der kan spores i blodet smiley feliway har hjulpet lidt, men Birk sover meget, og helst på klædeskabet, i morges skulle de faste nogle timer i håb om at Røde kunne klare turen til dyrlægen uden at brække sig eller få myllerbæ, det lykkedes ikke smiley men det at de var frustreret over at maden var væk i 5 timer, ja så blussede det op igen.
    Aftalen med dyrlægen er at Birk skal vejes sidst på måneden igen, han må ikke tabe sig.
    Jeg er ret sikker på Birk var smuttet hvis han kunne, og bliver det ikke bedre smiley må jeg handle,, men kan kun se en måde at give Birk fred på,, for Manne har allergi og kan heller ikke omplaceres og det kan Birk jo heller ikke, både med en alder på snart 8 og risiko for flere nyreproblemer, og han har jo endel særheder, og ikke et godt katte sprog, når Manne og Røde tager en tur, ja så behøver Røde bare at lægge sig eller forholde sig roligt så er det slut, Birk bliver ved med at løbe, det har han altid gjort, puuuhaaa hvor jeg er ked af det, birk er jo min første kat, og har fortjent bedre, og manne har jo en bedsteven i Røde, og det er formodentligt det som har gjort han "stærk" jeg skal lige trække vejret smiley

• #13   2. mar 2013 "Vedr urinvejene, så er et godt råd at knuse 1 c-vitamin pille i drikkevandet 1 x om ugen"

Det kommer skam an på, hvor stor pillen er.

Det er lykkedes mig at finde C-vitaminpiller, der ikke er syreneutrale.
    De hedder C-long og fås hos Jala Helsekost. (De har hjemmeside).

Til en kat på ca. 7 kg er doseringen 50 mg en gang om ugen - En pille = 500 mg, så det er noget af en job at dele den.

Og, og .... Består blæresten/grus af struvit, kan det opløses. Det kan det ikke, hvis de består af oxalat-calcium, heller ikke af specialfoderet.

• #14   2. mar 2013 Jeg har hørt at tranebærpiller fra Matas en gang i ugen også skulle være forebyggende, dog ikke noget jeg selv har forsøgt med smiley

• #15   2. mar 2013 Der er også tranebær i nogle fodertyper, for at forebygge urinvejs problemer.

• #16   2. mar 2013 Ja, det mener jeg faktisk der er i Porta 21 Grain Free hvis jeg husker rigtigt smiley

• #17   2. mar 2013 Ja normalt så drikker mine kastrater så meget at det ikke har været noget problem overhovedet...Men dette billige foder..GRRR. Jeg kan så ikke begribe at man laver kattetørfoder som kan give sten...Det skulle være forbudt, eller soim minimum kunne købes med en klar advarsel skrevet på..

• #18   2. mar 2013 Enig Kirch smiley man burde kunne regne med at kattemad af en hver slags kunne bruges til katte af en hver art smiley

Kommentér på:
Fantastisk hjælp mod stoppede urinveje.

Annonce