1.016 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 64 Svar

Hjælp tll at finde den rigtig race Hjælp tll at finde den rigtig race

Hej katte elsker.

Vi søger en katte race der passer til vores lille familie.
(ikke lige nu men engang)

Vi er en familie på 2 voksen og et barn lige pt. (2 måneder snart)
vi bor i 4 vær lejlighed på 1 sal. (så en der egner sig til at være inde, da der ikke er mulighed for ude livet)
Vi har ikke andre dyr.
Den må gå over hele lejlighed.
den må være oppe i vindues kammen og på sofaen.
den må sove ved os.

Katte:
Den skal ikke være langhåret. må gerne være en der vil sove ved os og vil nusses og pusses med og den skal være glad for sig ejer og en der vil lege og en der kan med børn og en der har en tog mudighed og en der ikke har så nemt ved at blive sur. en der kan lide fremme til hvis man nu får gæster (håber i forstår hvad jeg mener)

tror det var det hele..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp tll at finde den rigtig race
  • #1   4. apr 2013 Mikka: Ragdoll eller Hellig Birma smiley

• #2   4. apr 2013 Skal den vare aktiv eller mindre aktiv?

• #3   4. apr 2013 Christa: TS vil ikke have langhårede katte smiley

• #4   4. apr 2013 mellem ting.
    (den må gerne være aktiv men den skal også kunne slap af på sofaen :))

• #6   4. apr 2013 Vil gerne havde en Ragdoll eller Hellig Birma men kæresten vil kun havde korthåret så det må jeg respkter desværre.

• #7   4. apr 2013 Brittish Shorthair synes jeg også er et supergodt bud!

• #8   4. apr 2013 en hellig birma/ragdoll er også kun en semilanghårs race smiley

• #9   4. apr 2013 Lotte BN:
    huskat vil vi ikke havde igen. synes de er for doven. smiley

• #10   4. apr 2013 Christa "Venter killinger:
    hvad er semilanghårs race?

• #12   4. apr 2013 Semilanghår er at de har halvlang pels, som birma og ragdoll smiley

• #14   4. apr 2013 Gaia&Momo<3:
    dem jeg har haft og besøgt der var dove. smiley
    det var ikke noget undt ment.

• #15   4. apr 2013 carolinee:
    fælder de ikke meget?
    det er derfor kæresten ikke synes om den race,..

• #16   4. apr 2013 Smuk, kærlig, sjov, sund og klog kat der knytter sig til sine mennesker: Abyssinier

• #17   4. apr 2013 Mikka alle katte fælder smiley med mindre de er nøgne.

• #18   4. apr 2013 Jette L og de 3 drenge:
    ja men nogle fælder ret meget. smiley

• #19   4. apr 2013 Med det du har skrevet vil jeg også mene Birma eller ragdoll men så stod der korthåret..... har ikke slev haft ragdoll men Birmaen passer perfekt til hvad du ellers har skrevet smiley ja det er en semilang hår = ikke nødvendigt med pelspleje men ddet kan dog være en ide for at få fære hårbolder. Nej mine fælder ikke mere end en huskat smiley efter mine erfaringer med Birmaen : perfekt med børn (har selv 2) kan sagtens være indekat (det er mine, men godt nok i hus men mange af mine killinger bor i lejlighed) de vil nyde vindus kammen, egner sig både med og uden andre dyr, mine sover altid med i sengen og er med til alt og overalt selv på toiletet, går til døren når der kommer gæster..... ja hvad skal jeg sige et perfekt sind smiley

• #20   4. apr 2013 Jeg tænker en siameser, hvis I er klar på en aktiv kat, som KRÆVER sin opmærksomhed smiley

• #21   4. apr 2013 Ham her er rigtig god sammen med mine børnebørn, og har en skøn fluffy pels og ingen knuder, når han taber lidt hår, er der lidt som fin uld i en lille plade, og ikke ret meget.
    Altid glad og med på leg, men kan også sove i lange perioder, og elsker at blive nusset.

profilbillede
  • #22   4. apr 2013 Jette L og de 3 drenge:
    hvad race er den?

• #23   4. apr 2013 Nu hvor du vil have en korthoret har jeg kigget lidt det skal dog siges at jeg aldrig selv har haft racen....

her et lille uddrag fra race info fra killingelisten :
    I både udseende og temperament er européen en meget robust kat. Den tager alting oppefra og ned, og der skal generelt meget til at hyle en europé ud af den. Det er en meget kærlig og engageret kat, der interesserer sig for hjemmets daglige gøremål. Den elsker opmærksomhed fra hjemmets gæster. Det er dog stadig en kat, der kan underholde sig selv, og ikke behøver at blive aktiveret og udfordret konstant. Européen kommer godt ud af det med andre katte, da den har et meget velfungerende kattesprog. Derudover er den meget tolerant og har det godt sammen med både børn og andre kæledyr som for eksempel hunde.

Billedet er også fra killingelistens race info smiley

profilbillede
  • #24   4. apr 2013 en kærlig kælen lidt fremme i skoene kat cornish eller devon rex
    de fælder minimalt, har meget blød pels og trives fint med børm og gæster.

• #25   4. apr 2013 Kurilian bobtail smiley jeg købte ham i november, da var han næsten et år, han er skøn.

Der er kun 7 opdrættere her i landet, og de fleste har også Birma smiley

• #26   4. apr 2013 Jeg kan varmt anbefalde en Europé, men den vil kede sig hvis den skal være alene smiley

• #27   4. apr 2013 *Beltane*:
    vi må kun havde en kat smiley det så træls..
    hvad hvis den får legetøj og et okay stort krædsetræ?

• #28   4. apr 2013 Efter hvad jeg ved (genrelt alle racer) så er det bedst at have 2, især i lejlighed de fleste jeg kender har altid endt med 2 da det er meget nemmere ( hvis ikke så et andet dyr) men det kan lade sig gøre med en man skal bare tænke over at fx når man kommer hjem fra arbejde, har handlet og hentet barnet så kommer man hjem til en kat der har sovet hele dagen så nu vil den have opmærksomhed og måske lege. det er ikke altid det man har tid til, men det kan jo blive bedre når den ikke er killing mere. men hvis i har tid til den så er det intet problem (som sagt dette var ikke race bestemt)

• #29   4. apr 2013 Det kan jo være værere med mere aktive katte smiley

• #30   4. apr 2013 Jeg har en kat som er langhåret - en perser - og en helt korthåret - en huskat.
    Min perser fælder meget, men det er i totter, som man lige kan bukke sig ned og samle op, dog skal de møbler han lægger i jævligt støvsuges. Min huskat fælder ligeså meget med små mørke hår, men de ligger sig på alt og over det hele og skal støvsuges op ofte. Vi har en søn med allergi, og han tåler vores perser bedre, da der ellers er hår over det hele. Vi har parketgulve. Perser-pels duer dog ikke til gulvtæpper, det har jeg prøvet - og slet ikke et rødt guldtæppe - et mararidt !! Personlig foretrækker jeg pelsen fra en langhåret kat - synes det er nemmer at holde hjemmet. En Hellig Birma eller Ragdoll har knap så lang pels som perseren og de skal ikke redes så ofte, da deres pels ikke filtrer. Deres temperament er fantastisk. Min næste kat bliver netop en Hellig Birma p.g.a personlighed, udseende og pels - og de vidunderlige blå øjne ;O)

• #31   4. apr 2013 God beskrivelse Helle smiley

• #32   4. apr 2013 Helle:

Ja Birmaen er fantastisk. De blå øjnne er til at dø over, og deres personlighed er bare så skøn. de kan også godt tabbe hår i en tot som din perser men det er nu ikke fordi jeg syntes at de fælder meget. Det er selvfølgelig ikke nødvendigt at børste dem, men det har hele tiden været min plan mindst at gøre det en gang om ugen, men det er ikke så tit jeg når det.... det er bare et resultat i flere hårbolder men ikke mere støvsugning smiley Har du overvejet en farve?

• #33   4. apr 2013 Mikka - Den vil stadig savne en at snakke "katsk" med

• #34   4. apr 2013 Personligen synes jeg dog at de semilanghårede fælder riktigt meget, og det kommer på alt tøj osv, så jeg er glad for min Bengal der fælder meeget lidt smiley Ellers er Birma en fantastisk race!

• #35   4. apr 2013 der kunne evt. være voksne omplaceringskatte som i kunne tilbyde et hjem som måske egner sig som enekatte.
    Har selv lige sat en videre på 8 mdr som skulle være alene kat.

• #36   4. apr 2013 Ja, birma pelsen har det med i de normale fælde perioder at sætte sig på mit sorte tøj mere end på gulvet men ellers syntes jeg ikke at de fælder så meget smiley de fælder mindre end min ene huskat smiley

• #37   4. apr 2013 Vil i have en race kat? eller ville en kat fra internat være fint? smiley

• #38   4. apr 2013 Mikka - Jeg har selv europé, og det er faktisk min hunkat, der bliver vist lidt højere oppe. Men det er virkelig en fantastisk familie kat efter min mening smiley

En europé killing vil helt sikkert skulle have en legekammerat, og langt de fleste voksne vil have bedst af at have en også.
    Men det er nu ikke kun européen det gør sig gældende for, langt de fleste racekatte enten vil klart trives bedst eller vil direkte mistrives uden en artsfælle til selskab smiley

• #39   4. apr 2013 Jensen du har en smuk kat smiley men TS syntes huskatte er dovne smiley hvad er en perser så smiley den går da nærmest baglæns så smiley :D
    Perseren er en skøn og rolig rase, de korthårede er vist nok livligere end dem med langt hår?? Det mener jeg at jeg har læst.

• #40   4. apr 2013 Ja, jeg er fuldstændig forelsket i dem med brun maske - jeg kan godt lide skarpe kontraster og synes bare at øjnene bliver endnu mere blå. Jeg mødte jo et par stykker på vild med dyr messen i Fredericia, som jeg også snakkede med og den ene fik jeg lov at holde - og så var jeg helt solgt ;O)) Jeg havde også selv en forestilling om at de fælder mindre end min perser, fordi de ikke har underuld (er det rigtigt...?) Min perser er jo halv exotic, hvilket gør ham både langhåret og med tyk underuld. Vi har haft rigtig store problemer med knuder i hans fældeperioder - selv om jeg var flittig, og redte ham hver dag, så kom det mens han sov..Nu hvor han er 13 år er det som om han har mistet underulden - han er mere tyndhåret og får ikke mere knuder i pelsen. Vi døjer rigtig meget med hårboller også - trods børstning. Lige et billed af min perser-prins ;O))

profilbillede
  • #41   4. apr 2013 Min Bimse dreng smiley

profilbillede
  • #42   4. apr 2013 Hvor er han dejlig smiley

Birmaen har underuld men ja de fælder mindre end perseren. Ja der er RIGTIG mange der er mest til brun forde den har sådan en konstrast men der er også meget forsælv på på hvor blå øjne bimaen har fra birma til birma (min Emily har utroligt blå øjne mens Brandy hendes mor ikke har så blå) så der er meget forskælv bare fra mor til datter. på Emily som er brun kan det næsten ikke undgåes at få hendes blå øjne med, men Brandy er også brun og hendes blå øjne er meget svære at fange i kamaret. mange af brandys killinger har dog meget blå øjne. Jeg er mere til Chokolade som burde kaldes brun og Brun burde kaldes sort smiley tag gerne et kig på mine har 3 brune, en chokolade, en rød (killing så masken er ikke så fremme) og en chokolade tortie smiley hvis du har nogle spørsmål om racen må du meget gerne skrive men går i seng nu da jeg skal tideligt op så kan først svare i morgen (men du er da også velkommen til at skrive når, under og før du har skaffet en ) smiley

• #43   4. apr 2013 Du kan også tage et kig på min hjemmeside www.pifuni.dk smiley

• #44   4. apr 2013 Exotic er en helt Fantastisk kat ? kan varmt anbefales. Men læs på lektien først. Katte kan have meget forskellige behov

profilbillede
  • #45   4. apr 2013 Pia: Jeg har allerede smugkigget - og kan se at du også er opdrætter ;o) - dine katte er meget smukke - synes også din lille røde han er spændende og vil gerne følge ham lidt. Jo mere blå øjne des bedre ;o) - Jeg har været forelsket i Birmaen helt siden min lillebror fik en i 2005 - egentlig mærkeligt at jeg endnu ikke har købt en... Men planen er, at jeg vil købe en i løbet af efteråret, når vi er flytet igen. (vi er ikke så glade for at bo, hvor vi bor, men skal lige have sparet sammen til at kunne flytte). Vi vil så bygge en løbegård det nye sted.
    Hvilke planer har du med killinger i 2013 ?

• #46   4. apr 2013 Jeg læser også på dem jeg har i tankerne men det kunne jo være der var nogle der kunne anbefalde en og måske vise den frem. smiley

• #47   4. apr 2013 Nemlig :D.
    jeg så første gang kurilian bobtail på Animal planet, jeg havde ikke bøger hvor den var i, men den tiltalte mig og så søgte jeg på den alle steder, og det fortryder jeg bestemt ikke smiley

• #48   4. apr 2013 Fik øjne for perser/Exo på Animal planet smiley 101 cats the Best show at se. Når man skal indfange interesse Hehe

• #49   4. apr 2013 Jette: Hvor er han flot din Birma ! :O) - lige de farver jeg selv søger og sikke blå hans øjne er - Flot fyr ;O)

Lige et spørgsmål om birmaer: snakker de meget?? - Jeg kan godt lige at man kan føre en hel samtale med en kat - synes det er hyggeligt. Vores huskat sagde ikke et "ord" de første 2 år, men så begyndte hun at "snakke", når jeg forberedte hendes vådkost - men hun kan ikke miave rigtigt. Romeo har altid været snakkende :o) Min bror siger at hans Birma snakker meget....

• #50   5. apr 2013 Okay hvis huskatte er dovne...... Så må jeg godt nok have en meget speciel race af de 3 huskatte jeg har .... For de er langt fra dovne... er du vimmer der er knald på dem... smiley

• #51   5. apr 2013 G.H det var faktisk lige det jeg ville have skrevet smiley smiley
    Min "terrorrister" er bestemt heller ikke dovne.. altså undtagen når der skal dovnes sammen med mig på sofaen.. så er der kamp om at få den bedste plads.. (og for mig er der kamp om overhovedet at få en plads smiley )

• #52   5. apr 2013 Irene

smiley ;) smiley

• #53   5. apr 2013 Enhver syntes bedst om sin race - derfor bør du besøge opdrættere af de racer du finder kan være interessante.

• #54   5. apr 2013 Lis * Det er bedre at forebygge end at helbrede D:
    vil jeg også meget gerne men synes ikke der er ret mange i nordjjyland. (ved AAlborg)

• #55   5. apr 2013 Hvad er der blevet af Eddie? Var han for doven eller?...

• #56   5. apr 2013 Jeg stiller samme spørgsmålstegn som Tinka.
    Hvad blev der af katten Eddie?

• #57   5. apr 2013 jeg er lykkelig huskatte ejer to jeg selv redet da de var 2-4uger gamle og så en killing af Divas egen avl =)
    og de to hunner Diva (nu fertil) Batman (JA det er en hunkat smiley ) er livlige og legesyge, kælne og de er super dejlige og vil også meget gerne putte... Batman elsker at hænge på min skulder og spinne når jeg går rundt i huset, Nanna (han katten) elsker at blive båret rundt som en lille baby og sover i min arm om natten... Diva elsker at gå med på det "lille hus" selv om hun selv har været der jaaah så tager hun en tur til bare for hyggens skyld =) jeg smiler hver dag tak at være mine tre dejlige men meget forskellige huskatte

• #58   5. apr 2013 Helle. Bimser snakker en del, jeg ved så ikke helt om det er fordi Røde er yngst eller det er rasen for han er den mest snakkende kat jeg har haft, med en blød og behagelig stemme smiley Birk lyder mere krævende smiley lige som,, kan du ikke forstå hvad jeg siger,, og han fortsætter til jeg gør det rigtige, men han har ikke så stor afveksling i sit sprog, eller det er måske mig der er for døv smiley

• #59   5. apr 2013 Som Jette siger snakker de meget, i hvertfald efter min mening. De snakker meget mere end mine huskatte men Vaks snakker også meget. De kan sige mange forskællige lyde og jeg syntes det er så sjovt at høre forskæl på dem. fx når Emily går og kalder i køkkenet er det bare at sige hendes navn så kommer hun farendne....:-) Jeg overvejer at få et kuld på Emily, men jeg kan ikke bruge min egen hankat så skal lige have fundet en smiley men det kunne godt tænkes at jeg fik et kuld på Brandy til efteråret og det passer jo perfekt med den farve du leder efter for hende og Gersimi kan kun få brun og chokolade smiley

• #60   5. apr 2013 Helle:

Vidste du at de er den eneste race der "fnyser" ? smiley

• #61   5. apr 2013 ?? Fnyser....hvordan mener du ?
    Det passer jo perfekt, hvis du får sådan et kuld til efteråret ;O) Kiggede lidt på Emily - hun er også smuk, med utrolig smukke øjne :o) Og jeg kunne se, at du har udstillet med hende. Jeg vil også gerne udstille med den, jeg skal have - men kun for hyggens skyld og kun i DK, og ikke for at for at opnå fine resultater - så det skal ikke være en decideret udstillings egnet og fornem kat, men rent psykisk må den gerne være egnet og ligeglad med alt postyret - så regner jeg med, at jeg også får en harmonisk kat som hviler i sig selv herhjemme, og ikke er bange for fremmede....
    Min bror siger, at det er fordi der er noget siameser blandet i racen, at den er så talende - ved ikke om det er rigtigt?

• #62   5. apr 2013 Det har jeg ikke hørt før, men det kan da godt være smiley jag har både været afsted med Brandy og Emily. Der kræves meget og det er sværdt at få en udstillings perfekt kat smiley fra mit sidste kuld var der 2 som var egnet en chokolade dreng og en brun pige. De skal afsted igen i næste måned, det bliver drengens første gang men pigen har været afsted engang før og blev ex 1 i sin katagori smiley det er heldigt at det er en brun du er ude efter hvis du vil udstille da det er dem det er nemmest at se aftegningerne på når de flytter smiley

• #63   5. apr 2013 Det kunne være jeg kunne følges med opdrætteren den første gang, for at lære det.... ;O))) Når det er en kælekat, udstiller man ikke for at opnå resultater - men er det en fertil kat, kan jeg forestille mig at det er meget vigtigt, hvordan den klarer sig...:o)

• #65   7. apr 2013 Nanna: Tror du har ret. Hos mig vil en birma dog få 1 1/2 legekammerat ;O))) Min huskat på 2 år, savner en legekammerat, når min gamle Perser gerne vil have fred - han kan dog godt tage en ordentlig tumletur med hende. Så her hos mig vil en birma ikke blive ensom.

• Gurli P
    Gurli P Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 4
    #67   10. apr 2013 Hej

Selv om jeg selv har ocicatte, så vil jeg mene at en Burmeser vil passe rigtig godt til jeres behov, de er gode til børn, de vil både lege og nusses, en rigtig hyggekat som sagtens kan gå i en lejlighed.
    Vh Gurli

• #68   10. apr 2013 Jeg tænkte også burmeser, da jeg først så tråden, men det er simpelthen synd at have den race som enekat!

Jeg har selv haft burmesere i 12 år og ved hvor glade de er - ikke kun for menneske-selskab, men også for tæt kontakt med andre katte. De elsker at putte og lege sammen og en god gang fællesvask er også noget af det bedste smiley

Så med mindre man kan finde en voksen kat, man ved vil kunne trives alene, vil jeg fraråde racen. Særligt hvis familien er hjemmefra flere timer dagligt.

• #69   10. apr 2013 Burmeserhygge:

profilbillede
Kommentér på:
Hjælp tll at finde den rigtig race

Annonce