837 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Dyrehandlerens dumhed Dyrehandlerens dumhed

Mine katte gider ikke æde Lux mere. Nogle dage står det helt urørt hen, andre gange spiser de halvdelen af, hvad de ellers har gjort i de 5 uger, jeg har haft dem. Så jeg besluttede mig for at købe noget andet til dem. Jeg har bestilt noget på Zooplus, men det kommer jo først engang i næste uge. Så jeg gik ned i den lokale dyrehandel for at finde noget til dem. En af personale kommer så hen og spørger, om jeg skal have hjælp. Og så skal jeg ellers love for, at jeg fik hele turen smiley Da jeg fortalte, at de plejer at få LUX fra Aldi (jeg tror ikke, han kendte foderet, men da jeg sagde Aldi), så han helt forkert ud, og sagde at der ikke var nok kød i sådan noget billigt foder. Jeg forklarer så, at der kun er kød og animalske biprodukter i. Men han mener simpelthen at det er skidt, at der er masser af væske i smiley Jeg taler ham bare lidt efter munden for det er sgu for dumt. Han siger også, at det er dumt at blande dyre og billige produkter (jeg fortæller, at jeg fodrer med RC og Applaws tørfoder), fordi det billige ryger hurtigere gennem systemet og vil hive det dyre med, så katten slet ikke når at udnytte foderet. Han prakker mig så en box med Hills portionsposer til killing og en pakke fra IAMS til voksne katte på. Og jeg tænker mit, men jeg skulle jo have noget foder med til kattene. Jeg er så lige kommet hjem, og fik kigget på indholdet i foderet. Der er sukker og korn i begge to, og jeg har bare lyst til at slå mig selv for panden. Kæft, jeg føler mig dum og vildledt...
Ja jeg skulle vist bare lukke lidt damp ud.. Hold kæft, hvor var det bare en mærkelig samtale. smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 800 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dyrehandlerens dumhed
  • #1   6. dec 2013 Jeg tror det er en udbredt opfattelse at vådfoder er dårligt, og ikke har et ordentligt nærings indhold...
    Jeg bruger selv lux og hælder vand ved for at de skal få tilbudt nok væske...
    Jeg er så også en af dem som ikke tror at konserves mad er det bedste at leve på...

• #2   6. dec 2013 Han ville skam gerne sælge mig dyrt vådfoder. Det var jo meget bedre. Selvom der er lige så meget væske i - jeg har tjekket.
    Jeg hælder også altid ekstra vand ved. Både for at lune det men også for at de drikker mere.

• #3   6. dec 2013 De får skam også tilbudt både råt og kogt kød. Den lille gider ikke rigtigt, mens den store f.eks. er helt vild med indmad. Og kogt kylling kan hun også godt bruge. Men Mufasa har vidst ikke fundet ud af, at det kan spises..

• #4   6. dec 2013 Du er bare for sød Maiken smiley jeg ville ikke kunne stå for chancen for, at fortælle hvad der duer smiley men hvis jeg ikke sender bud efter det, køber jeg i petworld og der kan jeg også finde kornfrit i flere varianter.
    Er der knald tilbud på noget som er korn i, kan jeg godt finde på, at købe det til, at blande med andet, ellers kan jeg have svært ved, at følge med.
    Råt får de to af dem jo også.

• #5   6. dec 2013 Ekspedienten sagde at der ikke var nok kød i Lux hvorefter han sælger dig dyrt tør-foder med korn og sukker og meget mindre kød.....

Jeg tror at næste gang skal du have en Dåse Lux med og slå ham oven i hovedet med den.

• #6   6. dec 2013 Ja jeg er alt for sød smiley Jeg er elendig til at sige nogen imod. Jeg blev nok også bare lidt overrasket... Han havde en meget stærk holdning, som jeg ikke aner, hvad bunder i...

Sasha. Nej nej, det var vådfoder. Stadig dyrt og med korn, men trods alt vådfoder. Jeg går ned og bytter det fra Hills. Det kostede 79 kr for 12 breve (og et var endda på tilbud O_o), og det giver jeg altså ikke for skodfoder. Jeg regnede jo med, at jeg fik noget virkelig godt med, sådan som Hr. Dyrehandler brokkede sig over dårligt foder..

De har fået noget af det fra Iams. Det var alligevel bare 4 portionsposer. Den lille har desuden spist alt for lidt de sidste dage, og jeg ville se, om de kunne lide tun. De delte lige 100 g på under 10 minutter.. Så jo, de kan godt lide tun, må man sige. Og der er intet galt med minimanden, han var bare træt af Lux.. Og jeg forstår ham faktisk godt..

• #7   6. dec 2013 Mine er også træt af LUX igen, men efter en pause kan de så få det i en periode igen igen smiley

• #9   6. dec 2013 Jeg ville egentlig heller ikke have hjælp. Han kom bare hen og sagde, at jeg så forvirret ud og da vidst havde brug for hjælp. Og det fik mig til at blive helt flov og føle mig dum. I virkeligheden stod jeg bare og læste indholdsfortegnelser. Jeg følte mig totalt presset. Jeg må vidst lige gro mig et par og lære at sige fra...

• #10   6. dec 2013 Du lyder som mig, før jeg fik 3 unger og blev gammel og grå smiley smiley

På mange måder føler jeg mig som da jeg var 18, men har lært af livets skole, at sige fra.

• #11   6. dec 2013 Hej Maiken.

Bare en kort bemærkning. Jeg har selv arbejdet i dyrehandel, og der kom vi på forskellige kurser med mere for at lære om det foder vi solgte. At det så var noget bavl er hvad det er. Men det foregår bare sådan (i hvert fald hvor jeg var), at man får en "baggrundsviden" for varerne og så skal man ellers agerer ud fra det, så han har garanteret fået besked på at sige sådan og sådan, og ved godt at han sikkert ryger ud hvis han ikke giver standard beskederne. Ved godt det ikke er helt det samme, men jeg stod primært i akvarieafdelingen, og jeg vidste godt at det handlede om at sælge, sælge, sælge og sælge.. alligevel gjorde jeg tingene lidt på min måde, da jeg mener det er bedre at få tilbagevendende kunder end kunder der kun kommer en gang, måske også anden gang for at klage. Så hvis en kunde f.eks. ville købe et startsæt (akvarie med pumpe osv), sten, planter og f.eks. 10 forskellige arter fisk, og sikkert 90% flere end der kan være deri, så holdte jeg altså ikke mund, men vejledte dem på en pæn måde omkring hvad der var bedre at gøre (altså først starte akvariet op, så vente 2-3 uger med fisk, gerne mere, og først derefter skaffe fisk, og ikke for mange osv).. min chef hadede mig fordi jeg var sådan, og mente det var bedre bare at få solgt en masse, end at have kunder der glædeligt kom tilbage. Men ja, det blev en længere historie, stopper her. Men i hvert fald er jeg sikker på han ikke mente noget ondt med det, men han har bare fået en standard besked indlært, og skal så reagerer på det (går jeg ud fra). Hvilket er sådan det foregår tit i dyrehandlere, DESVÆRRE.

• #12   6. dec 2013 Det bliver nok ved med, at være sådan, så længe vi kunder ikke stiller krav smiley

• #13   6. dec 2013 Min dyrhandel er et familieforetagende, hvor sønnen er ejer og så hjælper Mutter og Fatter til.
    Far og søn, søde mennesker med et smil på læben og altid til tjeneste
    Mutter kan tilsyneladende blive rigtig knotten når jeg siger at de også får vådfoder - og nu har hun jo opdaget at jeg ikke længere køber foder men kun grus, ja så er hendes serviceniveau dalet lidt smiley
    For vådfoder det er noget rigtig skidt iflg. Mutter smiley

• #14   6. dec 2013 Hold op en klaphat

• #15   7. dec 2013 Det kan godt være at han er blevet undervist i at sige sådan og sådan men når nu han selv havde påpeget at der "var for lidt" kød i LUX også sælger et produkt som jeg er ret sikker på er mindre kød i end lux. Der er ikke mange mærker der rammer de 58% kød som lux har.

Kommentér på:
Dyrehandlerens dumhed

Annonce