Dyrehandlerens dumhed Dyrehandlerens dumhed
Mine katte gider ikke æde Lux mere. Nogle dage står det helt urørt hen, andre gange spiser de halvdelen af, hvad de ellers har gjort i de 5 uger, jeg har haft dem. Så jeg besluttede mig for at købe noget andet til dem. Jeg har bestilt noget på Zooplus, men det kommer jo først engang i næste uge. Så jeg gik ned i den lokale dyrehandel for at finde noget til dem. En af personale kommer så hen og spørger, om jeg skal have hjælp. Og så skal jeg ellers love for, at jeg fik hele turen Da jeg fortalte, at de plejer at få LUX fra Aldi (jeg tror ikke, han kendte foderet, men da jeg sagde Aldi), så han helt forkert ud, og sagde at der ikke var nok kød i sådan noget billigt foder. Jeg forklarer så, at der kun er kød og animalske biprodukter i. Men han mener simpelthen at det er skidt, at der er masser af væske i
Jeg taler ham bare lidt efter munden for det er sgu for dumt. Han siger også, at det er dumt at blande dyre og billige produkter (jeg fortæller, at jeg fodrer med RC og Applaws tørfoder), fordi det billige ryger hurtigere gennem systemet og vil hive det dyre med, så katten slet ikke når at udnytte foderet. Han prakker mig så en box med Hills portionsposer til killing og en pakke fra IAMS til voksne katte på. Og jeg tænker mit, men jeg skulle jo have noget foder med til kattene. Jeg er så lige kommet hjem, og fik kigget på indholdet i foderet. Der er sukker og korn i begge to, og jeg har bare lyst til at slå mig selv for panden. Kæft, jeg føler mig dum og vildledt...
Ja jeg skulle vist bare lukke lidt damp ud.. Hold kæft, hvor var det bare en mærkelig samtale.
sep 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 84 Svar: 583
Jeg bruger selv lux og hælder vand ved for at de skal få tilbudt nok væske...
Jeg er så også en af dem som ikke tror at konserves mad er det bedste at leve på...
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
Jeg hælder også altid ekstra vand ved. Både for at lune det men også for at de drikker mere.
jan 2010
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.156
Er der knald tilbud på noget som er korn i, kan jeg godt finde på, at købe det til, at blande med andet, ellers kan jeg have svært ved, at følge med.
Råt får de to af dem jo også.
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Jeg tror at næste gang skal du have en Dåse Lux med og slå ham oven i hovedet med den.
jan 2010
Sasha. Nej nej, det var vådfoder. Stadig dyrt og med korn, men trods alt vådfoder. Jeg går ned og bytter det fra Hills. Det kostede 79 kr for 12 breve (og et var endda på tilbud O_o), og det giver jeg altså ikke for skodfoder. Jeg regnede jo med, at jeg fik noget virkelig godt med, sådan som Hr. Dyrehandler brokkede sig over dårligt foder..
De har fået noget af det fra Iams. Det var alligevel bare 4 portionsposer. Den lille har desuden spist alt for lidt de sidste dage, og jeg ville se, om de kunne lide tun. De delte lige 100 g på under 10 minutter.. Så jo, de kan godt lide tun, må man sige. Og der er intet galt med minimanden, han var bare træt af Lux.. Og jeg forstår ham faktisk godt..
maj 2012
jan 2010
maj 2012
På mange måder føler jeg mig som da jeg var 18, men har lært af livets skole, at sige fra.
apr 2013
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 17 Svar: 132
Bare en kort bemærkning. Jeg har selv arbejdet i dyrehandel, og der kom vi på forskellige kurser med mere for at lære om det foder vi solgte. At det så var noget bavl er hvad det er. Men det foregår bare sådan (i hvert fald hvor jeg var), at man får en "baggrundsviden" for varerne og så skal man ellers agerer ud fra det, så han har garanteret fået besked på at sige sådan og sådan, og ved godt at han sikkert ryger ud hvis han ikke giver standard beskederne. Ved godt det ikke er helt det samme, men jeg stod primært i akvarieafdelingen, og jeg vidste godt at det handlede om at sælge, sælge, sælge og sælge.. alligevel gjorde jeg tingene lidt på min måde, da jeg mener det er bedre at få tilbagevendende kunder end kunder der kun kommer en gang, måske også anden gang for at klage. Så hvis en kunde f.eks. ville købe et startsæt (akvarie med pumpe osv), sten, planter og f.eks. 10 forskellige arter fisk, og sikkert 90% flere end der kan være deri, så holdte jeg altså ikke mund, men vejledte dem på en pæn måde omkring hvad der var bedre at gøre (altså først starte akvariet op, så vente 2-3 uger med fisk, gerne mere, og først derefter skaffe fisk, og ikke for mange osv).. min chef hadede mig fordi jeg var sådan, og mente det var bedre bare at få solgt en masse, end at have kunder der glædeligt kom tilbage. Men ja, det blev en længere historie, stopper her. Men i hvert fald er jeg sikker på han ikke mente noget ondt med det, men han har bare fået en standard besked indlært, og skal så reagerer på det (går jeg ud fra). Hvilket er sådan det foregår tit i dyrehandlere, DESVÆRRE.
maj 2012
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 387 Katte: 4 Emner: 191 Svar: 7.290
Far og søn, søde mennesker med et smil på læben og altid til tjeneste
Mutter kan tilsyneladende blive rigtig knotten når jeg siger at de også får vådfoder - og nu har hun jo opdaget at jeg ikke længere køber foder men kun grus, ja så er hendes serviceniveau dalet lidt
For vådfoder det er noget rigtig skidt iflg. Mutter
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 24 Svar: 439
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Dyrehandlerens dumhed