562 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
Ormkur hvornår Ormkur hvornår
Hejsa... Hvornår er det bedst tidspunkt med at give dem ormkur og loppekur? Mine begge er indkatte.
Jeg ved der har været mange debat om table til dem mod ormkur, men vil lige høre hvor i køber dem og hvilke?
0 synes godt om
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
jun 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 11 Svar: 48
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Loppemiddel bruger jeg også kun hvis de små bæster ses. Jeg er meget imod at behandle forebyggende, da det trods alt er giftstoffer der puttes på eller i kattene.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Loppekur, tjaa kommer man steder hvor folk har lopper eller hvis man også har hund så er det måske ok at give katten loppekur forebyggende, men nu har jeg haft Tøsen i 6 år som indekat og hun har fået loppekur 2 gange, første gang da jeg fik hende fra KV (det var dem der gav hende den) og anden gang sidste år da vi skulle have hende med på ferie, ellers får hun ikke loppekur, og hun har aldrig haft lopper, Smilla har aldrig mens jeg har haft hende fået loppekur, for da jeg fandt hende blev hun af dyrlægen tjekket for lopper og der var ingen tegn så syntes ikke det var nødvendigt at give en kur, og stadig der har ikke på noget tidspunkt været lopper i mit hjem, og jeg vil være en af de første der opdager det, da jeg som regel bliver ædt op af lopper hvis de er til stede
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
jun 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 11 Svar: 48
sep 2011
Følger: 26 Følgere: 27 Katte: 5 Emner: 13 Svar: 612
Når jeg er afsted for at få chip og vaccine når killingerne er 11-12 uger, får jeg altid ormekur med til dem.
Så er jeg helt sikker på jeg ikke aflevere en killing hjem med orm
sep 2011
Følger: 26 Følgere: 27 Katte: 5 Emner: 13 Svar: 612
Det smitter jo via kattebakkerne hvis der er orm
okt 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 32 Svar: 869
Katten skal til dyrlægen og konstatere det, men nogle udskriver recepter, hvis ejer har set orm på katten.
Loppekur kan du give hver 3. måned for, at forebygge, men chancen for, at indekatte får lopper, er lille. Der skal have været lopper i møbler osv., ellers skal du komme hjem med lopperne.
Ormkur hvornår