Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ormkur hvornår
  • #1   13. dec 2013 Men har du spottet orm hos dine katte?

• #2   13. dec 2013 Nej, ikke endnu.

• #3   13. dec 2013 Ormekur gives kun hvis der er konstateret orm. Og ifl loven er det en dyrlæge, der skal konstatere ormene, især fordi der findes flere typer orm.

Loppemiddel bruger jeg også kun hvis de små bæster ses. Jeg er meget imod at behandle forebyggende, da det trods alt er giftstoffer der puttes på eller i kattene.

• #4   13. dec 2013 Det bedste og nærmeste eneste tidspunkt at give ormekur til en kat er når man har opdaget orm hos katten, der er ingen grund til at give før, for ormekur er ikke forbyggende, ormekur dræber kun orm der er i katten når kuren gives ikke dem der kommer 2 dage efter kuren er givet..

Loppekur, tjaa kommer man steder hvor folk har lopper eller hvis man også har hund så er det måske ok at give katten loppekur forebyggende, men nu har jeg haft Tøsen i 6 år som indekat og hun har fået loppekur 2 gange, første gang da jeg fik hende fra KV (det var dem der gav hende den) og anden gang sidste år da vi skulle have hende med på ferie, ellers får hun ikke loppekur, og hun har aldrig haft lopper, Smilla har aldrig mens jeg har haft hende fået loppekur, for da jeg fandt hende blev hun af dyrlægen tjekket for lopper og der var ingen tegn så syntes ikke det var nødvendigt at give en kur, og stadig der har ikke på noget tidspunkt været lopper i mit hjem, og jeg vil være en af de første der opdager det, da jeg som regel bliver ædt op af lopper hvis de er til stede smiley

• #5   13. dec 2013 Ormekur kan i øvrigt kun købes hos dyrlægen og han må faktisk ikke udskrive kuren uden at have tilset katten, desværre er der en hel del dyrlæger der gør det alligevel smiley

• #6   13. dec 2013 Aflevere man afføringsprøve til dyrlæge for at finde ud af det om den har orm og evt blodprøve?

• #8   14. dec 2013 Jeg giver altid ormekur til mine killinger, om der er orm eller ej at se...

Når jeg er afsted for at få chip og vaccine når killingerne er 11-12 uger, får jeg altid ormekur med til dem.

Så er jeg helt sikker på jeg ikke aflevere en killing hjem med orm

• #10   14. dec 2013 Jeg giver også missemor, og sidst gav jeg alle misserne.
    Det smitter jo via kattebakkerne hvis der er orm

• #11   14. dec 2013 Ormekur gives kun, hvis der er konstateret orm.
    Katten skal til dyrlægen og konstatere det, men nogle udskriver recepter, hvis ejer har set orm på katten.

Loppekur kan du give hver 3. måned for, at forebygge, men chancen for, at indekatte får lopper, er lille. Der skal have været lopper i møbler osv., ellers skal du komme hjem med lopperne.

Kommentér på:
Ormkur hvornår

Annonce