Løber hjem til gammel adresse Løber hjem til gammel adresse
Hej alle
Har læst de andre indlæg der er herinde på med samme emne som dette. Men synes desværre ikke der er nogen gode råd og svar på mit problem.
Som overskriften siger så løber min ene kat hjem til vores gamle adresse efter viber flyttet. Vi er flyttet kun ca 500 meter væk fra der hvor vi boede før. Så kan godt forstå han løber tilbage dertil. Det må være forvirrende.
Han er en kat på 4 år og ER kastreret og hedder Aiko. Vi har også en anden kat, Mali på 1,5 hun løber ikke tilbage!
Efter vi flyttede ind på den nye adresse har begge katte været lukket inde i 3 uger. Hvorefter jeg begyndte at lukke dem lidt ud. Det gik rigtig godt i starten og de kom begge ind når jeg kaldte efter 1-2 timer.
3. Gang de var ude kunne jeg så ikke kalde Aiko ind, og kaldte flere gange om natten og gik ud og ledte. Men uden held. Og ganske rigtigt næste morgen fandt jeg ham på den gamle adresse. Det samme er sket igen 2 dage efter. (Har lige holdt ham inde nogle dage, men han klager sig meget om aftenen hvis han ikke kommer ud)...
Så hvad gør jeg nu???? Skal jeg vente med at lukke ham ud? Gå med ham ud når jeg prøver igen så jeg kan være ved ham? Hn plejer gerne at blive lidt sammen med mig i starten når han lige lukkes ud.
Er meget fustreret.
Vi har prøvet at flytte før og da gik det fint med at han blev udekat et nyt sted.
Kh. Maria, Aiko og Mali
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 813 Katte: 20 Annoncer: 2 Emner: 118 Svar: 7.386
okt 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 56
Hmm mystisk. Jeg har før oplevet at vores kat blev ved med at gå "hjem", det var også 500 m væk og over en meget trafikeret vej. Han stoppede dog da han fandt ud af at der ikke blev åbnet.
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.082
Det jeg vil sige med historien er at nogen gange så har en kat altså sine egne meninger
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 813 Katte: 20 Annoncer: 2 Emner: 118 Svar: 7.386
feb 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 73
Så tænker om jeg kunne gå og kalde lidt på ham, han plejer nemlig at være god til at følge efter mig. Men ved ikke om han vil med når han nu mener han bor der ??
Andre gode råd? Sprede kattegrus i haven og omkring den nye lejlighed?
Og lukke ham inde i 2-3 uger igen nu?
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
feb 2013
Jeg undrer mig over at ham sagtens kunne finde ud af at komme hjem igen de første 2 gange da han blev lukket ud og ikke nu? Skal jeg prøve lukke ham ud i dagtimerne mens jeg går med og vise ham vejen tilbage måske?
Ja han er øretatoveret....
Synes bare heller ikke jeg bør give op allerede og lade ham være alene derude og ikke må hente ham hjem
Men kan godt se det måske heller ikke er smart at lukke ham inde
feb 2013
okt 2014
Følger: 1 Svar: 1
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Løber hjem til gammel adresse