4.239 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Løber hjem til gammel adresse Løber hjem til gammel adresse

Hej alle
Har læst de andre indlæg der er herinde på med samme emne som dette. Men synes desværre ikke der er nogen gode råd og svar på mit problem.
Som overskriften siger så løber min ene kat hjem til vores gamle adresse efter viber flyttet. Vi er flyttet kun ca 500 meter væk fra der hvor vi boede før. Så kan godt forstå han løber tilbage dertil. Det må være forvirrende. smiley
Han er en kat på 4 år og ER kastreret og hedder Aiko. Vi har også en anden kat, Mali på 1,5 hun løber ikke tilbage!
Efter vi flyttede ind på den nye adresse har begge katte været lukket inde i 3 uger. Hvorefter jeg begyndte at lukke dem lidt ud. Det gik rigtig godt i starten og de kom begge ind når jeg kaldte efter 1-2 timer.
3. Gang de var ude kunne jeg så ikke kalde Aiko ind, og kaldte flere gange om natten og gik ud og ledte. Men uden held. Og ganske rigtigt næste morgen fandt jeg ham på den gamle adresse. Det samme er sket igen 2 dage efter. (Har lige holdt ham inde nogle dage, men han klager sig meget om aftenen hvis han ikke kommer ud)...

Så hvad gør jeg nu???? Skal jeg vente med at lukke ham ud? Gå med ham ud når jeg prøver igen så jeg kan være ved ham? Hn plejer gerne at blive lidt sammen med mig i starten når han lige lukkes ud.

Er meget fustreret.
Vi har prøvet at flytte før og da gik det fint med at han blev udekat et nyt sted.

Kh. Maria, Aiko og Mali

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løber hjem til gammel adresse
  • #2   2. jan 2014 Krista, det har ts jo også gjort. smiley

• #3   2. jan 2014 Men de har jo været lukket inde i 3 uger, så det burde den jo vide..

Hmm mystisk. Jeg har før oplevet at vores kat blev ved med at gå "hjem", det var også 500 m væk og over en meget trafikeret vej. Han stoppede dog da han fandt ud af at der ikke blev åbnet.

• #4   2. jan 2014 Da jeg var 14 år fik vi en tilløbende kat. Vi satte sedler op i brugsen og det viste sig at den boede på vejen ved siden af os. Vi gik hjem med den og ejeren blev lykkelig. Der gik dog ikke mange dage før den var tilbage igen. I flere måneder gik vi tilbage med den men den vendte hele tiden tilbage. Det endte med at ejeren skulle flytte og så kom hun og spurgte om vi ville have katten.
    Det jeg vil sige med historien er at nogen gange så har en kat altså sine egne meninger smiley Jeg tænker at du skal spørge dem som har overtaget jeres hus/lejlighed om de fodrer katten og gøre opmærksom på at den har et hjem, og måske skal du prøve at holde katten inde i tre uger igen.

• #5   2. jan 2014 Jeg har engang overtaget en kat, som kun flyttede 200 meter ned af vejen. Og han ønskede heldigvis ikke at flytte hjem igen.

• #6   2. jan 2014 Der hvor han går tilbage er ungdoms lejligheder og han kommer hverken ind eller får mad.... Så tænker om han med tiden måske finder ud af at der ikke er noget at komme efter?? Der er heldigvis ikke så langt "hjem" til den nye lejlighed. Når jeg henter ham ville det så være en god ide at gå med ham i stedet for at tage bilen og sætte ham ind i? Kunne ikke bære ham den anden dag for når der kom biler passerene så ville han ned og væk i en fart.
    Så tænker om jeg kunne gå og kalde lidt på ham, han plejer nemlig at være god til at følge efter mig. Men ved ikke om han vil med når han nu mener han bor der ??

Andre gode råd? Sprede kattegrus i haven og omkring den nye lejlighed?

Og lukke ham inde i 2-3 uger igen nu?

• #7   2. jan 2014 Nogle katte har meget svært ved at finde ud af at de er flyttet, især hvis det ikke er særligt langt, måske den eneste mulighed for at holde ham hjemme er at indhegne haven, om ikke andet så for en periode..

• #9   2. jan 2014 Har snakket med pigen der bor i vores gamle lejlighed nu. Hun siger hun nok skal lade være med at lukke ham ind eller give mad.

Jeg undrer mig over at ham sagtens kunne finde ud af at komme hjem igen de første 2 gange da han blev lukket ud og ikke nu? Skal jeg prøve lukke ham ud i dagtimerne mens jeg går med og vise ham vejen tilbage måske?

Ja han er øretatoveret....

Synes bare heller ikke jeg bør give op allerede og lade ham være alene derude og ikke må hente ham hjem smiley

Men kan godt se det måske heller ikke er smart at lukke ham inde

• #11   2. jan 2014 Skal have lavet noget ved siden af mit vindue så han selv kan hoppe ind og ud af den nye lejlighed når han vil. Kan jo godt være han er gået forgæves en af de første gange han blev lukket ud og så er blevet endnu mere forvirret over hvor han så skal gå hen... Så nu holder jeg ham indendørs indtil han får lavet et bræt til at gå ud på.

• Jan K
    Jan K Tilmeldt:
    okt 2014

Følger: 1 Svar: 1
    #12   4. okt 2014 Er lige flyttet ca. 2 km og nu har jeg samme ballade ned vores. Tror vores er mest knyttet til stedet og ikke det gamle hus. Heldigvis er vi ikke i tvivl om at han ikke bliver fodret da han er drønsulten når vi henter ham. 6 gange nu. Er der nogen der har oplevet han hankatten kommer hjem igen på ny adresse hvis bare han bliver sulten nok. Vi har ladet ham være væk et døgn af gangen. Kunne jo da være at kom hjem efter et par dage hvis sulten virkeligt slår igennem. Eller hvad?

• #13   4. okt 2014 Jeg ville holde den inde i 3 uger min. hver gang den løber derned og håbe på den vil glemme det sted

Kommentér på:
Løber hjem til gammel adresse

Annonce