Hvilket kattefoder? Gammelt optima.... Hvilket kattefoder? Gammelt optima....
Hejsa. Mig og min kæreste er blevet godt og grundigt trætte af vores lokale dyrehandel. En i butikken, tror hun er ejeren, fik os til at skifte til optima hairball fra billigt løvbjerg foder da de begyndte at få bare pletter. Og vi er elt tilfredse med foderet men vi gider simpelthen ikke handle i butikken mere da de ikke har foderet over hver anden gang vi kommer derned, snakker med dem hver gang og de skulle have bestilt det for to uger siden, vi kom så derned for en uge siden og stadig var der intet, de lød som om de ikke havde bestilt det og gjorde det så mens vi stod der. Og de har det stadig ikke.
Jeg er træt at kattene skal have forskelligt foder hele tiden, det er sku ikke sundt til dem. Selvom det har været optima fish de har fået i stedet for, så det har været samme "kæde", har trøstet mig lidt med at så må det være lidt af det samme.
Nå men til spørgsmålet, hvad foder er godt til semi langhårede katte der ikke er store, de er ikke undervægtige men de har aldrig været store i det. De fungerer fint og spiser og drikker og leger som de skal. Det er to søskende på 1½år. Skulle være huskat men tror det er halv maincoon eller norsk skovkat i dem.
Det behøver ikke være sindsygt dyrt. Men kom endelig med nogle forslag.
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 668
http://t.zooplus.dk
Min Simba trives godt på Royal Canin, men vi har också varit glade for Orijen, acana, applaws og sanabelle.
Held og lykke i foderjunglen.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Mine katte får fx 4 forskellige slags tørfoder lige pt.
Mht hvilket foder der passer til langhårskatte, så kan man da supplere med noget hairball-kontrol-foder, men ellers er deres fordøjelsessystem jo det samme som korthårskatte.
Mange katte er glade for Lux vådfoder fra Aldi. Det er så heller ikke altid, at Aldi har de foretrukne varianter på lager
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.012
kan helt sikkert anbefalde at kigge på zooplus - bruger selv den tyske side, da de virkelig har nogle gode tilbud. men så køber jeg så også alt, fra hestefoder, kaninfoder, fuglefoder, tørkost til katten vådfoder, grus mm. Det hele køber jeg til en mdr af gangen.
jeg kender nemlig godt det som du er udsat for. så jeg valgte at gå på nettet, og så er jeg så sikker på at få det jeg skal bruge
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.153
Orijen er min faste klippe, og vil helst køre helt kornfrit, men da jeg havde en med tendens til tynd mave ved stres, en med tandproblemer, en med mange hårboller, ja så er det nærliggende, at mixe.
Har jeg nogen for for RC i huset er det de drengene tikker efter
Mine får som sådan ikke godbidder, men jeg køber små prøver af andre foder, og bruger det som godbidder.
Og så lægger jeg stor vægt på vådfoder 2 gange om dagen og noget råt
Hvilket kattefoder? Gammelt optima....