678 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

2 killinger i min have ??? Hvad gør jeg ? 2 killinger i min have ??? Hvad gør jeg ?

Hej, jeg har 2 små "problemer" som jeg håber i kan hjælpe mig med smiley

Da mig og min mor i morges sad og spiste morgenmad i vores stue vælger hun at åbne vores havedør , hun fik sig noget af en overraskelse ... 2 små killinger fløj op og for ind i haven ved siden af.. Jeg går ud fra at de har ligget og sovet på vores dørmåtte, da min mor åbnede døren.. Jeg har kigget ud i haven flere gange i løbet af idag, men har ikke kunne se dem, før for en lille times tid siden... Jeg stillede noget vand ud til dem så de ikke manglede det , men så er det så jeg tænker : hvad gør jeg så ???
For knap 5-6 uger siden hørte vi noget pusle ude i vores have og troede egentlig bare det var en mus eller en fugl, men nu med de killinger er jeg overbevist om at det må være deres mor der fødte dem.. ( vi har en højt bed med store plamager som er "lagt ned" ) og jeg går ud fra at deres mor enten er ude for at finde mad eller har forladt dem i vores have..

Jeg aner ikke hvad jeg mere skal gøre for dem, de er enormt utrygge og flyver væk når jeg åbner døren... Jeg har ringet til inges kattehjem, kattens værn og dyrenes beskyttelse men det er jo weekend så de har alle lukket...

Jeg håber der nogen derude der ved hvad man skal gøre i sådan et situation for jeg har aldrig prøvet det før og killingerne er ikke særlig store

Mange hilsner Julie og de 2 små killinger smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2 killinger i min have ??? Hvad gør jeg ?
  • #1   20. sep 2014 Jeg syntes ikke du skal gøre andet end at holde øje med dem og så kontakte IK KV eller DB på mandag...

Men du skal selvfølgelig være sikker på at mismor og killingerne ikke har en ejer, så forhør dig hos naboerne om de tilhører dem..
    Og jo killinger og mismor forlader også deres hjem, vi har nogle naboer som bor skråt over for os, og de får killinger et par gange om året, og hver gang får vi besøg af killingerne fra de er ca 4-5 uger og frem til de forsvinder til formentlig nye hjem, jeg har intet imod det, men første gange det skete så var jeg meget i tvivl om det var killinger der havde et hjem, da de også strøg afsted når de så os, indtil de havde mødt os et par gange så skulle man holde øje med at de ikke smuttede med ind smiley smiley

• #2   20. sep 2014 som Heidi siger : hold øje.
    deres mor er helt sikkert i området og hun skal nok passe på dem.
    find ud af om hun er nogens kat

på kv har vi flere gange oplevet at folk er kommet til at indlevere deres nabos kat. Man snakker måske ikke lige så meget sammen, så ingen opdager lige at naboen har valgt at få kat.
    så du må ud og finde ud af om det er nogens hunkat + killinger

Ingen som henvender sig, så kontakt kv. Det kan være at din kommune har en aftale med kv

det er helt normalt at killingerne er bange for dig. mit bedste gæt vil være at de aldrig har set mennesker før = vilde killinger.

Kommentér på:
2 killinger i min have ??? Hvad gør jeg ?

Annonce