Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat
  • #1   9. jul 2015 ja da, killing så ungkat så voksen....min killing på 13 uger får hills fra dyrlægen, det trives hun fint på.tillykke med din killing.

profilbillede
  • #2   9. jul 2015 En killing er en killing helt frem til de er 6 måneder. Derfra bliver de 'teenagere' frem til de er ca. Et år. Derefter ungkatte og Det varer helt frem til de er 1,5-2 år. Derefter har man en voksen kat

De må og bør få killingefoder op til de er et år.

Jeg brugte Royal Canin til killinger og det var ganske udemærket smiley

• #3   9. jul 2015 For at illustrere

Ø.tv er Mew ca. 5 uger gammel
    N.tv er Mew ca. 14 uger gammel
    Ø.th er Mew ungkat på ca. 9 måneder
    N.th er Mew voksen, 4 år gammel

Så der sker rigtig meget indtil de er helt voksne smiley

profilbillede
  • #4   9. jul 2015 Allerførst Tillykke med det nye familiemedlem.
    Det eneste du skal sikre dig når du køber loppekur, det er hvilken alder de må få det fra og så vægt.
    Jeg bruger Advantage og der er én der hedder <4 kg. men husk at sikre at du bruger den rigtige styrke.
    Ormekur: Ja, til killinger smiley
    Og husk nu endelig at få den neutraliseret. Nogle dyrlæger neutraliserer ned til en vægt på 2 kg. men vigtigst af alt: det skal være inden den er kønsmoden smiley
    Foder: Jeg har altid brugt Royal Canin, men selvom de er store killinger, så kan de altså godt spise voksenfoder. Din bør have RC Kitten, men jeg har altså haft én der måtte skifte til specialdiæt pga. hans makker blev syg allerede da han var 20 uger og han voksede fint på det smiley
    Tag det stille og roligt, bare den har selskab, ren kattebakke, lidt legetøj, et godt kradsemiljø, mad i skålen og en masse kæl, så er den tilfreds smiley

• #5   9. jul 2015 Så længe katten får et godt foder, så er det lidt underordnet, om det er killingefoder eller voksenfoder. Her hos os har mine adgang til killinge- og voksenfoder, når de forlader kravlegården med 7-8 uger. Og de nupper helst de voksnes. smiley

Godt foder kan være mærker som porta 21, Orijen, Kingsmoor, Acana, Sanabelle grain free osv.

• Tilde S
    Tilde S Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #6   9. jul 2015 Tusind mange tak, for alle de svar smiley Jeg har ikke fået katten endnu, da jeg lige vil have styr på alt først, og købe alt der skal købes, men tusind tak for alt smiley smiley

• #7   9. jul 2015 Nå ja, hos vores dyrlæge får vi killinger på 12 uger neutraliseret, uanset hvad vægt de har. For hvis de ikke kan lægge sådan en lille en i narkose, hvordan skulle de så kunne neutralisere kaniner, marsvin osv. Så de dyrlæger der siger, at katten skal veje over x-antal kilo, dem ville jeg holde mig langt fra.

• Tilde S
    Tilde S Tilmeldt:
    jul 2015

#8   9. jul 2015 Tak for svaret, men hvorfor skal den neutraliseres? Regner med jeg for en pige. Og den skal "gå" med en anden hunkat. Og den pigekat jeg regner med jeg for, bliver en indekat smiley smiley

• Tilde S
    Tilde S Tilmeldt:
    jul 2015

#9   9. jul 2015 Hvorfor skulle den så neutraliseres? smiley smiley og hvad koster det? smiley

• #10   9. jul 2015 Katte der ikke er steriliserede, de stresser utrolig meget, når de går i løbetid gang på gang, samt man risikerer, at de får livmoderbetændelse.

Katte i løbetid kan godt finde på at strinte overalt og være urenlige.

• Tilde S
    Tilde S Tilmeldt:
    jul 2015

#11   9. jul 2015 Ok, men hvad koster det smiley

• #12   9. jul 2015 Det er meget forskelligt fra dyrlæge til dyrlæge.

• Tilde S
    Tilde S Tilmeldt:
    jul 2015

#13   9. jul 2015 Ok tak smiley smiley

• Tilde S
    Tilde S Tilmeldt:
    jul 2015

#14   9. jul 2015 Hvor er det billigst at købe katte udstyr henne? Er der nogen der sælger det herinde? smiley :) smiley

• #15   9. jul 2015 Neutralisering/sterilisering koster imellem 900-1500 kroner afhængigt af dyrlæge. Og det SKAL gøres (er min mening) så bliver katten også øremærket og det er smart, hvis katten skulle blive væk.

Man får en mest rolig og afbalanceret kat, når den er steriliseret. En fertil kat kan nemt blive urenlig, for at afmærke overfor hankattene, at hun er klar. En kat i løbetid larmer rigtig meget, der er risiko for underlivsbetændelse, hvis en kat går fertil og ikke bliver gravid og så er der også altid risikoen for, at katten slipper fri og bliver parret.

P-piller er ikke godt nok, da de er stærkt kræftfremkaldende.

Hvis du skal købe katteudstyr via nettet, skal du have mor og far med ind over smiley det er du en anelse for ung til at gøre selv.

• #16   9. jul 2015 en indekat der er fertil, altså ikke striliseret/kastreret er ulidelig at have de 14 dage der gik med min mors to katte(mange år siden) var ikke til at holde ud for hyl og jamren , da de var neutraliseret var de så søde og nemme.
    Har selv ladekatte og tre indekatte det er straks noget andet. Ane

profilbillede
  • #17   9. jul 2015 Til sidst:
    Jeg kan se, at du lige er oprettet i dag smiley
    Velkommen til KG (Kattegalleri) håber at du bliver glad for at være herinde smiley

Ane:
    Ladekatte.... jeg går ud fra at det er katte der går i Laden? De skal også neutraliseres, ellers bliver der "overbefolket" i laden smiley

• #19   9. jul 2015 Velkommen og hvor er det godt du finder oplysninger om katte før du får den, og her inde kan du få meget at vide smiley
    Selvom du kan få meget viden her inde, er der ikke noget som et par gode bøger med grundviden om katte og katte adfærd, og du kan jo starte med, at låne nogle på biblioteket, og så købe en enkelt som du bare må eje smiley jeg har købt mange, men en del var før jeg kom på nettet og nogle er ikke pengene værd, og så har jeg nogle gamle bøger som bare er grundige både med tekst og billeder, og som jeg stadig bruger, og så kan jeg søge mere viden på nettet.

• Tilde S
    Tilde S Tilmeldt:
    jul 2015

#20   9. jul 2015 Tusind tak!! Og nej pengene er ikke afgørende, jeg skulle lige vide hvad det kostede, da jeg så vil spare meget sammen inden. Og ja mine forældre skal selvfølgelig ind over, alt hvad der foregår på nettet! Og jeg vil tage imod alle disse råd! Tusind tak, jeg er virkelig taknemelig, for at i gad at sidde og bruge tid på at skrive dette til mig! Tak for alt - Tilde, der må stadig komme råd ind til mig smiley smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #21   9. jul 2015 Hej Tilde og Velkommen til KG. smiley
    JA du spørger bare løs, vi er mange der hellere end gerne vil hjælpe og råde dig. smiley

• #24   10. jul 2015 det går næsten uden killinger nu, har kastreret Tarzan (da han var 8mdr.gammel) og de syv hunkatte i laden får ingen killinger mere herinde ved jeg ikke hvor Misse har været i februar mdr. resultatet to killinger i april, hvor hannen er solgt, har annonce på pigen......men fakta er de skal "udenbys" for at blive parret.billed Tarzan

profilbillede
  • Tilde S
    Tilde S Tilmeldt:
    jul 2015

#25   10. jul 2015 Tak for rådene, har et spg. mere, hvordan gør man mennesker der er bange for katte, så de ikke er? Hvis i forstår smiley - Tilde

• #26   10. jul 2015 Altså det er lidt ligesom alle mulige andre fobier - angst for slanger, edderkopper mv. det kan du ikke gøre noget ved.
    Vedkommende kan du sige til, at h*n skal lade være med at røre katten og er det helt galt (altså angstanfald) kan du lukke katten et andet sted i huset imens der er besøg smiley
    Min nabo er bange for katte, hun kommer ikke herind heller ikke selvom jeg har tilbudt at lukke dem hver for sig.
    Sådan er det bare nogen der har det smiley

• #27   10. jul 2015 du skal starte med at give den det foder den får der hvor den bor - du kan langsomt blande mere og mere af andet foder i vil du det. Så undgår du stress mave

killingen skal til dyrlæge og vaccineres 12 og 16 uger - dyrlægen undersøger om den er sund og rask, har lopper mv

Kommentér på:
Kat

Annonce