746 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Anne J
Anne J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Øremærkning og neutralisering af kat! Øremærkning og neutralisering af kat!

Hej,

Jeg kunne godt tænke mig, at høre jer som ikke har neutraliseret eller øremærket jeres kat/te.. Hvorfor ikke? Man hører jo så meget om der kommer flere killinger og at man kan finde tilbage til kattens ejer ved hjælp af mærkning/chip?

God dag:)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øremærkning og neutralisering af kat!
  • #1   12. jul 2015 nu er alle mine neu + øremærket

men jeg kender da en del af folks undskyldninger (har været på kv)

en hankat bliver ikke neu, fordi manden i huset syntes at det er synd

det er sjovt at få et kuld killinger (de glemmer bare at et kuld hurtigt bliver til flere, fordi man ikke sørger for at holde hunkatten inde eller giver hende p-piller)

en hunkat bliver ikke neu, fordi det er for dyrt. man vil hellere - hvis vi ellers er heldige - give katten p-piller, da det jo er billigere. det gør ikke noget at det faktisk er dyrere og at man risikere at katten dør af livmodsbetændelse

katten bliver ikke neu, fordi den jo bare risikere at bliver kørt ned dagen efter

det med øremærket ja det er oftes fordi det koster lidt mere eller også kommer man med den "der er jo alligevel ingen som tjekker det" eller " det kan jo ikke ses"

• Thomine
    Thomine Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 2 Følgere: 12 Svar: 177
    #2   12. jul 2015 Min er også både steriliseret og øremærket..
    Men, kender som Anja også til nogle af undskyldningerne, for at lade være..

- Jamen, hun er slet ikke så slem når hun er i løbetid, så jeg kan godt holde det ud.
    - Jamen h*n er jo ikke udekat alligevel, så det er jo lige meget.
    - Det er deres ansvar at få steriliseret deres hunkat hvis de ikke vil have killinger.
    - Det er synd.
    - Det er unaturligt.
    - Det har jeg slet ikke penge til.
    - Lige pt. spare jeg op til en ny mobil/tv/whatever istedet.

Osv osv........

• #3   12. jul 2015 Fordi jeg opdrætter. Det er ret umuligt på neutraliserede katte. smiley

• #4   12. jul 2015 samme kommentar vil man få fra folk som "avlere" huskatte

• #5   12. jul 2015 Begge mine er neutraliserede vil jeg lige indskyde, de er også begge øremærkede, jeg har dog haft dertil hunkat i tidens morgen, det var før det blev helt så almindeligt at neutraliserede alle katte, eller i hvert fald før det blev almindeligt ude på landet, og af samme årsag kunne jeg aldrig igen finde på at have industrialiserede kat, hold nu fest et hus de laver, kors en larm smiley smiley smiley

Men altså sidste undskyldning jeg hørt på hvorfor en brugers hankat ikke var kastreret var at det var synd for så ville den jo aldrig få mulighed for at parre sig, det var synd at fratage katten lysten til parring... smiley han katten var indekat i en 1. Sals lejlighed, 1 år gammel og var begyndt at markering tisse i vasketøj og i sengen, men nej det var stadig synd at kastrere ville da i hvert fald lige se tiden an om det fortsatte smiley ejeren er en 16 årig pige med profil herinde tråden er desværre slettet..

• #6   12. jul 2015 Det skal siges at ud af vores 12 katte, da er 8 af dem neutraliserede. Og de er alle mærkede. smiley

• #7   12. jul 2015 TS:
    Jeg tror ikke rigtigt at nogle af dem der ikke opdrætter, men "bare" ikke har fået fikset deres kat(te) springer ud af busken og ind i denne tråd.
    For hvor ville jeg ønske, at alle der anskaffede sig kat lod dem neutralisere og tatovere. Tatovere fordi det kan ses, så kan man supplere med en chip.
    Jeg bor meget tæt på et eksempel:
    En dement, men også nærig kvinde der sidste år skaffede sig en ung hunkat, som higer efter tilfældig kærlig hos naboerne. Selv en mand på 90 har prøvet at trænge igennem med sterilisering - men hun har ikke råd....... NÅ!
    Jeg skal snart være kattepasser og der er det på mine præmisser, men jeg ville ønske at hun skulle være væk i 14 dage, så kom hun hjem til en færdig-fikset kat - og regning.
    Jeg kan simpelthen ikke fatte hvad der får folk til at spare de penge!
    Så jeg ville også ønske at se nogle ejere af fertile katte i denne tråd, så de kan komme med deres vandede begrundelser.
    Og ikke kun os der korser sig over den manglende respekt for sin kat!

• #8   13. jul 2015 Jeg har lige fået en killing. Han skal afsted om to uger *gys* må da indrømme jeg er lidt nervøs og tænker stakkels ham og frygter det går galt. Havde faktisk tænkt mig at oprette en tråd herinde for at blive beroliget. Han er jo så lille. Men jeg forstår ikke hvorfor alle ikke gør det. Synes ikke man hører om andet end problemer med intakte katte. Chip og tatovering er vi lidt i tvivl om herhjemme. sporingschip derimod, det ville være smart! smiley

• #9   13. jul 2015 CC
    Må jeg spørge hvorfor du er i tvivl om øremærke og chip???

• Anne J
    Anne J Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #11   13. jul 2015 #10. <----- hvorfor er dine ikke neutraliseret?:-).
    Det er bare ren nysgerrighed:)

• #12   13. jul 2015 Hvor tidligt kan man fikse dem?
    Fordi jeg har en killing på 4 måneder, planen er at han skal fikses og øremærkes ved samme lejlighed.

Da jeg fik ham vacc. sidst sagde dyrlægen at vi lige skulle vente lidt til han blev større. Jeg er ret sikker på hendes begrundelse lå på det at narkosen ikke er ufarlig og at han derfor lige skulle være lidt større.

MEN hvor store skal de være, jeg ved at nogen fikser ret tidligt, mens andre venter lidt?

• #14   13. jul 2015 MIAV, finder man en dygtig dyrlæge, så kan killinger fikses helt nede fra 8-10 uger af. Mine venter jeg godt nok med, til de er 12 uger gamle. smiley

• #18   13. jul 2015 Der findes smådyr, der er meget værre at bedøve end katte.

• #19   13. jul 2015 #9 vi er førstegangs katteejere så vi ved ikke rigtig hvad der er bedst. Vores hund er chippet. Så jeg hælder mest til chip. Men nogle siger at med katte er tatovering bedst. Mens andre siger at det er lige meget med chip og tatovering fordi ingen alligevel gider tjekke hvis det 'bare' er en kat og ikke en hund de feks har fundet.

• #22   13. jul 2015 #21 smiley kan man egentlig få både chip og tatoveret ? Eller er det dumt? Vi skal afsted til dyrelægen og ha ham fixet om to uger. Jeg er vildt nervøs men dyrelægen sagde hun havde gjort det så tit at hun ku gøre det i søvne næsten. Det går jeg ud fra er positivt smiley

• #25   13. jul 2015 Elsa er chippet og har tattoveret et C i hvert øre. smiley

profilbillede
  • #27   13. jul 2015 Hvor er hun fin smiley og med på moden med den tatovering. smiley Tror også vi vælger begge dele. Så slipper vi for at ta stilling til hvad der er bedst. Gg.

• #28   13. jul 2015 Jeg går helt sikkert ind for begge dele, mine har dog kun øretato (de er indekatte), men hvis de kunne rende ude, så ville jeg også have chip i dem, både så de kunne blive sporet, og også for at kunne bestemme hvem der skulle komme ind af kattelemmen smiley

Kommentér på:
Øremærkning og neutralisering af kat!

Annonce